Stránka 1 z 2
Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 05 zář 2011, 11:14
od jgoldman
Jak už jsem zde někde psal o nezávislém topení, že nefunguje jak má, tak mne asi Opel vyslyšel a má svolávací akci.
Má Insignia je prý první která tuto závadu topení vykazuje. takže vše je objednáno a bude výměna.
Jo a mám informaci že údajně vyjde komplet UPDATE motoru Insignie 160 PS. Tak doufám že konečně odstraní problémy s hlučností, nevyvážeností a nepřesností automatu
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 05 zář 2011, 12:14
od Dix
jgoldman:To je dobrá zpráva.Mě kamarád,říkal,že mu to blbě řadí a když byl na garančce,tak se ptal jestli není update na převodovku a tehdy ještě nebyl.Dík za info.
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 28 zář 2011, 00:04
od jgoldman
Tak už mám vyměněné nezávislé přídavné topení + čidlo stěračů které si stírá jak chce i na sluníčku a suchu. Teď mi pro změnu blbne čidlo světel které spíná světla i v prudkém sluníčku.(z LED světel na noční xenony)
Dělá to pánové ještě někomu ?
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 18 lis 2011, 09:02
od Clone
Ahoj jgoldman: Prosím tě, můžeš se trochu rozepsat o svých problémech s nezávislým topením? Něco jsem sice našel tady
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?p=8960#p8960 , ale moc toho není.
Jak to tedy v té Insignii funguje? Origoš domontované a s počítačem to nekomunikuje? V autě se nedá topení ovládat či nastavit přímo bez dálkáče?
Díky!
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 18 lis 2011, 09:49
od jgoldman
Ahojky,
v Insignii mam Eberspacher EasyStart R+. Je to s dalkovym ovladacem ktery je na dve veci. Zacnu od zacatku. Po predani auta jsem byl zklaman, ze se topeni neda zapnout s vozidla. Vecer musim pocitat s nastavenim teploty na rano a prenastavit v aute parametry jinak je topeni skoro nefunkcni. Dalkacem teplotu nenastavis, pouze intenzitu topeni na kterem je jedno co nastavis. Aby auto bylo perfektne vyhrate musim ho nechavat pustene minimalne pul hodiny, coz se mi u topeni ktere jsem mel nikdy nestalo. Navic topeni ktere bylo v Mercedesu topilo skoro okamzite. A ted k dalkaci - je tam milion nastaveni ktere stejne nikdy nevyuzijes. Nechapu funkci vyfoukani vnitrku auta na leto ktere neni propojeno s klimatizaci. Takova Skodovka ma napriklad na jednoduchem malem dalkaci funkci zapnout - vypnout, nic vic, nic min vlastne nepotrebujete. Kdyz opomenu to, ze mi kvuli tzv. predprodejnim prohlidkam auto bylo doruceno o mesic pozdeji na tzv vyrobni kontroly a pak autoservis musel menit komplet zastaraly SW, topeni atd. tak by mne trefil slak. Od zacatku jsem v Oplu tvrdil, ze topeni nefunguje jak ma coz mi bylo vlastne potvrzeno az po roce a pul po svolavaci akci na Eberspacher.
Kdyz si do Insignie budes nechavat dodatecne toto topeni domontovavat tak budes mit velky problem s komunikaci auta. Navic to dodatecne stoji nesmysl.
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 18 lis 2011, 10:00
od Clone
No, tak to je fakt skvělé
. Mám mít to samé. Za ty prachy......... Mám od prodejce návod na použití toho topení, je tam popisované, jak tu teplotu nastavit ........., ale o tom, že na Insignii nastavíš tak velký prd, tam samozřejmě zmínka není.
A můžeš se prosím ještě více rozepsat, co jsi myslel přesně timhle? "Vecer musim pocitat s nastavenim teploty na rano a prenastavit v aute parametry jinak je topeni skoro nefunkcni."
Díky
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 18 lis 2011, 10:27
od jgoldman
Ja pouzivam v aute cely rok automatiku. Takze v automatickem modu to jen tak nefouka na okna a teplota je nastavena napriklad na 22 st C. Rano ale pri mrazu potrebujes rozmrazit okna coz uz automatika nezvlada a automaticky se odpoji. Jen si tak vlazne pofukuje a po pul hodine v aute skoro zadna zmena a zamrzla okna zustavaji. Musis s tim proste vecer pocitat a nastavit pri zapnutem klicku foukani na okna a dat na maximum topeni. Kdyz na to zapomenes (jako ze jo) tak mas smulu. Vyhoda tohoto topeni je ze predehriva motor ale zase tak po pul hodince a dele. Proste cekal jsem od toho trochu vic. Bud je to vadne namontovano nebo si z nas Opel dela prdel. Posledni dobou mam pocit ze za B je spravne.
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 18 lis 2011, 14:42
od megabeda
Ahoj, napíšu jen zkušenosti které mám s nezávislým topením v autě o generaci starším (Vectra C). Když čtu tohle vlákno tak vidím, že to u Insignie pěkně odflákli a jsem z toho zklamaný, předpokládal bych že u tohoto auta to bude minimálně na stejné ne-li lepší úrovni než u Vectry. U VC je agregát Eberspacher D5WS (předpokládám že u Insignie je stejný). Řídící jednotka topení je vyvinutá speciálně pro Opel a krásně přes CAN-BUS sběrnici komunikuje s jednotkou elektronické klimatizace ECC. Tedy když vyvolám ovládání klimatizace, tak na displeji můžu i zapínat a vypínat topení, popř. nastavit časy (až 3) kdy se má topení zapnout. Dále když je venkovní teplota pod 8 st. funguje i jako přihřívač. Např. když je okolo 0 a auto je plně prochladlé do 4 km od domova má motor provozní teplotu. Dálkové ovládání ja také podporované. Vychytávkou je i to, že při vypnutém zapalování a motoru, (např. čekání v autě někde v zimě) stačí jen stisk klávesy "AUTO" na klimatizaci a auto nahodí přídavný ohřev a dotopí na požadovanou teplotu nastavenou v klimatizaci. Foukání na okna si řídí sama automatika.
Jediný nedodělek vidím v tom, že přihřívač se nedá vypnout z menu, ale musí se řešit dodatečným vypínačem. (Problém popojíždění na krátké trasy, kdy přihřívač neustále startuje a vypíná se). Ohřátí interiéru je asi stejné, jak píše jgoldman do plna to trvá 30 minut na rozmrazení oken a odražení teploty cca 15 minut. Záleží na okolní teplotě. Delší čas je způsoben tím že se předehřívá i motor, který má velký energetický odběr. (Toto by šlo vyřešit přidáním 4 cestného ventilu, který možná zmiňovaný mercedes má), ale zase díky předehřátí motoru odpadají studené starty a i v zimě startuju bez hžavení.
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 18 lis 2011, 20:14
od jgoldman
Ohledně nastavení přes MENU Insignie.
To je přesně to, co mi na Insignii vadí, ona nic podobného totiž nemá. To jsem měl na Mercedesu a už jsem to tu s někým s Vectrou probíral. No prostě stará dobrá (vymakaná) Vectra to má a modernější Insignie NE
. Připadá Vám to normální ?
Ano na ovladači si složitě mohu naprogramovat 3 časy odjezdu. Ale na co ! Lepší je si to přesně před odjezdem zapnout (např 35 min.) a ne hlídat abych stihl až auto bude z naprogramování minulého dne ohřáté. Je to prostě nesmysl a nikdo to snad neřeší. Proč si tak složitou elektronikou komplikují pánové od Oplu život.
Re: Výměna nezávislého přídavného topení
Napsal: 18 lis 2011, 22:01
od Clone
No, JE MI Z TOHO VELMI SMUTNO!!! A mám takový dojem, že až budu auto přebírat, nechám si to předvést. A jestli to bude fungovat tak bídně jak píšeš, tak mám sto chutí jim to omlátit o hlavu! Takto si já tedy "nezávislé topení" za 36 000 Kč nepředstavuji! A ten návod, co mi prodejce dodal - to je jako co? Teoretické možnosti topení, které ani z pětiny na Insignii nejdou??? To budu mít zase boj asi já s nimi - na dlouhé lokte. Nebudou mě mít rádi hned od začátku