Stránka 1 z 2
olej ve svíčkách
Napsal: 27 črc 2011, 20:20
od fedrin
Dnes sem se chtěl mrknout na svíčky a když sem vyndal konektor, tak se na mě vyvalil olej, plno oleje!
A bůhví jak dlouho tam už je. Naposled sem svíčky měnil cca před rokem. Vyndal sem jednu svíčku jestli není špatná, protože se mi zdálo že je motor nějakej línej do kopce. Zjistil sem že je svíčka v pohodě, tak sem ji našrouboval zpátky. Když sem nastartoval, začalo se z vejfuku šíleně čoudit a z motoru jakbysmet. Namodralej dým, asi se ten olej dostal někam kam neměl. Chod motoru je ale normalní, tak sem z toho úplnej jelen. Jak se může do těch komor pro svíčky dostat olej? Může to bejt špatným těsněním pod víkem motoru?
Díky moc za rady!!
Re: olej ve svíčkách
Napsal: 28 črc 2011, 07:34
od denny
Ke svíčkím se olej dostává vadným těsněním víka ventilú.Jak jsi vytáčel svíčky,tak ti nějaký olej natekl do spalovacích prostorů a pak holt shořel se směsí.Jelikož hoří špatně,tak ti z výfuku šel hulán modrého dýmu.Těsnění urychleně vyřeš.
Re: olej ve svíčkách
Napsal: 28 črc 2011, 07:46
od tarabec
Tak já se taky přidám:
je to asi měsíc, co jsemkoupil omegu B rok výroby 1997 a dochází k úniku oleje a vody. Olej uniká přes víka ventilů, což je údajně u omeg obvyklé.
Nechal jsem to přetěsnit, daali mi tam originál těsnění a
stejně ten olej uniká
a z motoru se občas stává dýmovnice. Na zdroj úniku vody jsem zatím nepřišel. Dalším problémem je, že občas slyším od levého ramene klepání, jako kdyby byl špatný čep řízení. Sundal jsem kolo, lekl se a zase nasadil.
Sakra kolik tam těch čepů je??
Re: olej ve svíčkách
Napsal: 28 črc 2011, 07:50
od fedrin
Díky moc Denny! Těsnění ventilů je totéž jako těsnění pod víkem, nebo je to ještě nějaké jiné. Je to stejně zvláštní že sou ty svíčky tak hluboko v motoru, u žádnýho jinýho motoru sem to neviděl.
Dík!
Re: olej ve svíčkách
Napsal: 28 črc 2011, 11:03
od vejfuk
Netesnici víka ventilů u Omegy - naprostá klasika. V těch letech měli nařízeno od GM šetřit a tak tam cpali plastova víka ventilů což je strašná prasarna.
Pretesnit víka, tj. jen vyměnit těsnění je naprosto k nicemu - ty víka sou totiž pokrouceny a tak musej jít pryč. Řešení je sehnat si HLINIKOVÁ víka z Vectry B a koupit nejlépe originální nový těsnění od Opla (těsnění ale na Vectru když sou víka z Vectry). Tak to teď dělám já.
Jediný ale je, že ty víka maj jinde otvor na nalevani, takže olej musíte doplňovat skrz merku na olej.
Blby je že kvuli výměně vík musite odstrojit celej vršek u 6-válu. Vč. vstrikovacu.
Re: olej ve svíčkách
Napsal: 28 črc 2011, 16:13
od tarabec
Tak to je super
Já myslel že pomůže napatlat silikon. Kde se dají ty víka sehnat? předpokládám že stačí z vrakáče, když jsou hliníková. Takže jdu hledat vectru 2,5 V6
ale díky za odpověď
Re: olej ve svíčkách
Napsal: 28 črc 2011, 23:29
od vejfuk
Silikon ano, ale je to doslova mr*ačka s nejistým výsledkem pokud to neudelas spravne a to za předpokladu že ty plastovy víka nejsou skrouceny, pokud sou (což budou), tak je sebevražda je tam cpát z5.
Co se tyce hliníkových vík z Vectry B, tak je myslim jedno jestli to je z 2.5 V6 nebo 3.0 V6, rozdíl je ve vrtani, víka by měli byt stejne.
Na vrakacich to můžeš zkusit, ale doporucuju fórum Opel Club Renbau a uživatele Legend, ten by ty víka měl mít.
Nebo můžeš koupit nový, stojej ale 10 000,-. Pokud sezenes ty jety tak je pro jistotu nech premerit jestli sou rovný, spíš jen tak pro sichr.
Re: olej ve svíčkách
Napsal: 04 srp 2011, 12:05
od egelebege
Díky tomuhle vláknu jsem se dověděl, proč jsem taky měl olej u svíček. Jsem rád, že problém je jen v těsnění. Ale zajímal by mě taky ten únik vody. Nikde nic neteče ale dolejvám tak půllitr týdně
Re: olej ve svíčkách
Napsal: 04 srp 2011, 14:38
od vejfuk
Co se tyce úniku vody tak to někdy bývá ventilem topení.
Re: olej ve svíčkách
Napsal: 04 srp 2011, 22:21
od fedrin
Vyměnil sem těsnění ventilů a olej do svíček zatím neteče. Při té příležitosti sem měnil i onen třícestný ventil alias termostat, kde byla zjevně opravdu prasklá nějaká membrána, protože voda zatím také drží. Teď sem plnej očekávání co prdne dál
.
Ten termostat normálně stojí kolem 500-600 kč, ale když narazíš na normálního prodejce, který ti nebude chtít prodat tu nejdrahší možnou variantu (jak to dělaj třeba u Auto Kelly) tak ho můžeš sehnat za 280 kč. Dokonce je od tý samý firmy, jenom čekáš o den dva dýl, než dorazí z německa.
Problém je jenom s tou výměnou. Asi dvakrát sem se k ventilu pokoušel dostat a demontovat ho, ale bezvýsledně. Jenom sem byl pěkně nasr...Je tam umístěnej tak blbě, že chlapci byť v neautorizovaném servisu se s tím zabavili asi na dvě hodiny. Ani zezhora ani zespoda....Fakt chuťovka!!! A není u omegy jediná, třeba taková výměna palivového filtru - taky paráda
No nic, všem zde díky moc za rady