Stránka 1 z 1

P0234

Napsal: 09 dub 2011, 17:36
od vvenca
Zdravim všechny, prosím o radu, včera jsem se vracel z práce a při delším stoupání, když jsem na to trochu šlápnul, tak se mi rozsvítila kontrolka motoru (servisního klíče) a auto spadlo do nouzáku. Přišlo mi to, jako kdyby vůbec neseplo turbo. Když jsem vypnul zapalování a znova nastartoval, tak kontrolka zmizela a auto jelo normálně a při dalším stoupání se opět rozsvítila a zase to spadlo do nouzáku. OP-COM ukázal chybu P0234. Nemá někdo zkušenost, čím by to mohlo být?. Ještě bych chtěl dodat, že když jsem nedávno sundaval hlavu, tak se mi povedlo nastřihnout podtlakovou hadičku z podtlakového ventylu do turba. Přes tuto hadici jsem přetáhl jinou hadici a stáhl motex páskama. Nemohlo by to třeba dělat právě toto?. Díky za každou odpověď.

Re: P0234

Napsal: 09 dub 2011, 18:38
od marty14
P0234 Engine Overboost Condition.Nevím co to přesně je,ale snad někdo zareaguje.

Re: P0234

Napsal: 09 dub 2011, 20:06
od enst
marty14 píše:P0234 Engine Overboost Condition.Nevím co to přesně je,ale snad někdo zareaguje.


P0234-Překročení plnícího stavu motoru- je to pouze překlad co to přesně znamená bohužel nevím.

Re: P0234

Napsal: 10 dub 2011, 09:53
od lubaan
Tohle může dělat podtlakovej regulátor naklápění lopatek turba.Je třeba zkontrolovat podtlaky,případně samotnej ventil.Taky mi to psalo překročenej plnící tlak,někdy i nedostatečnej plnící tlak.

Já jsem měl nakonec vadnej ventil.Jde rozebrat a vyčistit,uvnitř to bylo pěkně zadělaný.

Re: P0234

Napsal: 11 dub 2011, 01:03
od kocour_easy
Tedka jsem narazil na poslkem foru tento prispevek mozna neco pomuze http://translate.google.com/translate?j ... p__1495389

Re: P0234

Napsal: 11 dub 2011, 18:10
od vvenca
Díky za tipy,
K Lubaanovo radě, prosim tě, koukal jsem na ten ventyl a nepřišlo mi, že by mohl jít rozebrat. Doufám, že myslíme ten samej ventyl. Když otevřu kapotu, tak se nachází vpravo zevnitř u masky a vedou do něj 2 podtlakový hadičky. Kdyžtak nějakej typ na rozebrání ;)

Ke Kocourovo-easy odkazu na polské forum, po přeložení v google překladači jsem to nějak nemohl dát dohromady.

Re: P0234

Napsal: 11 dub 2011, 18:25
od Fritol
mrkni jak funguje na turbu tahlo pro lopatky ale co sem dělal tuto chybu tak byli vadne solenoidní ventili pro ovladaní věcinou to dělalo v dalničním režimu jízdy.. a dělal sem jich asi 7 :) 6 na 1.7 a 1 na 1.9tce.

Re: P0234

Napsal: 12 dub 2011, 18:13
od JirkaB
Já bych mrknul na hadice od turba. Toto jsme měli s bráchou na Vectře B 2,0 dti. Šlo nám to do 2,500 otáček a potom to spadlo do nouzáku. Po nastartování byl klid dokud si motor nevytočil nad 2500 otáček ;)

Re: P0234

Napsal: 12 dub 2011, 20:59
od lubaan
vvenca píše: Doufám, že myslíme ten samej ventyl. Když otevřu kapotu, tak se nachází vpravo zevnitř u masky a vedou do něj 2 podtlakový hadičky. Kdyžtak nějakej typ na rozebrání ;)
Jo,myslíme ten samej ventil.Rozebrat jde,ale jen jednou :D
Zlikviduješ tu kovovou objímku,co k sobě drží tu bílou a černou část.Ty dvě části pak oddělíš a ventil je rozebranej,vysuneš kovovej váleček s membránou-právě ten váleček jsem měl zatuhlej a nechodil tak jak měl.
Pak je třeba trochu improvizovat,když chceš dát ventil dohromady.Já to vyřešil tak,že jsem vzal velkou silnou podložku s vnitřním průměrem odpovídající průměru tý bílý části.K ní jsem navařil dva kousky závitový tyče o něco delší než černá část ventilu.K sobě jsem to pak stahnul pomocí platle.Ventil už takhle funguje skoro 3 roky k plný spokojenosti.Občas ho jen preventivně vyčistim a pomáznu.Zejtra možná dam fotku,když bude čas.

Když to zlobilo,tak motor padal do nouzáku,pokud byl delší dobu v tahu na rychlosti 3;4;5;6.Psalo to chybu překročení plnícího tlaku.

Re: P0234

Napsal: 13 dub 2011, 22:34
od vvenca
lubaan píše:
vvenca píše: Doufám, že myslíme ten samej ventyl. Když otevřu kapotu, tak se nachází vpravo zevnitř u masky a vedou do něj 2 podtlakový hadičky. Kdyžtak nějakej typ na rozebrání ;)
Jo,myslíme ten samej ventil.Rozebrat jde,ale jen jednou :D
Zlikviduješ tu kovovou objímku,co k sobě drží tu bílou a černou část.Ty dvě části pak oddělíš a ventil je rozebranej,vysuneš kovovej váleček s membránou-právě ten váleček jsem měl zatuhlej a nechodil tak jak měl.
Pak je třeba trochu improvizovat,když chceš dát ventil dohromady.Já to vyřešil tak,že jsem vzal velkou silnou podložku s vnitřním průměrem odpovídající průměru tý bílý části.K ní jsem navařil dva kousky závitový tyče o něco delší než černá část ventilu.K sobě jsem to pak stahnul pomocí platle.Ventil už takhle funguje skoro 3 roky k plný spokojenosti.Občas ho jen preventivně vyčistim a pomáznu.Zejtra možná dam fotku,když bude čas.

Když to zlobilo,tak motor padal do nouzáku,pokud byl delší dobu v tahu na rychlosti 3;4;5;6.Psalo to chybu překročení plnícího tlaku.

Díky za info, na ten ventyl se zkusim podívat trošku víc, dle tvého návodu :D , tak doufam, že ho dam zase dohromady. Jinak u mýho auta jsem zatim zpozoroval, že mi to do nouzáku spadlo na 3. a 4. řadící stupeň a vždy, když jsem měl motor vytočenej na víc, jak 3000 otáček. U 5. a 6. stupně jsem to zatim nezpozoroval, ty při cestě do práce nestačim tak vytočit.
Ještě jeden dotaz, nevíš, kde by se dala koupit podtlaková hadička od toho ventylu do turba. Počítam, že od Opela to bude asi trochu ranec.
Pokud sem hodíš nějaký foto, tak to bude úplně super!!