Malé subjektívne zamyslenie: "Cosmo alebo Sport"
Napsal: 28 čer 2011, 14:33
Keďže cena týchto dvoch variánt je rovnaká určite sú potencionálni majitelia, ktorí sa zamýšľajú nad touto otázkou.
názov SPORT u mnohých možno vyvoláva pocit že to je niečo, čo pre normálnu jazdu človek nepotrebuje a radšej investuje peniaze do výbavy COSMO, ktorá názvom pôsobí viac komfortne.
Ja som vybral už druhýkrát SPORT. Za týmto označením sa totiž skrývajú tri veci, ktoré sa nikde neprezentujú a na prvý pohľad menej viditeľné. Človek vidí hlavne kovové pedály, ozdobu vo dverách.
Ale SPORTOM získate:
- flexride. to nie sú dve tlačítka a červené podsvietenie tachometra ako to prezentuje farebný katalog. Flexride sú hlavne brzdy s "kotúčmi 17" " - viditeľne väčšie pri porovnaní s ostatnými Insigniami. A cítiteľné ked človek na nich šliapne. Kvôli nim sa flexride oplatí.
V druhom bode, ktorý nevidno ale cítiť je nižší podvozok sportu oproti iným modelom.
- sedačky. tak tie sa nedajú zrovnať s ničím iným, tie treba len zažiť.
O čo prídete v SPORTE:
- dvojzónová klíma - ako píšem inde aj jednozónová automatická klíma v Opli nie je to pravé orechové. Navyše dvojzónová oproti Insignii má ešte ďalšiu slabinu - nedá sa prepínať jednoducho medzi jedno- a dvojzónovou ale musí sa to robiť hlboko v menu palubného počítača. To čo išlo stlačením tlačítka teploty na Vectre už nejde
- elektrická ručná brzda a asistent rozjazdu do kopca - osobne som proti všetkým vymoženostiam typu automatického zaparkovania, automatického zastavenia keď vám vojde chodec do cesty a podobne. Rovnako elektrickú brzdu a rozjazd do kopca odporúčam hlavne dámam po sedemdesiatke pretože sa nemusia trápiť s mechanickou brzdou. Ja som proti.
Blbá poznámka: elektrická brzda spotrebováva energiu baterky po celý čas čo je aktívna. Takže mnohí, ktorí zaťahujú vždy brzdu možno po pár dňoch parkovania napr. na letisku neodídu? Hm, fakt je že ručná brzda je dobrá vec, poznám prípad keď sa kolegyni Opel v noci pri mraze asi -15°C rozbehol dolu kopcom. Našťastie bránička z dvora bola zatvorená takže zostal visieť na plote a nevyšiel na cestu.
- čelné sklo s reflexnou vrstvou - mal som v troch iných Oploch a rozdiel so sportom nepoznať. Navyše sklo v Sporte tiež má nejakú vrstvu, pretože navigácia Garmin má podstatne slabší signál v tomto aute než vo Vectre.
Samozrejme tak flexride ako aj sport sedačky sa dajú dokúpiť aj do Cosma, ale to už sme zase pri inej cene.
U oboch výbav je navrch voči základu a edition ešte kontrolný systém auta, ktorý je vôbec druhá najlepšia vec na Insignii a myslím že sa mu nevyrovná žiaden iný podobný systém. V tomto má Opel dlhú a dobrú tradíciu. Už len kvôli nemu treba ísť buď k sportu alebu cosmu.
názov SPORT u mnohých možno vyvoláva pocit že to je niečo, čo pre normálnu jazdu človek nepotrebuje a radšej investuje peniaze do výbavy COSMO, ktorá názvom pôsobí viac komfortne.
Ja som vybral už druhýkrát SPORT. Za týmto označením sa totiž skrývajú tri veci, ktoré sa nikde neprezentujú a na prvý pohľad menej viditeľné. Človek vidí hlavne kovové pedály, ozdobu vo dverách.
Ale SPORTOM získate:
- flexride. to nie sú dve tlačítka a červené podsvietenie tachometra ako to prezentuje farebný katalog. Flexride sú hlavne brzdy s "kotúčmi 17" " - viditeľne väčšie pri porovnaní s ostatnými Insigniami. A cítiteľné ked človek na nich šliapne. Kvôli nim sa flexride oplatí.
V druhom bode, ktorý nevidno ale cítiť je nižší podvozok sportu oproti iným modelom.
- sedačky. tak tie sa nedajú zrovnať s ničím iným, tie treba len zažiť.
O čo prídete v SPORTE:
- dvojzónová klíma - ako píšem inde aj jednozónová automatická klíma v Opli nie je to pravé orechové. Navyše dvojzónová oproti Insignii má ešte ďalšiu slabinu - nedá sa prepínať jednoducho medzi jedno- a dvojzónovou ale musí sa to robiť hlboko v menu palubného počítača. To čo išlo stlačením tlačítka teploty na Vectre už nejde
- elektrická ručná brzda a asistent rozjazdu do kopca - osobne som proti všetkým vymoženostiam typu automatického zaparkovania, automatického zastavenia keď vám vojde chodec do cesty a podobne. Rovnako elektrickú brzdu a rozjazd do kopca odporúčam hlavne dámam po sedemdesiatke pretože sa nemusia trápiť s mechanickou brzdou. Ja som proti.
Blbá poznámka: elektrická brzda spotrebováva energiu baterky po celý čas čo je aktívna. Takže mnohí, ktorí zaťahujú vždy brzdu možno po pár dňoch parkovania napr. na letisku neodídu? Hm, fakt je že ručná brzda je dobrá vec, poznám prípad keď sa kolegyni Opel v noci pri mraze asi -15°C rozbehol dolu kopcom. Našťastie bránička z dvora bola zatvorená takže zostal visieť na plote a nevyšiel na cestu.
- čelné sklo s reflexnou vrstvou - mal som v troch iných Oploch a rozdiel so sportom nepoznať. Navyše sklo v Sporte tiež má nejakú vrstvu, pretože navigácia Garmin má podstatne slabší signál v tomto aute než vo Vectre.
Samozrejme tak flexride ako aj sport sedačky sa dajú dokúpiť aj do Cosma, ale to už sme zase pri inej cene.
U oboch výbav je navrch voči základu a edition ešte kontrolný systém auta, ktorý je vôbec druhá najlepšia vec na Insignii a myslím že sa mu nevyrovná žiaden iný podobný systém. V tomto má Opel dlhú a dobrú tradíciu. Už len kvôli nemu treba ísť buď k sportu alebu cosmu.