Stránka 1 z 2

Malé subjektívne zamyslenie: "Cosmo alebo Sport"

Napsal: 28 čer 2011, 14:33
od Sunman
Keďže cena týchto dvoch variánt je rovnaká určite sú potencionálni majitelia, ktorí sa zamýšľajú nad touto otázkou.
názov SPORT u mnohých možno vyvoláva pocit že to je niečo, čo pre normálnu jazdu človek nepotrebuje a radšej investuje peniaze do výbavy COSMO, ktorá názvom pôsobí viac komfortne.
Ja som vybral už druhýkrát SPORT. Za týmto označením sa totiž skrývajú tri veci, ktoré sa nikde neprezentujú a na prvý pohľad menej viditeľné. Človek vidí hlavne kovové pedály, ozdobu vo dverách.
Ale SPORTOM získate:
- flexride. to nie sú dve tlačítka a červené podsvietenie tachometra ako to prezentuje farebný katalog. Flexride sú hlavne brzdy s "kotúčmi 17" " - viditeľne väčšie pri porovnaní s ostatnými Insigniami. A cítiteľné ked človek na nich šliapne. Kvôli nim sa flexride oplatí.
V druhom bode, ktorý nevidno ale cítiť je nižší podvozok sportu oproti iným modelom.

- sedačky. tak tie sa nedajú zrovnať s ničím iným, tie treba len zažiť.

O čo prídete v SPORTE:
- dvojzónová klíma - ako píšem inde aj jednozónová automatická klíma v Opli nie je to pravé orechové. Navyše dvojzónová oproti Insignii má ešte ďalšiu slabinu - nedá sa prepínať jednoducho medzi jedno- a dvojzónovou ale musí sa to robiť hlboko v menu palubného počítača. To čo išlo stlačením tlačítka teploty na Vectre už nejde
- elektrická ručná brzda a asistent rozjazdu do kopca - osobne som proti všetkým vymoženostiam typu automatického zaparkovania, automatického zastavenia keď vám vojde chodec do cesty a podobne. Rovnako elektrickú brzdu a rozjazd do kopca odporúčam hlavne dámam po sedemdesiatke pretože sa nemusia trápiť s mechanickou brzdou. Ja som proti.
Blbá poznámka: elektrická brzda spotrebováva energiu baterky po celý čas čo je aktívna. Takže mnohí, ktorí zaťahujú vždy brzdu možno po pár dňoch parkovania napr. na letisku neodídu? Hm, fakt je že ručná brzda je dobrá vec, poznám prípad keď sa kolegyni Opel v noci pri mraze asi -15°C rozbehol dolu kopcom. Našťastie bránička z dvora bola zatvorená takže zostal visieť na plote a nevyšiel na cestu.
- čelné sklo s reflexnou vrstvou - mal som v troch iných Oploch a rozdiel so sportom nepoznať. Navyše sklo v Sporte tiež má nejakú vrstvu, pretože navigácia Garmin má podstatne slabší signál v tomto aute než vo Vectre.

Samozrejme tak flexride ako aj sport sedačky sa dajú dokúpiť aj do Cosma, ale to už sme zase pri inej cene.
U oboch výbav je navrch voči základu a edition ešte kontrolný systém auta, ktorý je vôbec druhá najlepšia vec na Insignii a myslím že sa mu nevyrovná žiaden iný podobný systém. V tomto má Opel dlhú a dobrú tradíciu. Už len kvôli nemu treba ísť buď k sportu alebu cosmu.

Re: Malé subjektívne zamyslenie: "Cosmo alebo Sport"

Napsal: 28 čer 2011, 21:50
od demolition
Máme Cosmo, aj Sport sa da poskladať s cosmo prvkami vychádza to rovnako.

Ale ak šetriť na tých cosmo prkotinkách, tak jednoznačne Sport.
Tá klíma stačí jedna zóna, celkovo opel klíma stojí za H.
El. parkovačka- aj napriek nevýhodám ju chcem. Estetické hľadisko, praktické, lakťová opierka je na vodičovej strane, ale tiež nie je veľmi využiteľná.

Práve sa ukázalo, že trebalo počkať na MY2012 modelový rad, kt. príde o nedlho kopu vylepšení a hlavne motor s ecoflex za 120g emisií, pri takom ťažkom aute a 160k, to prekonáva aj bluemotion v passate.

Ale spať ku cosmo výbave, bledý interier sa mi zdal dobrý, ale ako na to svieti slnko tak tie hnedé plasty nie sú nič moc, to drevo som nikdy nechcel, ale to sa inak nedalo...
Sedačky sú tiež nič moc pri jazde, jednoznačne SPORT!!!! a dokúpiť nejaké veci z cosma, taký el. kufor cez 500€ to je na smiech.

Re: Malé subjektívne zamyslenie: "Cosmo alebo Sport"

Napsal: 12 črc 2011, 09:02
od Dix
Pokud ji máš v automatu,tak stačí na rovině dát P a tam je zámek voliče a jsou blokovány přední kola,takže nemusíš používat el.brzdu.

Re: Malé subjektívne zamyslenie: "Cosmo alebo Sport"

Napsal: 14 črc 2011, 23:20
od Sunman
Dix, a prosím ťa čím ten automat ako to auto drží a blokuje tie predné kolesá?
Automat teda nemám (ani po ňom netúžim) ale P pri odstavení auta je asi to isté ako 1 alebo R v manuále. Alebo sa mýlim?

Re: Malé subjektívne zamyslenie: "Cosmo alebo Sport"

Napsal: 15 črc 2011, 07:05
od Dix
Klasický automat s HDM měničem blokuje přední kola při volbě P,což je případ Insignie,P 508 atd. a jiných.Rozdíl je u robotizovaných převodek,kde musí zabrzdit ruční brzdou,protože tam se dává volič do polohy N.

Re: Malé subjektívne zamyslenie: "Cosmo alebo Sport"

Napsal: 21 črc 2011, 13:53
od Alekto
Pěkný den Všem,tak také přispěji svojí troškou:-)

Jsem majitelem této krasavice ve výbavě sport + několik prvků z cosmo a vůz jsem si zamiloval.
Množství elektroniky ve voze mě trochu děsí při představě případných poruch ale přišel jsem ji na chuť.
Souhlasím že el.brzda má některé nevýhody ale celý panel s ní vypadá mnohem lépe a je praktičtější.Při rozjezdu do kopce jsem ruční brzdu použil ve svém životě snad jen 2x(to se už musí na mě někdo hodně"lepit").Vždy stojím na nožní a jen přešlápnu na plyn a byl jsem hodně překvapen když mě poskytla trochu času a auto stálo v kopci,při rozjezdu jsem musel překonat menší odpor - zvykl jsem si rychle a už bych neměnil(jinak jsem hodně konzervativní).Ruční(el.) brzdu jinak používám při parkování běžně(vyjma zimy) tak jako rychlost + stočení kol směrem k obrubníku - max. co jsem schopen udělat v kopci.

Re: Malé subjektívne zamyslenie: "Cosmo alebo Sport"

Napsal: 22 črc 2011, 14:43
od Sunman
dix, sa asi nechápeme. Automat asi nič neblokuje - jedine že by vložil nejakú tyč do ráfku ktorá by sa oprela o chodník. Čo asi urobí je, že ponechá zaradený prevodový stupeň - rovnako ako u manuálu zaradenie 1 alebo R - a spolieha na to, že to drží motor. V zime, to u dieslu niekedy nestačí a auto sa môže dolu kopcom spustiť samo (to je čo tu píšem a videl som výsledok na vlastné oči).
Takže ručná brzda to istí. elektrická - ako som pochopil funkciu - pri poklese napätia baterky alebo odpojení baterky nedrží.

Re: Malé subjektívne zamyslenie: "Cosmo alebo Sport"

Napsal: 22 črc 2011, 14:52
od Dix
Nejdřív si něco automatech zjisti a pak piš. ;) Asin je klasika HDM.

Viz zde:
Parkovací západky.U převodovek vybavených hydrodynamickým měničem momentu není možné zajistit odstavené vozidlo proti pohybu zařazením rychlostního stupně.Tato nevýhoda bývá odstraněna parkovací západkou-speciálním železným kolem s pravidelně umístěnými výřezy,do nichž zapadá speciální zub,který převodovku a tím i vozilo zcela zablokuje.Parkovací západka je aktivována zvolením polohy P na volící páce.

Re: Malé subjektívne zamyslenie: "Cosmo alebo Sport"

Napsal: 22 črc 2011, 14:54
od nONaME
sunman:
Ale to je divne, preco by sa mala sama uvolnit pri poklese energie? Ved to nedava zmysel a rozhodne by to museli mat napisane v manuale, ze sa take nieco moze stat. A prehladal som manual, nic som tam take nanesiel. Iba to, ze ked nejde motor, tak sa spotrebuva energia pri uvolneni/zatiahnuti.

Dokonca popisuju, ze je vhodne zatahovat ju vzdy, ked je volic v stave P v kopci, resp. dvakrat potiahnut pre dosiahnutie vyssieho ucinku pri parkovani s privesom, resp. prudkom kopci.

Re: Malé subjektívne zamyslenie: "Cosmo alebo Sport"

Napsal: 28 črc 2011, 18:31
od Dix
Foto voliče s parkovací západkou:
volic_automatu_Insignia.jpg
volic_automatu_Insignia.jpg (58.49 KiB) Zobrazeno 7096 x
Ta západka je těstě pod P,takže když se dá P,tak se zároveň i zamkne.takže na rovině nevidím důvod,proč zapínat elektromechanickou brzdu.