Stránka 1 z 1
EGR Ventil
Napsal: 13 črc 2011, 02:54
od brum1
čau prosim potreboval bych poradit jak mam zaslepit ten egr ventil a hlavně kde ho najdu a jaky stim kdo má zkušenosti jesli to lépe pojede nebo to nebude táhnout ??
Re: EGR Ventil
Napsal: 14 črc 2011, 19:58
od Mike.S
jaký máš motor?
Re: EGR Ventil
Napsal: 22 črc 2011, 17:16
od brum1
1.2 8v
Re: EGR Ventil
Napsal: 28 zář 2012, 22:57
od montana22
Návod na zaslepení EGR ventilu http://www.kadett.cz/technika/egr.htm
Zaslepení EGR ventilu u benzínových motorů s jednou lambda sondou
Trocha teorie
EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil se v moderních motorech používá k řízení recirkulace výfukových plynů s cílem snížení tvorby emisí. Celý systém se uvádí do provozu po dosažení pracovní teploty motoru pomocí tzv. termoregulačního ventilu. EGR ventil je poté ovládán podtlakem ze sání a umožňuje nasávat až 10% výfukových plynů zpět do sání motoru. Zřejmě každého napadne, že pokud je něco spojeno se snížením emisí (konkrétně NOx která se v ČR na emisích neměří) na výkon a spotřebu to jistě dobrý vliv mít nebude. Není daleko od pravdy.
Příčiny snížení výkonu motoru jsou dvě, snížení teploty spalování a snížená účinnost plnění. Teplota spalování se snižuje kvůli obsahu CO ve výfukových plynech, který nehoří a účinnost plnění se snižuje kvůli zahřívání zápalně směsi výfukovými plyny, které jsou horké. Teplota zápalné směsi je tedy vyšší, začíná se roztahovat a do válců je tak nasáto méně zápalné směsi.
Další nevýhodou recirkulace je zanášení sacího traktu nečistotami z výfukových plynů.
Odstranění EGR ventilu by tedy mělo vést ke třem zlepšením – zvýšení výkonu, snížení spotřeby a snížení znečištění sacího traktu. Daní za tato zlepšení je zvýšení emisí.