Stránka 1 z 1

Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V

Napsal: 26 črc 2011, 13:03
od YaNIc36
premyslal som nad upravou motora (1.6i 8v). Niekde som tu cital, ze pokial motor nieje v 100% stave, uprava nema vyznam. To viem velmi dobre aj sam, aj z vlastnej skusenosti :D Ten moj vo velkej miere toto kriterium splnal, a vsetko ostatne, co by potrebovalo opravit/vymenit som opravil/vymenil. Skratka teraz frci jak hodinky. Jedina vec, ktora by si pytala trochu pozornosti je klepotanie vahadiel. Dve zdvihatka su takmer nefunkcne, a ostatne by tiez bolo dobre vymenit. A tak som premyslal, ze by som pospekuloval trochu s hlavou, a sice, ze by som kupil 16V hlavu, vystrojil ju novymi suciastkami, a tu si tam nasledne namontoval namiesto povodnej 8V. Co vsak neviem posudit, a co mi ani nikto zo znamich a priatelov nevedel poradit je, ci tato hlava pasuje na blok 8V verzie. Niekde som pocul/cital, ze tieto bloky su identicke, rozdiel je prave v hlave a tesnenim pod nou, kde pri 8V verzii tato hlava s tesnenim zaslepuje kanaliky na olej k zdvihatkam 16V hlavy. Je toto pravda? A je takato montaz vobec mozna? Vedel by mi niekto poradit?

Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V

Napsal: 26 črc 2011, 13:23
od warhy
Tady je těsnění pod hlavou na 8V
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;9 ... ST=0|LNG=0|

tady na 16V
http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;9 ... ST=0|LNG=0|

je vidět, že jsou trochu odlišné, jestli by to nějak šlo upravit a a jak by na to pasovala hlava, je docela risk

Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V

Napsal: 26 črc 2011, 15:08
od YaNIc36
no to ja viem ze je to risk, myslim ze hlavne z financneho hladiska,, nakolko neviem, ci by to vsetko sadlo a fungovalo ako ma, a ja by som to vsetko pokupoval, prisiel by som o dost vela penazi :? a inak ako kompletne sa tomu funkcnost vyskusat neda :? preto hladam niekoho kto by mi vedel povedat,, pripadne s tym ma skusenost

Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V

Napsal: 26 črc 2011, 15:21
od YaNIc36
a dalsia vec,, len taky dotaz,, to ze je to tesnenie pre 8V ine ako pre 16V nevyvracia tvrdenie co som pocul, pretoze tam sa hovori o tom ze tesnenie hlavy 8V zaslepi resp. utesni otvry kanalikov, ktore 8V nepouziva :) a som stale tam kde som bol,, ale cim dlhsie sa tym zaoberam, tym viac mam pocit ze to napokon ostane len spekulaciou :(

Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V

Napsal: 26 črc 2011, 18:44
od warhy
To sice zaslepí,ale když je porovnáš tak v některých místech kanálky na 8V vůbec nevedou a tudíž by tam v těsnění někde zůstala prázndá ploška, což se dá sice dolepšit tmelem,ale já bych to neriskoval je to přece jen, volné místo v materiálu a zrovna u hlavy válců, kde motor hodně pracuje s velkými tlaky by mohlo dojít i k prasknutí..... můj subjektivní názor na auto nedávat nic co tam není od výrobce doporučený...

Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V

Napsal: 26 črc 2011, 19:03
od m.artty
Ikdyž bloky motorů budou možná na oko vypadat stejně, asi tam i sedne ten 16V vršek, ale já bych to nedělal. Motory budou mít jinou klikovku a možná i písty. Tudíš těžko říct, co se stane s kompresí. Buď to pojede blbě nebo to zaklepe na klice.... nebo taky ne a bude to fungovat. Každopádně si myslím, že takové přestavba je blbost a zbytečně přijdeš o peníze. Raději než to přestavovat na X16XEL, tak bych se pustil do přestavby na C16SE(I).... takhle přestavba je již vyzkoušená a funguje. Pokud chceš vědět více, navštiv forum na www.opelastra.cz a hledej, je to tam popsané - sám jsem se o to zajímal.

Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V

Napsal: 27 črc 2011, 08:14
od YaNIc36
no skvele,, dakujem moc za uzitocne rady,, aj ked sa mi to mohlo javit ako celkom zaujimave,, minimalne teraz sa na to kaslem :D tu stranku si urcite pozriem, dakujem za tip=)

Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V

Napsal: 27 črc 2011, 11:40
od YaNIc36
je to tam v tom fore "debata"? alebo kde to tam mam hladat?

Re: Astra F, 1.6i 8V - uprava na 16V

Napsal: 30 črc 2011, 14:15
od denny
Písty v 8ventilu jsou zcela jiné než v 16ventilu.