Mám bohužel velmi špatnou čerstvou zkušenost s autorizovaným servisem fy. OlfinCar v Trutnově a zastoupením automobilky Opel v ČR. Mám vůz Opel Agila, který jsem zakoupil nový u autorizovaného prodejce v říjnu 2003. V pátek 21.9.2012 byl v trutnovské pobočce OlfinCaru na pravidelné roční servisní prohlídce s běžným výsledkem: výměna oleje, brzdové kapaliny, pár žárovek, jinak bez závad. S autem jsem najel asi 50km a dal ho do garáže. V pondělí 24.9.2012 odpoledne přijdu do garáže a vyděsil mě silný zápach benzínu. Zjistil jsem, že mám u auta prorezlou nádrž a benzín sákne ven. Po třech dnech od roční pravidelné prohlídky v autorizovaném servisu! V úterý 25.9.2012 ráno jsem tedy auto znovu odvezl do OlfinCaru v Trutnově a samozřejmě začal shánět informace m.j. i na tomto fóru. V úterý před polednem mi volal technik ze servisu, jestli prý bylo moje auto letos v létě v Itálii opravované - měla v něm být vyměněna vadná nádrž. Moje auto, které kromě dopravy do ČR nikdy nebylo za hranicemi mělo dle informačního systému fy. Opel vyměněnou nádrž na garanci někde v Itálii! Požadoval jsem výměnu nádrže jako garanci na náklady výrobce. Technik tvrdil, že musím počkat, že se musí výměna nádrže v Itálii prověřit. Měl jsem čekat do příštího týdne, přestože jsem auto na prodloužený víkend 28.-30.9.2012 nutně potřeboval. Technikovi fy. OlfinCar jsem napsal i dva emaily, kde jsem mu vysvětlil, proč auto potřebuji. Vyzýval jsem ho, ať se domluví s jednatelem firmy a snaží se celou záležitost u automobilky OPEL urychlit. Vše bylo na prosto marné. Buď si u nich objednám výměnu nádrže na své náklady cca 10 tis. Kč, nebo musím počkat. Pracovník fy. OlfinCar mi ani nebyl shopen nabídnout zapůjčení vozu, přestože na webu inzerují autopůjčovnu. Myslel jsem si, že když odflákli servisní prohlídku, tak se budou snažit aspoň rychle vyřešit vzniklý problém. To ovšem v OlfinCaru v Trutnově neplatí. Po zralé úvaze, kdy jsem došel k závěru, že u těch lemplů své auto nenechám, jsem si ho ve středu 26.9. neopravené odvezl do neautorizovaného servisu, který měl nádrž skladem a stálo mě to cca 9100Kč, ale vím, že to dělal člověk, který je šikovný a má léta praxe.
Po telefonickém popisu práce servisu asistentce ředitele fy. OlfinCar ve čtvrtek 27.9. kolem 9té ráno se asi konečně začalo něco dít a v 11:37 mi volal technik, že můj nárok na výměnu nádrže je schválen - původně měl být schválen až po víkendu. Poslal jsem ho tam kam patří ... V té době již byla pravděpodobně výměna nádrže v jiném servisu provedena. Ve 12:45 mi poslal zákaznický servis Opelu email s duplicitní informací, že mám schválenou výměnu nádrže a pokládal to za odpověď na moje tři emaily s otázkami. Přišlo mi prostě divné, že jako zákazník, který koupil auto nové, nestěhoval se a zastoupení Opelu na něj má kontaktní údaje jsem nebyl informován o loňské svolávací akci na problém s nádržemi. Docela mě zajímá, jestli je managementu fy. OPEL lhostejné, jestli majitelé v jejich vozech při případné autonehodě uhoří nebo ne (náraz ze zadu, rozbití prorezlé nádrže, vytečení benzínu, jiskřička od plechů,...).
Kdo umíte anglicky hledejte googlem heslo: opel agila fuel tank corrosion. naleznete např. toto:
http://www.warrantyguide.co.uk/vehicle- ... a-a-recall
http://www.autolatest.ro/news-cars/mass ... fuel-tank-
Na této stránce naleznete loňský report č.30 z 29.7.2011 systému RAPEX ve kterém vychází varování před nebezpečnými výrobky v EU:
http://ec.europa.eu/consumers/dyna/rape ... ?rx_id=381
Problém byl zjištěn v Portugalsku a nápravná opatření měla být přijata v zemích Germany, Hungary, Sweden, Bulgaria, Slovenia, Spain, Netherlands, Ireland, United Kingdom. Není mezi nimi ani Česká republika ani Itálie, kde měla být u mého vozu nádrž údajně vyměněna. Velmi divné. Obávám se tedy, že se Opel rozhodl šetřit a v ostatních zemích, kde tyto vozy také prodal na kontrolu/výměnu nádrží systematicky nesvolával. Pouze když se někdo ozval.
Pro ty co neumí anglicky: problém nádrží se týká vozů vyrobených od 21.6.2003 do 30.4.2007, rozsah VIN kódů 3G077226 do 7G129308. Zkontrolujte si ve svém vlastním zájmu svá auta. Jde o Vaše životy a životy Vašich blízkých. Z mé osobní zkušenosti bohužel vyplývá, že na autorizovaný servis se spoléhat nedá a výrobce už vůbec ne.