Stránka 1 z 2

Mikrofiltr topení a klima

Napsal: 24 čer 2011, 18:30
od jgoldman
Ahojky,
dnes jsem si po dvoudenní návštěvě vyzvedl mojí Insignii. Nechal jsem opět po půl roce vyměnit mikrofiltr a vyčistit klimatizaci. Technik mi potvrdil, že pilový filtr byl vizuálně ucpaný což mi potvrzuje málo foukající klima. Nechápu jak dle nařízení Oplu může vydržet 30000 km. :lol: Teď to opět fouká tak jak má ;)
Čauky Jirka ;)

MIKROFILTR 780,-
výměna 174,-
vše bez DPH

Re: Mikrofiltr topení a klima

Napsal: 25 čer 2011, 06:12
od Sunman
Asi záleží na prostredí v ktorom tvoje auto funguje. 30000km je u mňa v priemere 4÷5 mesiacov a nikdy som si nevšimol že by klimatizácia fičala po výmene filtra inak. Nepoznal som to ani u VectryC, ktorá mala servisné intervaly 50000km.
Funkciu AUTO ale u opláckej klímy tradične nepoužívam, pretože by som asi mal neustále zápal očných spojiviek a trojklanného nervu. Je sice (konečne) na lepšej úrovni než u Vectry ale stále to je najväčšia rezerva Insignie.

Re: Mikrofiltr topení a klima

Napsal: 25 čer 2011, 09:54
od jgoldman
Že je klima slabina to jen potvrzuji. V autě chybí víc čidel teploty a výdechy nejsou taky ideálně navrženy. Jezdím a vždy jsem jezdil s klimou na režim AUTO. Když si klimu vyštoluji aby na mě nefoukala tak rychle vyfouká interiér a pak se uklidní a jen dofoukává potřebnou teplotu. Jaro, léto, podzim a zima to je jedno. V zimě klima na Auto prostě jen udržuje stálou teplotu. Když to dám na manuál tak pořád jen reguluji. Tak je to u všech aut co jsem se setkal. ;)
Moje pozorování je, že lidé si myslíže klima na ně musí foukat a to je velký omyl. Když vlezu do vyhřátého auta tak klima jede taky na plno, což je přesně okamžik kdy 90% lidí klimu vypíná místo aby chvilku počkali. Ze zdravotního hlediska je horší přehřátí než jednou ročně přinastydnout a zvyknout si na klimu :lol:
Čauky Jirka ;)

Re: Mikrofiltr topení a klima

Napsal: 25 čer 2011, 12:52
od Sunman
základná nezmyselnosť klímy oplu v auto režime je, že po prudkom vychladení interiéru (to funguje naozaj 100%) namiesto aby regulovala teplotu fúkaného vzduchu a udržovala výmenu vzduchu ventilátorom reguluje intenzitu ventilátora tak, že ho úplne vypne. Takže keď človek chce viac vzduchu klíma fičí neustále ľadový vzduch.
Používam ju výlučne v ručnom nastavení napr. na 22°C a nastavujem si ventilátor. V tomto režime sa podstatne lešie mení teplota vzduchu z výduchov ale porovnanie s 10-rokov starým climatronicom od VW ani nemá význam....

Re: Mikrofiltr topení a klima

Napsal: 26 čer 2011, 09:50
od jgoldman
Tak to jen a jen musím souhlasit. Nechápu, proč prostě klima neubere výkon jako u ostatních aut a rovnou se vypne :oops:
Čauky Jirka

Re: Mikrofiltr topení a klima

Napsal: 22 črc 2015, 23:43
od Brembo SV
a podla Vás čo asi robí kompresor klimatizácie? Ved nemá elektromagneticku spojku,takže riadiaca jednotka reguluje výkon kompresora a otáčok ventilátora.

Re: Mikrofiltr topení a klima

Napsal: 23 črc 2015, 14:58
od Colommbo
Klimakompresor v Insignii má nějaký vlastní pohon, tedy už není poháněn řemenem od motoru...? :o

Re: Mikrofiltr topení a klima

Napsal: 23 črc 2015, 15:23
od peter.eu
Taky mi to prijde divne. a kdyz se da ventilator na 0 tak by mela klima vypnout

Re: Mikrofiltr topení a klima

Napsal: 23 črc 2015, 15:50
od Colommbo
O Insignii jsem se nikdy blíž nezajímal, ale kolega píše, že "...čo asi robí kompresor klimatizácie? Ved nemá elektromagneticku spojku...", proto se ptám na pohon kompresoru... :?

Re: Mikrofiltr topení a klima

Napsal: 24 črc 2015, 00:10
od ernst
Colommbo některé klimatizace mají stálý náhon a nepoužívají elektromagnetickou spojku.
Používá se například změna zdvihu pístů komprestoru , takže se tím i reguluje výkonnost klimatizace.
případně se používá regulace obtokovým ventilem.