Problematické studené starty - Omega 3.2V6
Napsal: 27 čer 2011, 11:46
Zdravím a prosím o radu. Pár měsíců mě moje Omega občas trápí při studených startech - pár vteřin točí naprázdno, pak se (většinou) chytne, ale nepravidelně a v nízkých otáčkách, takže když jí nepomůžu plynem, tak hned chcípne. Při dalším startu už obvykle naskočí a dál běží bez problémů, volnoběh drží, nehoupá se, necuká při rozjezdu, jde do otáček, táhne jako čert... Aby se problém objevil, auto musí být totálně vychladlé (např. přes noc), jinak chytá bez chyby na brnknutí. A ani při úplně studeném motoru se problém neobjeví vždy, třeba teď jsem měl skoro měsíc pokoj a zlobit začala před pár dny (a dnes už byla zase OK).
Připadá mi, že častější je tenhle problém ve vlhku - po dešti apod. Když jsem jednou na konci zimy nechal auto stát celý den v extrémně hnusném počasí (zima, déšť se sněhem), tak mi dokonce po startu motor neběžel na všechny válce, klepal se a blikala kontrolka emisí. Jakmile se motor ohřál (vyschl), bylo vše OK. Bohužel, diagnostika nic neukazuje, ani měření osciloskopem neukázalo nějaké nectnosti (samozřejmě, v servisu se auto chová příkladně). Zkusil jsem vyměnit svíčky, ale nepomohlo to. Podezírám zapalovací cívky, ale okem na nich není nic poznat. Po pravdě se mi je nechce jen tak naslepo měnit - v Elitu stojí skoro pět tisíc každá, samozřejmě jsou tam dvě (levá a pravá strana) a nejsou prý zaměnitelné.
Nevíte někdo jak ověřit, jestli jsou cívky OK, případně která z nich je špatná? Nebo co by to ještě mohlo způsobovat jiného?
Jedná se o benzínovou Omegu 3.2V6, automat, rok výroby 2001.
Připadá mi, že častější je tenhle problém ve vlhku - po dešti apod. Když jsem jednou na konci zimy nechal auto stát celý den v extrémně hnusném počasí (zima, déšť se sněhem), tak mi dokonce po startu motor neběžel na všechny válce, klepal se a blikala kontrolka emisí. Jakmile se motor ohřál (vyschl), bylo vše OK. Bohužel, diagnostika nic neukazuje, ani měření osciloskopem neukázalo nějaké nectnosti (samozřejmě, v servisu se auto chová příkladně). Zkusil jsem vyměnit svíčky, ale nepomohlo to. Podezírám zapalovací cívky, ale okem na nich není nic poznat. Po pravdě se mi je nechce jen tak naslepo měnit - v Elitu stojí skoro pět tisíc každá, samozřejmě jsou tam dvě (levá a pravá strana) a nejsou prý zaměnitelné.
Nevíte někdo jak ověřit, jestli jsou cívky OK, případně která z nich je špatná? Nebo co by to ještě mohlo způsobovat jiného?
Jedná se o benzínovou Omegu 3.2V6, automat, rok výroby 2001.