Adaptivní přední světla (AFL) a jejich mouchy
Napsal: 27 bře 2011, 21:01
Světla na Insignii byla mnoha z jedním taháků proč jsem si toto vozidlo zakoupil. Už v prvním týdnu ježdění tu ale bylo malé ale
Při ježdění v noci mi světla připadala být výš než jsem byl zvyklý u jiných xenonů. To mi vždy připomnělo neustálé blikání protijedoucích vozidel. Při přehrávání softwaru ŘJ zrcátek mi tedy světla seštolovali a bylo mi oznámeno, že s továrny odcházejí vozidla vždy se špatně naštolovanýma světlama. Další problém v mém případě byl ten, že přední kamera světel špatně vyhodnocovala protijedoucí auta a vždy když auto bylo na dosah tak dostalo přímou palbu bixenonů které se hned zase vypnou. Takže další návštěva autoservisu a tentokráte jsem poprvé v Auto-Staiger narazil na pana Šafaříka který o problému snad jako jediný věděl. Navíc je Oplák každým coulem. Světla seštoloval, nahrál nový software a na mojí žádost automatickou funkci dálkových světel softwarově vypnul. Od té doby až na pár vyjímek skoro žádné blikání protijedoucích aut.
Co bych ještě vytkl, tak to je pomalá reakce zadního náklonového čidla. Když vjíždím na horizont, tak světlům trvá dlouho než se skloní aby kopírovala silnici. Jinak světla fungují na jedničku. Když vjíždím do zatáčky tak přední světlo přepne lampu i do pravého úhlu což má mimochodem snaj jen Audi A8 a to je prostě bomba. Další viditelná změna je při 60 km za hodinu a na dálnici je další změna ve viditelném prodloužením světelného kuželu. Světla jdou jinak přepnout s automatického módu do manuálního kdy Vám režim světel funguje normálně mimo přepínání dálkových.
Nedávno mě na křižovatce pán upozorňoval, že nesvítím dle vyhlášky. Nedovedl jsem mu vysvětlit, že auto je osvíceno LED diodama a že je to právě podle naší vyhlášky. Pochopil když jsem jel s LEDKAMA za ním a na další křižovatce se omlouval že je auto vidět ažaž. Lidé nejsou pořád zvyklí, že Vám nesvítí zadní světla ve dne. Když nejste přímo v zorném úhlu, tak přední LED denní svícení nikoho neoslňuje a vlastně není skoro ani vidět.
Při ježdění v noci mi světla připadala být výš než jsem byl zvyklý u jiných xenonů. To mi vždy připomnělo neustálé blikání protijedoucích vozidel. Při přehrávání softwaru ŘJ zrcátek mi tedy světla seštolovali a bylo mi oznámeno, že s továrny odcházejí vozidla vždy se špatně naštolovanýma světlama. Další problém v mém případě byl ten, že přední kamera světel špatně vyhodnocovala protijedoucí auta a vždy když auto bylo na dosah tak dostalo přímou palbu bixenonů které se hned zase vypnou. Takže další návštěva autoservisu a tentokráte jsem poprvé v Auto-Staiger narazil na pana Šafaříka který o problému snad jako jediný věděl. Navíc je Oplák každým coulem. Světla seštoloval, nahrál nový software a na mojí žádost automatickou funkci dálkových světel softwarově vypnul. Od té doby až na pár vyjímek skoro žádné blikání protijedoucích aut.
Co bych ještě vytkl, tak to je pomalá reakce zadního náklonového čidla. Když vjíždím na horizont, tak světlům trvá dlouho než se skloní aby kopírovala silnici. Jinak světla fungují na jedničku. Když vjíždím do zatáčky tak přední světlo přepne lampu i do pravého úhlu což má mimochodem snaj jen Audi A8 a to je prostě bomba. Další viditelná změna je při 60 km za hodinu a na dálnici je další změna ve viditelném prodloužením světelného kuželu. Světla jdou jinak přepnout s automatického módu do manuálního kdy Vám režim světel funguje normálně mimo přepínání dálkových.
Nedávno mě na křižovatce pán upozorňoval, že nesvítím dle vyhlášky. Nedovedl jsem mu vysvětlit, že auto je osvíceno LED diodama a že je to právě podle naší vyhlášky. Pochopil když jsem jel s LEDKAMA za ním a na další křižovatce se omlouval že je auto vidět ažaž. Lidé nejsou pořád zvyklí, že Vám nesvítí zadní světla ve dne. Když nejste přímo v zorném úhlu, tak přední LED denní svícení nikoho neoslňuje a vlastně není skoro ani vidět.