Stránka 1 z 2
Mikrofiltr topení a klima
Napsal: 24 čer 2011, 18:30
od jgoldman
Ahojky,
dnes jsem si po dvoudenní návštěvě vyzvedl mojí Insignii. Nechal jsem opět po půl roce vyměnit mikrofiltr a vyčistit klimatizaci. Technik mi potvrdil, že pilový filtr byl vizuálně ucpaný což mi potvrzuje málo foukající klima. Nechápu jak dle nařízení Oplu může vydržet 30000 km.
Teď to opět fouká tak jak má
Čauky Jirka
MIKROFILTR 780,-
výměna 174,-
vše bez DPH
Re: Mikrofiltr topení a klima
Napsal: 25 čer 2011, 06:12
od Sunman
Asi záleží na prostredí v ktorom tvoje auto funguje. 30000km je u mňa v priemere 4÷5 mesiacov a nikdy som si nevšimol že by klimatizácia fičala po výmene filtra inak. Nepoznal som to ani u VectryC, ktorá mala servisné intervaly 50000km.
Funkciu AUTO ale u opláckej klímy tradične nepoužívam, pretože by som asi mal neustále zápal očných spojiviek a trojklanného nervu. Je sice (konečne) na lepšej úrovni než u Vectry ale stále to je najväčšia rezerva Insignie.
Re: Mikrofiltr topení a klima
Napsal: 25 čer 2011, 09:54
od jgoldman
Že je klima slabina to jen potvrzuji. V autě chybí víc čidel teploty a výdechy nejsou taky ideálně navrženy. Jezdím a vždy jsem jezdil s klimou na režim AUTO. Když si klimu vyštoluji aby na mě nefoukala tak rychle vyfouká interiér a pak se uklidní a jen dofoukává potřebnou teplotu. Jaro, léto, podzim a zima to je jedno. V zimě klima na Auto prostě jen udržuje stálou teplotu. Když to dám na manuál tak pořád jen reguluji. Tak je to u všech aut co jsem se setkal.
Moje pozorování je, že lidé si myslíže klima na ně musí foukat a to je velký omyl. Když vlezu do vyhřátého auta tak klima jede taky na plno, což je přesně okamžik kdy 90% lidí klimu vypíná místo aby chvilku počkali. Ze zdravotního hlediska je horší přehřátí než jednou ročně přinastydnout a zvyknout si na klimu
Čauky Jirka
Re: Mikrofiltr topení a klima
Napsal: 25 čer 2011, 12:52
od Sunman
základná nezmyselnosť klímy oplu v auto režime je, že po prudkom vychladení interiéru (to funguje naozaj 100%) namiesto aby regulovala teplotu fúkaného vzduchu a udržovala výmenu vzduchu ventilátorom reguluje intenzitu ventilátora tak, že ho úplne vypne. Takže keď človek chce viac vzduchu klíma fičí neustále ľadový vzduch.
Používam ju výlučne v ručnom nastavení napr. na 22°C a nastavujem si ventilátor. V tomto režime sa podstatne lešie mení teplota vzduchu z výduchov ale porovnanie s 10-rokov starým climatronicom od VW ani nemá význam....
Re: Mikrofiltr topení a klima
Napsal: 26 čer 2011, 09:50
od jgoldman
Tak to jen a jen musím souhlasit. Nechápu, proč prostě klima neubere výkon jako u ostatních aut a rovnou se vypne
Čauky Jirka
Re: Mikrofiltr topení a klima
Napsal: 22 črc 2015, 23:43
od Brembo SV
a podla Vás čo asi robí kompresor klimatizácie? Ved nemá elektromagneticku spojku,takže riadiaca jednotka reguluje výkon kompresora a otáčok ventilátora.
Re: Mikrofiltr topení a klima
Napsal: 23 črc 2015, 14:58
od Colommbo
Klimakompresor v Insignii má nějaký vlastní pohon, tedy už není poháněn řemenem od motoru...?
Re: Mikrofiltr topení a klima
Napsal: 23 črc 2015, 15:23
od peter.eu
Taky mi to prijde divne. a kdyz se da ventilator na 0 tak by mela klima vypnout
Re: Mikrofiltr topení a klima
Napsal: 23 črc 2015, 15:50
od Colommbo
O Insignii jsem se nikdy blíž nezajímal, ale kolega píše, že "...čo asi robí kompresor klimatizácie? Ved nemá elektromagneticku spojku...", proto se ptám na pohon kompresoru...
Re: Mikrofiltr topení a klima
Napsal: 24 črc 2015, 00:10
od ernst
Colommbo některé klimatizace mají stálý náhon a nepoužívají elektromagnetickou spojku.
Používá se například změna zdvihu pístů komprestoru , takže se tím i reguluje výkonnost klimatizace.
případně se používá regulace obtokovým ventilem.