Stránka 1 z 4

MY12 vs MY09

Napsal: 28 zář 2011, 13:35
od Sunman
Mám 2 hodiny 2.0DTH sport hatchback MY12. Rovnaký model a na 95% rovnaká výbava ako predtým MY09.
Rozdiely:
1/ auto nemá výfuk!!! zmizla chromovaná koncovka a výfuk končí pod autom. Vraj sa ukazujú len tí čo majú 2 a viac výfukov.
2/ LED-ky sport/tour sú červené namiesto zelených
3/ sedačky majú biele prešívanie namiesto full black
4/ zadné svetlá majú zvnútra plastikové deklíky na výmenu žiaroviek a nie papundekel ktorý za po prvom otvorení už nedá vrátiť poriadne naspäť. Zato podlaha kufra je snáď ešte väčší šunt než tá predchádzajúca. Handra čo tam leží po vyklopení mi zostala prakticky v ruke - celá sa povytiahla a musel som ju tam strkať naspäť.
5/ v motore pribudli snáď nejaké nové čidlá, resp. sú inak (ešte amaterskejšie) namotnované - priamo na hadicu
6/ na palubovke v počítači pribudol buzerátor, ktorý neustále buzeruje a chce preradiť na nejakú inú rýchlosť než chcem ja
7/ kontrolka paliva pri úplne prázdnej nádrži bliká. Natankoval som 71 litrov a ešte by sa zmestilo.
8/ alarm "Fuel Low level" teraz nezasahuje do celého displeja, čo je dobre, takže dolu vidno ubehnuté kilometre a buzerátor. Takto je možné tých cca 50km ktoré zostávajú pri tomto alarme odsledovať na počítadle km
9/ zmizli pružné držiačiky na posuvnej prepážke stredového tunela, ktoré držali fľašky a plechovky a telefon. Sú proste fuč, takže teraz bude všetko rachotiť a prevalovať sa.

Toť vsjo inak nepribudlo nič. Popisovaná možná výbava palubného počítadla (teplota oleja, vody, stav batérie) tam nie sú. Toto je možno s nejakým CD500?
Pocity
- dvere a hlavne kufor sú lepšie nastavené a zatvárajú sa tak ľahko
- spotreba bude určite nižšia - pri 80÷90km/h na diaľnici sa objavujú hodnoty okamžitej spotreby aj 3,8÷4,5 l/100km, ktoré som u starej Insignie nevidel nikdy okrem jazdy dolu kopcom
- tichší podvozok, ale to môže byť tým že je to nové a už si nepamätám ako to bolo pred 2-mi rokmi na starom aute

Pneumatiky zase Continental.

Veci ktoré mi chýbali -> nastavenie automatického zamykania po rozbehnutí auta, odstavenie možnosti zamknúť si kľúče v kufri a pod. tu sú. Zdá sa, že to bol problém CD300 rádia, ktoré toto menu namalo. Je to asi len v SW CD400, ktoré mám teraz.
Auto piští, blinká, cinká pri rôznych stavoch (pásy, kľúč v zámku) rovnako ako to staré. Tu sa nezmenilo nič. Na nervy...
Vraj nové Insignie už nevržú - ale konštrukčne sa tam nezmenilo vôbec nič. Tak si myslím že je to opäť len otázka času.

P.S. ešte zaujímavosť - zostatok životnosti oleja ukazoval len 85%, auto malo 7km.

2x Dobrá správa a raz zlá

Napsal: 29 zář 2011, 12:39
od Sunman
1/ elektrické okná možno teraz ovládať aj pri vypnutom motore a bez kľúčika. Síce len do času, kým sa neotvoria dvere. Potom koniec. Ale je to malý krok pre ľudstvo a veľký skok pre Opel Insignia.

2/ po príjazde a vypnutí motora sa už nerozsvecujú xenony ako to bolo u MY9

3/ xenony majú podstatne citlivejšie nastavenie senzora. Poobede svieti slnko ale xenony tiež. Ráno to isté. Malý tunelík/podjazdík a hop už bliknú. U MY9 sa rozsvecovali až v tme, v tuneloch väčšinou tak v polovici.

Re: MY12 vs MY09

Napsal: 29 zář 2011, 19:53
od jgoldman
Tak ohledně svícení v tunelech tak to jsem s citlivostí docela spokojen. (že hned nesvítí)
Oni se totiž častým startováním xenony ničí.

Re: MY12 vs MY09

Napsal: 29 zář 2011, 20:41
od Sunman
Presne tak! Pri ceste asi 40km sa xenony rozsvietili a zhasli asi 5x. To bude lepšie zapnúť ich manuálne nech radšej svietia stále. Pochybujem, že by citlivosť senzora niekdo v servise vedel nastaviť.
4/ a 5/ z prvého príspevku vynechávam - po bližšom študovaní vidím, že tam nie je rozdiel medzi MY09 a MY12
Pribudli ešte dve negatíva:
10/ podstatne menšie vnútorné spätné zrkadlo. Aj keď malinké zadné okno obsiahne ale pocitove sa zdá že človek niečo prehliadol
11/ blembak na okne (teraz mám malý, predtým veľký na eye kameru) je urobený šlendriánsky a je úplne voľný - blembá, je to blembák. Ten veľký sedel pevne na okne. No strach, auto za melon....

Dobrá správa č.2

Napsal: 30 zář 2011, 18:55
od Sunman
12/ PRIBLBNUTÉ KLINGANIE KĽÚČIKA SA VYPNE PO CCA 30SEK !!!! Super!
13/ xenony vypnú po vypnutí motora! Nový režim je (chvalabohu!) že xenony zapínajú len pri naštartovanom motore. Teda po vypnutí zostanú len parkovačky až do vytiahnutia kľúčika, teda aj po otvorení dverí.

Re: MY12 vs MY09

Napsal: 04 říj 2011, 20:57
od Sunman
14/ tempomat nevypína pri radení. Po zošliapnutí spojky, zostáva tempomat aktívny. Motor drží otáčky a po preradení je rýchlosť udržovaná ďalej na posledne nastavenú. Tempomat vypne až pri držaní spojky cca 10sek.

Re: MY12 vs MY09

Napsal: 09 říj 2011, 23:47
od Sunman
15/ po zapnutí zapaľovania sa už xenony nerozsvecujú ako u MY09. Rozsvietia sa LED a xenony až po naštartovaní motora, čo má konečne logiku. U MY09 sa rozsvietili a pri štartovaní opäť zhasli a hneď zas rozsvietili

k 9/ pružné držiačiky nápojov sú v ťahu. Nedajú sa namontovať ani zo starého modelu. Posuvník je iný nemá možnosť držiačiky prichytiť.

Re: MY12 vs MY09

Napsal: 11 říj 2011, 09:30
od jgoldman
Taky mám info že MY2012 je úplně jiná hra na úplně jiným hřišti :lol:

-Hlavně motor prý v automatu reaguje úplně jinak na plyn 8-)
-Čidla kamer jsou konečně jak mají být (třeba spínání světel AUDI A8)
- ohledně gongu po rozjetí (nezapnuté pásy) tak to musí mít dle předpisů EU všechny nové vozidla jinak nezískají pět ***** za bezpečnost cestujících, mimochodem mě to taky pěkně se.. :roll:

Ty gumičky v držákách nápojů ve staré Insignii jsou super tak nevím z jakého důvodu tam nejsou :cry: . Ještě se mi nestalo, že bych něco rozlil a na to jsou právě ty gumičky které vyrovnávají nárazy (do stran).

Re: MY12 vs MY09

Napsal: 11 říj 2011, 10:39
od Sunman
Na MY12 všetko teraz reaguje takým postupným spôsobom. Napríklad prepnutie do režimu SPORT keď so prvýkrát urobil na MY09 tak som mal pocit, že sa auto prikrčilo ako mačka a chystá sa preskočiť auto pred sebou.
Na MY12 prepne farbu displeja, pridá na pedále plynu ale stvrdnutie tlmičov trvá 5÷10 sek, takže si to človek uvedomí až po chvíľke že na D1 to z neho vymláti všetky kosti. Možno je to tak bezpečnejšie?

Blinkanie je tu urobené dobre - pásy vypínajú po cca minute a otvorené dvere snáď po 20 sek. To je úplne najlepší facelift tohto auta. rovnako tie xenony, ktoré zapínajú len s naštartovaným motorom (ako kedysi na Vectre :D :D ) sú dobrý počin.

Re: MY12 vs MY09

Napsal: 12 říj 2011, 20:54
od Dix
jgoldman:Takže automat řadí jak v P 508 GT v tom MY12 ? Plynule a není cítit,co zařadí ?