Stránka 1 z 1
Vibrace u Opel Vectra C Caravan
Napsal: 05 pro 2011, 16:57
od jirikus
Zdar. Potřeboval bych poradit s jednou docela nepříjemnou věcí. Mám Vectru C Caravan, modelový rok 2008 s motorem 1,9 CDTI 110kW, a jednou za čas, odhadem za 1000 najetých kilometrů se mi při jízdě rozvibruje celé auto. Začne to v rychlosti kolem 60-90 km v hod, při zařazeném 4, 5 rychlostním stupni. Při šimrání plynu a držení rychlosti to není skoro znatelné, při přidávání se vibrace zvyšujou a je jedno jestli je tam trojka nebo šestka. Někdy pomůže přeřazení, vyřazení na neutrál, někdy až zastavení. Dělá to u letních i zimních kol, takže nějaké vyvážení nebo problém s pneu padá. Vibrace jdou zepředu a rozklepe se celé auto, jako by jelo na kostkách. Veškeré uchycení a uložení zkontrolováno, ale když to není pravidelné, špatně se to v servisu vysvětluje.
Díky za každou radu
Re: Vibrace u Opel Vectra C Caravan
Napsal: 05 pro 2011, 17:50
od marty14
Možná vypalování DPF.
Re: Vibrace u Opel Vectra C Caravan
Napsal: 05 pro 2011, 21:18
od jirikus
No, že by vypalování DPF filtru mohlo rozvibrovat auto, že je to až nebezpečné, tomu by se mi nechtělo věřit, máš s tím nějaké zkušenosti?
Re: Vibrace u Opel Vectra C Caravan
Napsal: 06 pro 2011, 07:56
od Mirpie
asi vadný homomkineťák nebo oba dva.
Re: Vibrace u Opel Vectra C Caravan
Napsal: 06 pro 2011, 18:42
od jirikus
Dá se nějak lehce zjistit, jestli homokinetické klouby jsou špatné nebo na pokraji životnosti?, jak říkám nevibruje to pořád, jen cca jednou za 1000 km, když to nedělá, nikde nejsou slyšet žádné podezřelé zvuky, lupání ani při zatáčení.
Re: Vibrace u Opel Vectra C Caravan
Napsal: 07 pro 2011, 13:39
od Mirpie
ty kineťáky nijak nezkontroluješ. Kamarád měl na Felicii (ano, je to jen felda, ale konstrukce kineťáků je pořád stejná) taky vadný kineťák a projevovalo se to podobně. Jel 200km a nic a pohoda a najednou se mu totálně rozvibrovalo auto a táhlo na jednu stranu, pak to náhle přestalo třeba na dalších 100km, pak znova. Takže příznaky hodně podobný a byl v hájí ten homokinetický kloub. Ty vibrace do volantu budou jednoznačně od rotačních částí v blízkosti rejdových čepů, přes které ti to letí do řízení. Takže bud kola samotná, ložiska nebo ty klouby.