Stránka 1 z 2

Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Napsal: 14 říj 2011, 12:53
od Robur
Dobrý den vážení Opláci... Již od mala tíhnu k oplíkum a minulý podzim nastal čas si splnit sen.
Splněný sen byla Vectra C, 2,2 DTi combi z r. 2004, sen se zhroutil po nedlouhé době, když se na palubovce rozsvítilo oranžové autíčko s klíčem a po nedlouhé době motor zhasl. Po vypnutí klíčů se již kontrolka nerozsvítila a vše bylo jak má. Tohle se opakovalo stále častěji. Pokud motor úplně nezhasl, tak ztratil výkon, jen bublal, kuckal a nešel do otáček. Několikrát se i stalo, že při prvním ranním startování kontrolka již svítila, motor chytl, a zhasl, popřípadě si jen tak kuckal. Dva nezávislé servisy se shodly na tom, že je to Agr ventil. Tady na fóru jsem četl nejeden problém způsobený agr ventilem, tak jsem neváhal a jal se ho vyčistit - byl řádně zajebaný. Ovšem zlepšeni velice malé. Interval svícení kontrolky auta a klíče se prodloužil, bohužel ne na dlouho. AGR ventil je el. připojen, tak mě bylo porazeno v servisu, ať ho v případě potřeby odpojím od el. a uvidí se. Ventil jsem odpojil, auto krásně startuje, nezhasíná, ale otáčky nejdou nad 2500. :( Myslel jsem si, že je to jasný důkaz, že je Agr KO a tak objednal nový za 8500 Kč. Včera dorazil, s nadšením jsem ho namontoval a čekal, že již kontrolku neuvidím. Moje zklamání bylo neuvěřitelné, když při prvním nastartování opět kontrolka vykoukla a motor šel do normálně do otáček, ale při poklesu opět zhasl. Při dalším nastartování se motor tak nějak dusil a výkon žádný. Zklamaný jsem šel na "jedno".
Dnes ráno jsem normálně nastartoval, kontrolka se rozsvítila a po chvíli zhasla (asi uložená chyba) a auto normálně šlapalo, jako dřív. Na půli cesty do práce opět kontrolka svítí a auto se dusí a nejde do otáček. Na parkálu jsem odpojil nový AGR od el. a dojel do práce s max. 2500 otáčkami.
TZN: nový AGR ventil za 8,5 tis a žádná změna :( My dream is deth :(
Prosím, nemáte pro mě nějakou radu. Byl bych velice vděčen.

Zdravím Vás, Robin Bartoš

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Napsal: 14 říj 2011, 13:03
od Fritol
diagnostika :) a co to píše za chybu..

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Napsal: 14 říj 2011, 19:55
od Lazak
Podobnou věc mi to dělalo loni. Jak to stručně popsat, jak jsem to vyřešil. Jak otevřeš kapotu a stojíš před motorem, tak je tam černý plastový kryt, který drží na třech torxech. Ten sundáš a pod nim vidíš hadici z interkoleru jak jde do takového hliníkového "bebechu". Ten drží tuším na čtyřech torxech. Jak ho vyndáš z auta, tak tam to bude pěkně zasekané bordelem. Tam jsem to vyčistil a od té doby v pohodě. Snad to je aspoň trochu pochopitelné.

Lazak

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Napsal: 01 úno 2012, 07:36
od Robur
Pěkný den, tak po včerejší návštěvě Oplu je asi jasno... Zhasínání způsobuje pravděpodobně vadný potenciometr na škrtící klapce. Samozřejmě se prý nedá koupit samostatně a celé "sání" se škrtící klapkou stojí 13.500 Kč. Zahájil jsem pátrací akci po vrakáčích a po internetu. Nevíte prosím náhodou o nějakém?

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Napsal: 05 úno 2012, 14:20
od Robur
Pěkné odpoledne,
Prosím Vás o radu.
Bylo mě nabídnuto, že mě mechanik v servisu upraví software řídící jednotky, tak aby nebylo nutné měnit čidlo polohy škrtící klapky (spíše celou škrtící klapku). Uprava spočívá v tom že udělá "z kombíku sedan". Sedan totiž prý nemá škrtící klapku.
Moc se mě to ofšem nezdá... .aby se tím nenapáchalo více škod, než užitku.
Co myslíte? Nejsem žádný extra motorový odborník a nemám tušení, co by se tím mohlo pokazit... Prosím poraďte.

Děkuji a přeji príjemný den.

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Napsal: 05 úno 2012, 14:41
od Fritol
jakto ze nema škrtící klapku ? :D snad kdyz ten motor je Y22DTR v combi i sedanu tak musí byt totožně uplně stejny.

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Napsal: 05 úno 2012, 17:52
od Colommbo
Samosebou, že má škrtící klapku! Pokud budou v sedanu i kombíku tytéž motory, nemůže klapku kombík mít a sedan nemít, škrtící klapka nejsou páté dveře... Obecně všechny motory se vstřikováním mechanickou nebo elektrickou škrtící klapku mají, takže jste snad jen "mechanika" špatně pochopil, protože pokud by skutečně argumentoval tak, jak píšete, tak už nevím, co bych si o něm musel myslet... :roll:

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Napsal: 05 úno 2012, 20:17
od denny
Je to tak,jak píše Robur.Z combi se udělá sedan.
RomanK
http://carteam.cz/
mi to dřív taky dělal-
Sedan sice klapku má,ale řídící jednotka dle softu o ní neví.
100% to funguje -odzkoušeno na mnoha Vectrách.
Robur-nech to udělat,je to bezpečné a problémy zmizí.

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Napsal: 05 úno 2012, 21:37
od Colommbo
Koukám jako blázen - člověk se učí celej život ;) Jen se tedy ještě zeptám jako blbec (naftu jsem nikdy neměl, celej život jezdím benzín) - když soft ŘJ u sedanu "neví" o škrtící klapce (a tedy o její poloze,) podle čeho ŘJ nastavuje množství vstřikovaný nafty...?

Re: Vectra C Combi 2.2 DTi - zhasínání motoru - AGR???

Napsal: 06 úno 2012, 11:32
od Robur
Asi hloupý dotaz,ale co: Jaká je tedy funkce škrtící klapky???