Návod na výměnu termostatu 1.9 CDTI 110kw
Napsal: 15 črc 2011, 22:30
Tak mám za sebou výměnu termostatu a sesmolil jsem na to stručnej návod
Při výměně se musí vypustit chladicí kapalina (mě ji vyteklo cca 3l):
- nejdříve se odšroubuje víčko nádržky chladicí kapaliny
- potom se musí odmontovat spodní kryt motoru (stačilo dát auto na hever a odmontovat pravou část – plast krytu motoru má pružný kloub)
- potom se výpustným šroubem 1 vypustí kapalina trubičkou 2 (je lepší nasadit hadičku) – přístup je fakt pekelnej a měl jsem co dělat abych ho povolil, hlava šroubu je plastová a má plochý výstupek (pozor na poničení při použití nářadí), pro plné otevření stačily cca 2 otáčky
- 3 termostat
- 4 snímač teploty chladící kapaliny
- 5 vzduchová hadice (od EGR ventilu)
- 6 řídící jednotka žhavení
- při demontáži se baterie vyndávat nemusí, stačí odmontovat vzduchovou hadici 5 a sundat jednotku žhavení 6 (odpojit konektor a vysunout jednotku směrem nahoru)
- dále je potřeba pro lepší manipulaci s trubkami z topení uvolnit šroub 7
- potom se uvolní matka 8, dále se sundají pryžové hadice (pružné spony - já je uvolňoval hasákem, zalisovaná spona - tu jsem zničil a nahradil klasickou šroubovanou)
- pro uvolnění některých hadic jsem musel sundat teplotní čidlo 4
- 9 odvzdušňovací šroub
- montáž opačný postup (utahovací síly šroubů termostatu 25 Nm, teplotní čidlo 20 Nm)
- nový termostat jsem koupil v Praze přes e-shop za cca 1200,-
- otevírá mi při cca 93° a pak teplota klesne na cca 88°
Při výměně se musí vypustit chladicí kapalina (mě ji vyteklo cca 3l):
- nejdříve se odšroubuje víčko nádržky chladicí kapaliny
- potom se musí odmontovat spodní kryt motoru (stačilo dát auto na hever a odmontovat pravou část – plast krytu motoru má pružný kloub)
- potom se výpustným šroubem 1 vypustí kapalina trubičkou 2 (je lepší nasadit hadičku) – přístup je fakt pekelnej a měl jsem co dělat abych ho povolil, hlava šroubu je plastová a má plochý výstupek (pozor na poničení při použití nářadí), pro plné otevření stačily cca 2 otáčky
- 3 termostat
- 4 snímač teploty chladící kapaliny
- 5 vzduchová hadice (od EGR ventilu)
- 6 řídící jednotka žhavení
- při demontáži se baterie vyndávat nemusí, stačí odmontovat vzduchovou hadici 5 a sundat jednotku žhavení 6 (odpojit konektor a vysunout jednotku směrem nahoru)
- dále je potřeba pro lepší manipulaci s trubkami z topení uvolnit šroub 7
- potom se uvolní matka 8, dále se sundají pryžové hadice (pružné spony - já je uvolňoval hasákem, zalisovaná spona - tu jsem zničil a nahradil klasickou šroubovanou)
- pro uvolnění některých hadic jsem musel sundat teplotní čidlo 4
- 9 odvzdušňovací šroub
- montáž opačný postup (utahovací síly šroubů termostatu 25 Nm, teplotní čidlo 20 Nm)
- nový termostat jsem koupil v Praze přes e-shop za cca 1200,-
- otevírá mi při cca 93° a pak teplota klesne na cca 88°