Stránka 1 z 1

Čerpadlo Bosch a palivový system

Napsal: 04 čer 2011, 22:53
od Dapos
Bohuzel jsem majitelem auta s silenym cerpadlem VP44 ktery je nemalo prosluly nahlou smrti bez upozorneni :? ....
samozrejmne to hodne sleduju a ctu diskuze, nejenom u znacky Opel..
ted jsem se docetl u sousedniho fora Astry G toto:

Pár rad pro co nejdelší životnost mechanické části čerpadla
-tankovat pouze kvalitní naftu, protože čerpadlo je touto naftou mazané
-používat aditiva do nafty na zvýšení mazivosti
-pravidelně měnit palivový filtr
-nikdy nesmí běžet čerpadlo nasucho bez paliva např. úplné vyjetím nadrže !
-při výměně palivového filtru musí být palivový filtr naplněn palivem, aby se do čerpadla nedostal vzduch

U motorů opel jsou vedení přebytečného paliva u trysek zaústěna do větve čerpání paliva. Netěsné zpětné vedení může tedy zapříčinit vzduch v přívodu do vysokotlakého čerpadla. Motor pak škube a v extremním případě nelze nastartovat. Toto je bohužel po čase bolest 2.0 a 2.2 motorů, a přítom náprava je jednoduchá - včasná výměna přepadových hadiček nebo tesnění pod vstřiky.


samozrejmne vsechny body se snazim splnovat ale zajima me jak jsem tucne zvyraznil vymena prepadovych hadicek a tesneni pod vstriky....
nakolik takova sranda vyjde a ma to clovek resit pokud s autem zatim problem nema??
Mam nalitano 168tis a nevim jestli bych to tedy mel preventivne resit...

jinak si myslim ze cloveku nezbyva nic jineho nez se modlit( hlavne kdyz jede do chorvatska :mrgreen: ) ze se nepostve elektronika protoze to se presne stalo tatovy na VeBe 2.0DI a byla to z fleku konecna....

p.s.: vim ze se to vsude resi ale chci to mit tady kdyz je toto domovske forum ;)

Re: Čerpadlo Bosch a palivový system

Napsal: 04 čer 2011, 23:04
od Majesty
Něco málo jsem našel na stejném fóru, ale cena za hadičky na VeCe bude asi trochu jiná... Hadičky za nějakých 300,- a těsnění vstřiků za 2500,-.... TADY
Pokud to má nějaký vliv, určitě se vyplatí nějaká investice, pár tisíc, než potom řešit čerpadlo, nedej bože na dovolené. Odtah z Chorvatska je dost drahý.

Re: Čerpadlo Bosch a palivový system

Napsal: 04 čer 2011, 23:13
od Dapos
tojo ....rozhodne to asi udelam, protoze auto mam kratce a vim ze ho budu mit jeste dobrejch par let....ty mas CDTI asi muzes bejt vysmatej :P

Re: Čerpadlo Bosch a palivový system

Napsal: 04 čer 2011, 23:21
od Majesty
Má to zase jiné své mouchy, ale aspoň klapky mám už ty inovované.
Auto mám krátce, necelé dva měsíce :D , takže se zatím seznamuji a zatím ani nijak zásadně nezlobí a to doufám dlouho vydrží.

Re: Čerpadlo Bosch a palivový system

Napsal: 05 čer 2011, 08:40
od Lazak
Trochu off topic, ale kdo a kdy z vás jede do Chorvatska? Já fičím hned 1.7. směr Pelješac.

Lazak

Re: Čerpadlo Bosch a palivový system

Napsal: 05 čer 2011, 09:02
od Zeppelin
Že se vtíram... Měli jsme letos Chorvatsko (Baška Voda nebo Podgora) v plánu, ale nakonec nic nebude. Snad příští rok. Na každej pád endžoj a příjemnou cestu :)

Re: Čerpadlo Bosch a palivový system

Napsal: 05 čer 2011, 20:22
od Marky
Dapos píše:jinak si myslim ze cloveku nezbyva nic jineho nez se modlit( hlavne kdyz jede do chorvatska :mrgreen: ) ze se nepostve elektronika protoze to se presne stalo tatovy na VeBe 2.0DI a byla to z fleku konecna....

samozrejmne vsechny body se snazim splnovat ale zajima me jak jsem tucne zvyraznil vymena prepadovych hadicek a tesneni pod vstriky....
nakolik takova sranda vyjde a ma to clovek resit pokud s autem zatim problem nema??
Mam nalitano 168tis a nevim jestli bych to tedy mel preventivne resit...
Hele tata ma u VB jinou elektroniku ta opravdu obcas zlobi, Ty mas na VC PSG16 sice drazsi, ale elektronika by mela byt mnohem spolehlivejsi. Ja ji mam na AG a uz jen par km a budu mit 220t km a spotrebu mam dlouhodobe cca 5,3litru a s motorem jsem spokojeny, jen mi prijde, ze casto menim zhavice. V Choravtsku jsem byl s AG trikrat, pak jsem jel na spodek Italie s VC a to bylo mnohem dal a ten komfort byl uplne o necem jinem.
Ja teda zatim hadicky nemenil, ale jakmile bude prvni naznak spatneho startovani, tak letim k opelu na vymenu uz jsem se s nima o tom bavil, ale nebudu to menit, kdyz nemam problem.

Re: Čerpadlo Bosch a palivový system

Napsal: 23 úno 2012, 10:01
od Marčus
Zdravím,

Chlapi - mám problém.

Auto jezdilo úplně bez problémů, tankuju Shell nebo Benzina - občas Robinoil a dávám celoročně aditiv - teď na zimu jsem dával od VIFu super diesel aditiv. Starty i v mrazech pod -20 bez problémů. Z ničeho nic najednou na křižovatce se rozsvítí diag.motoru -oranžové auto s klíčem a oranžový větrák - auto klepe a nejede - bez výkonu. Vypnu motor - znovu nastartuju a zase to samé, tak popojíždím, že s tím dojedu aspoň před barák. Najednou to zhaslo a auto jelo zase normálně. 2 dny v pohodě - cca 150km. Jedu ke známému na diagnostiku. Diag Delphi píše:
P0335-Snímač polohy klikového hřídele-výpadek výkonu
P0340-Obvod snímače polohy vačkového hřídele-chybná funkce


Vymazáno - jedu domů. Ráno normálně nastartuji, jedu cca 3km do města a vypínám motor - za cca 10 min zkouším nastartovat - NEJDE TO! Naskočí a chcípne. Naskočí a chcípne. Zkouším dle rad po telefonu zamykat dálkou i klíčem, že možná imobilizer. Nakonec asi po 15min po odemčení dálkou nastartuji a jedu úplně normálně. Auto táhne od spodu neškube, jakoby se vůbec nic nestalo. Ani žádný nestandardní zvuky. Po příjezdu do dílny - znovu diag Delphi a ty samé chyby:
P0335-Snímač polohy klikového hřídele-výpadek výkonu
P0340-Obvod snímače polohy vačkového hřídele-chybná funkce


Pomóóóc, že to není čerpadlo??? že to je jen nějaká blbost. V listopadu vyměněný olej i všechny filtry.

Díky