Stránka 1 z 1
jede to na dva valce
Napsal: 01 zář 2011, 19:37
od bret
zdar, mám takový menší problém můj opel astra f 1.6i 16v 74kw motor x 16xel mě přestál asi před 3 měsíci jet na 4 valce,tak jsem zjistil že mi neválí 2 valce koupil jsem noví modul kabely+svíčky a vše bylo ok.před tydnem mi strašně začalo salat teplo pod ruční brzdou a včera se mi rosvítila diagnostika a motor opět jede na dva válce,ale na diagnostice to píše jen egr ventil....tak nevím co stím a kamoši taky ne,ma někdo nějakou radu nerad bych kupoval zase cele zapalko a ono to zase odejde...dík za pomoc
Re: jede to na dva valce
Napsal: 02 zář 2011, 00:34
od ernst
no on to opravdu může být egr.. nevím jak to je u 16tiventila ale u osmiventila je egr na sání uprostřed a vede k nemu skrze hlavu kanálek od výfuku tuším 2. válce a ten kanálek ústí mezi 2. a 3. valcem v sání(přes egr ventil samozřejmě)... možná bych zkusil egr zaslepit popř vyměnit(někdy pomáhá ho vyčistit a rozhýbat ale většinou to už potom není ono) .. ale přednostně bych změřil tlaky... co se týče sálání tepla pod ručkou... tak to mě napadá jedině nespálená směs ve výfuku a jeho větší zahřívání což by mohl mít na vině právě EGR protože směs nemá dostatek kyslíku na rychlé vyhoření ve spalovacím prostoru a shoří až ve výfuku... to je má dedukce
Re: jede to na dva valce
Napsal: 07 zář 2011, 14:52
od Fogi
nemáš ucpaný vstřiky nebo odpojený či přerušenej kabel? ..nebo neukradl ti ty 2 válce někdo?..neztratil jsi je?
Re: jede to na dva valce
Napsal: 07 zář 2011, 19:40
od bret
ernst píše:no on to opravdu může být egr.. nevím jak to je u 16tiventila ale u osmiventila je egr na sání uprostřed a vede k nemu skrze hlavu kanálek od výfuku tuším 2. válce a ten kanálek ústí mezi 2. a 3. valcem v sání(přes egr ventil samozřejmě)... možná bych zkusil egr zaslepit popř vyměnit(někdy pomáhá ho vyčistit a rozhýbat ale většinou to už potom není ono) .. ale přednostně bych změřil tlaky... co se týče sálání tepla pod ručkou... tak to mě napadá jedině nespálená směs ve výfuku a jeho větší zahřívání což by mohl mít na vině právě EGR protože směs nemá dostatek kyslíku na rychlé vyhoření ve spalovacím prostoru a shoří až ve výfuku... to je má dedukce
Dík za radu,už jsem to dal dohromady a jede to zatim...dík