Zdravím zde na fóru
Mám dlouhodobější problém - při tahu motoru od 1500 - 4000 ot/ min (typicky rozjezd na 3 stupeň) vnímám pocitově skokový nárůst výkonu v ca 2700 ot / min. Pocit je to jako když sepne turbo.(turbodíra) Ale to zabírá klasicky od ca 1700 ot. / min..
Zpočátku jsem si myslel, že to dělají vířivé klapky (spadlé táhlo), ale po jejich výměně stav trvá. Diagnostika nic neukazuje, auto jinak jezdí bez problémů - ale štve mě to. Neví někdo z přítomných fachmanů, co by to mohlo dělat?
Je škoda u tohohle motoru nevyužívat jeho sílu už od 2000 ot / min.
Díky za reakce
Výkonová prodleva kolem 2700 ot/min (1,9 CDTi 110 kW)
Moderátor: Moderátoři
Výkonová prodleva kolem 2700 ot/min (1,9 CDTi 110 kW)
Sepp
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
- Reklama
Re: Výkonová prodleva kolem 2700 ot/min (1,9 CDTi 110 kW)
Aby jsi tohle diagnostikoval, bylo by potřeba získat live data motoru v tomto režimu, Kdysi jsem měl podobný problém, došel jsem k závěru že by to mohl způsobovat poddtlakový ventil ovládání turba.
Když opcomem pořídíš záznam live dat a dáš to do excelu - vylezou z toho ve finálním grafu zajímavé poznatky.
U mě šlo o to že motor dosáhl max. kroutícího momentu 320Nm - v tomto okanžiku dala ŘJ motoru povel ke snížení plnícího tlaku, což se stalo - ovšem podtlakový ventil reagoval na opětovný požadavek ke zvýšení tlaku se zpožděním což byla zmiňovaná výkonová díra.
Ventil jde otevřít a vyčistit, ovšem neobejde se to bez násilí, musí se zničit svírací plechový kroužek a po vyčištění se musí nahradit něčím jiným, co zabezpečí utěsnění ventilu. Alternativou je také koupit nový kousek u opela
Když opcomem pořídíš záznam live dat a dáš to do excelu - vylezou z toho ve finálním grafu zajímavé poznatky.
U mě šlo o to že motor dosáhl max. kroutícího momentu 320Nm - v tomto okanžiku dala ŘJ motoru povel ke snížení plnícího tlaku, což se stalo - ovšem podtlakový ventil reagoval na opětovný požadavek ke zvýšení tlaku se zpožděním což byla zmiňovaná výkonová díra.
Ventil jde otevřít a vyčistit, ovšem neobejde se to bez násilí, musí se zničit svírací plechový kroužek a po vyčištění se musí nahradit něčím jiným, co zabezpečí utěsnění ventilu. Alternativou je také koupit nový kousek u opela
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Výkonová prodleva kolem 2700 ot/min (1,9 CDTi 110 kW)
Ahoj
To co píšeš má logiku. Je to takový výkonový hup, jako by něco ten motor umělě brzdilo a v 2.700 se to uvolní.. Až jsem si říkal, jestli to nemůže být něco v sání, ale klapky jsem měnil v Polsku za repase a trvá to dál.
Turbo jsem také měnil, ale předpokládám že se podtlakovým regulátorem nezabývali.
Kdo / kde / jak získám ta live data z OP COMu? Nebo jinak - máte někdo tip na tuhle atrakci v okolí Liberce?
Díky Sepp
To co píšeš má logiku. Je to takový výkonový hup, jako by něco ten motor umělě brzdilo a v 2.700 se to uvolní.. Až jsem si říkal, jestli to nemůže být něco v sání, ale klapky jsem měnil v Polsku za repase a trvá to dál.
Turbo jsem také měnil, ale předpokládám že se podtlakovým regulátorem nezabývali.
Kdo / kde / jak získám ta live data z OP COMu? Nebo jinak - máte někdo tip na tuhle atrakci v okolí Liberce?
Díky Sepp
Sepp
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Re: Výkonová prodleva kolem 2700 ot/min (1,9 CDTi 110 kW)
Tento jev se mi projevoval na Astře H a byl KO EGR ventil.I když se tvářil jako čistý a dobrý.Po výměńě za nový ten zátah byl bez prodlev.
Jinak mám dojem,že při této chybičce/když i po výměně EGR to dělá/,tak že Opel má nějaký upgrade pro sw kvůli vstřikovacím ventilům.
Jinak mám dojem,že při této chybičce/když i po výměně EGR to dělá/,tak že Opel má nějaký upgrade pro sw kvůli vstřikovacím ventilům.
Re: Výkonová prodleva kolem 2700 ot/min (1,9 CDTi 110 kW)
Díky Denny
To už se někam dostáváme. EGR ventil mám vyčištěný a navíc zaslepený (uděláno během výměny vířivých klapek) a tahle operace se na tahu motoru nijak neprojevila. Zkusím ho tedy vyměnit, jako jednu z variant opravy.
Uznávám že by asi nejlepší bylo z diagnostiky odečíst křivky výkonu a točivého momentu pod zátěží a k tomu výstupy z motormanagementu - ale kdo mi to udělá a nebude to za nekřesťanský peníze...
To už se někam dostáváme. EGR ventil mám vyčištěný a navíc zaslepený (uděláno během výměny vířivých klapek) a tahle operace se na tahu motoru nijak neprojevila. Zkusím ho tedy vyměnit, jako jednu z variant opravy.
Uznávám že by asi nejlepší bylo z diagnostiky odečíst křivky výkonu a točivého momentu pod zátěží a k tomu výstupy z motormanagementu - ale kdo mi to udělá a nebude to za nekřesťanský peníze...
Sepp
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Re: Výkonová prodleva kolem 2700 ot/min (1,9 CDTi 110 kW)
Jestli ho máš zaslepený,tak to system stejně přes váhu vzduchu pozná.Než ho vyměníš bylo by potřeba za jízdy změřit chování systemu.
Váha vzduchu,tlak turba,vstřikovací dávka.
Zkus v Liberci kontaktovat člena Trdlo-má OP-com.
https://www.opel-forum.cz/memberlist.ph ... ofile&u=99
Váha vzduchu,tlak turba,vstřikovací dávka.
Zkus v Liberci kontaktovat člena Trdlo-má OP-com.
https://www.opel-forum.cz/memberlist.ph ... ofile&u=99
Re: Výkonová prodleva kolem 2700 ot/min (1,9 CDTi 110 kW)
Díky, zkusím vše, co se dá. Je škoda nevytáhnout z toho motoru to dobrý, co v něm je.
Jinak po zaslepení to možná řídící jednotka poznala, ale nereagovala na to vůbec žádným chybovým hlášením, ani dočasným. Prostě to jelo dál, jako dřív. (je to origo záslepka do od fiata - se dvěma menšími otvory)
Jinak po zaslepení to možná řídící jednotka poznala, ale nereagovala na to vůbec žádným chybovým hlášením, ani dočasným. Prostě to jelo dál, jako dřív. (je to origo záslepka do od fiata - se dvěma menšími otvory)
Sepp
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Re: Výkonová prodleva kolem 2700 ot/min (1,9 CDTi 110 kW)
No,jasně,takže není zcela zaslepen díky těm dírkám.To pak jednotka nepozná.Kdybys tam dal plné těsnění,tak to pozná hned.