Stránka 1 z 1

Návod na výměnu termostatu 1.9 CDTI 110kw

Napsal: 15 črc 2011, 22:30
od cambejk
Tak mám za sebou výměnu termostatu a sesmolil jsem na to stručnej návod

Při výměně se musí vypustit chladicí kapalina (mě ji vyteklo cca 3l):
- nejdříve se odšroubuje víčko nádržky chladicí kapaliny
- potom se musí odmontovat spodní kryt motoru (stačilo dát auto na hever a odmontovat pravou část – plast krytu motoru má pružný kloub)
- potom se výpustným šroubem 1 vypustí kapalina trubičkou 2 (je lepší nasadit hadičku) – přístup je fakt pekelnej a měl jsem co dělat abych ho povolil, hlava šroubu je plastová a má plochý výstupek (pozor na poničení při použití nářadí), pro plné otevření stačily cca 2 otáčky
- 3 termostat
- 4 snímač teploty chladící kapaliny
- 5 vzduchová hadice (od EGR ventilu)
- 6 řídící jednotka žhavení
- při demontáži se baterie vyndávat nemusí, stačí odmontovat vzduchovou hadici 5 a sundat jednotku žhavení 6 (odpojit konektor a vysunout jednotku směrem nahoru)
- dále je potřeba pro lepší manipulaci s trubkami z topení uvolnit šroub 7
- potom se uvolní matka 8, dále se sundají pryžové hadice (pružné spony - já je uvolňoval hasákem, zalisovaná spona - tu jsem zničil a nahradil klasickou šroubovanou)
- pro uvolnění některých hadic jsem musel sundat teplotní čidlo 4
- 9 odvzdušňovací šroub

- montáž opačný postup (utahovací síly šroubů termostatu 25 Nm, teplotní čidlo 20 Nm)
- nový termostat jsem koupil v Praze přes e-shop za cca 1200,-
- otevírá mi při cca 93° a pak teplota klesne na cca 88°

Re: Návod na výměnu termostatu 1.9 CDTI 110kw

Napsal: 30 črc 2011, 20:43
od cambejk

Re: Návod na výměnu termostatu 1.9 CDTI 110kw

Napsal: 11 bře 2014, 18:57
od milhauzz
Zdravím,dneska jsem odzvdušňoval chladící okruh a zlomil se mi tam tenhle origo plastovej šroub,dal jsem tam zatím obyč.s teflonem,neválí se nikomu v garáži,nebo kde objednat ?
Soudruzi to udělali z plastu celé.
Je to "odvzdušňovací šroub chladícího okruhu"
Díky

Re: Návod na výměnu termostatu 1.9 CDTI 110kw

Napsal: 13 bře 2014, 08:33
od 3tp2
Tak přesně tohle se mi stalo taky,naivně jsem zašel k nám do Opela a tam jsem tvrdě narazil....prej šroubek samotnej neprodáváme,jen celé potrubí za X tisíc a ještě se drze zeptal jestli chci objednat.Dal jsem tam normální ale ne z teflonem ale s klasickými "vlasy" mám to tam už víc jak rok a bez problémů

Re: Návod na výměnu termostatu 1.9 CDTI 110kw

Napsal: 14 bře 2014, 08:08
od milhauzz
3tp2 píše:Tak přesně tohle se mi stalo taky,naivně jsem zašel k nám do Opela a tam jsem tvrdě narazil....prej šroubek samotnej neprodáváme,jen celé potrubí za X tisíc a ještě se drze zeptal jestli chci objednat.Dal jsem tam normální ale ne z teflonem ale s klasickými "vlasy" mám to tam už víc jak rok a bez problémů
Jo,mám tam taky normál,neřeším to,tam jde hlavně o to,že ten origo plastovej má v sobě drážku,aby když se to povoluje,mohla voda pěkně ven. Až pojedu někdy kolem nějaký vrakárny,tak si tam zajedu.

Re: Návod na výměnu termostatu 1.9 CDTI 110kw

Napsal: 19 črc 2015, 18:02
od cambejk
Tak jsem kutilství povýšil na další úroveň :D

Řešil jsem proč se vlastnosti termostatu v čase mění, jako jednu z příčin odhaduji pružinu, když povolí, tak termostat otevírá dřív.
Termostat jsem tedy rozebral na jednotlivé součástky, abych zkusil vlastnosti upravit, použil jsem k tomu přípravek vytvořený z dřevěné lamely z postele (šířka cca 40mm).
Přípravkem jsem stlačil pružinu a vyháknul pomocí šroubováku plechové packy z plastových oček viz obr.
Dělá se to blbě, ale při troše cviku se to dá. Hlavně je pracná ta protilehlá spodní packa.
Po rozebrání byl vodící čep ve válci termostatu dost zatuhlý díky vodnímu kameni, tak jsem ho vytáhnul vyleštil (vybrousil) a namazal vazelínou do vody (A4), pak se čep pěkně pohyboval (ve válci je vnitřní gumové těsnění).
Pružinu jsem trochu roztáhnul, aby její přítlak byl větší (při montáži se stlačením zase trochu stáhne zpátky).
A termostat zpátky smontoval a dal na auto.
Teplotu to teď drží líp než před tím, ale v zimě stejně nevystoupá k 88, ale spíše k 85 a pak se drží mezi 78-82...

Pokud by toto nebylo dostatečné, tak je možné ještě trochu zkrátit vodící čep, ale velikost zkrácení se dá dost těžko vyzkoušet, protože v autě je termostat pod tlakem proudící kapaliny a tedy otevírací teplota je jiná než v hrnci na sporáku.

Re: Návod na výměnu termostatu 1.9 CDTI 110kw

Napsal: 19 črc 2015, 18:03
od cambejk
další foto

Re: Návod na výměnu termostatu 1.9 CDTI 110kw

Napsal: 24 črc 2015, 14:02
od milhauzz
Dobře ty ! :idea: