Stránka 1 z 1

Bio/ECO Diesel, ano nebo ne?

Napsal: 12 úno 2012, 17:51
od Adams77
máte někdo zkušenosti s Bio nebo ECO dieselem?
Přemýšlím o tom, že bych to zkusil, ale nevím co to udělá :|

Re: Bio/ECO Diesel, ano nebo ne?

Napsal: 25 črc 2012, 14:45
od dejved
jezdim na ethanol takze taky bio .. :)

co ti to udela. vycisti ti to nadrz a motor od vsech usazenin, jezdis levneji a casteji menis filtr palivovy

Re: Bio/ECO Diesel, ano nebo ne?

Napsal: 25 črc 2012, 19:13
od m.artty
Corsa D bude mí relativně nový motor, které jsou náchylné na kvalitu nafty. Tím pádem bych tam bionaftu nedával, to je dobré tak do starých aut. Sám na ní někdy jezdím a zkušenost je následující - žere to víc, hůř to jeden, hůř to startuje - ve výsledku když to spočítáš, vychází to na km v podstatě stejně jak normální nafta.

Re: Bio/ECO Diesel, ano nebo ne?

Napsal: 25 črc 2012, 19:25
od Fritol
no jestli maš Corsu D a ptaš se po dieselu tak tam budeš mít 1.3 CDTI. a protože Common rail je hodně nachylnej na kvalitu nafty. si myslim ze ti to odnese bud nejdřive vysokotlake čerpadlo a pak vstiřky nebo naopak...

Re: Bio/ECO Diesel, ano nebo ne?

Napsal: 25 črc 2012, 21:45
od dejved
nevim jak u nafty ale u benzinu je to opak.. ethanol ma vetsi oktanove cislo a jine horeni ... diesel bio slozku i tak obsahuje akorad ze misto 6% ma 30%.
to ze to nici motor bych netvrdil kdyby ano tak ho asi neprodavaji...

Re: Bio/ECO Diesel, ano nebo ne?

Napsal: 26 črc 2012, 02:07
od ernst
to že se to prodává neznamená že to je dobrý... cigarety se taky prodávaj a dobrý nejsou...

biosložka v palivu je velice podobná řepkovému oleji na kterém doma vaříš (i slunečnicový :D) + nějaká ta aditiva
hlavne celá ta maškaráda s biopalivy je jen kvuli podělaným ekologům

největší průser bionafty je její náchylnost ke stárnutí, obyčejná čistá ropná frakce je prakticky nesmrtelná
(po 8 letech na ni jde klidně nastartovat auto :D ), právě ta biosložka je viníkem stárnutí nafty a vlastně také viníkem většiny poruch na vstřikovacích systémech moderních naftovych vozidel..

to stejné co ti udělá zapomenutý máslo nebo zaschlej kuchynskej olej na hadře, ti udělá i takto "upravená" nafta a tedy udělají se v ní úsady a takovej hustej lepkavej sajrajt kterej je viníkem většiny poruch,

Třeba ucpání vstřiku, v tom dojde díky tomu že nemá kam utéct tlak (díky sajrajtu z bionafty) k prasklinám, a problém je na světě, vytvoří se mikroskopické trhliny ( osobně jsem se díval na takto znehodnocený vstřik na mikroskopu) a pak nafta uniká přepadem zpět do nádrže, což samozřejmě sníží dávku paliva do motoru = horší starty -> nepravidelný chod motoru , případně uplná nefunkčnost

schválně doma zkus vzít hadru, namočit ji do oleje na vaření a někam na pár týdnů odložit at vyschne ...pak uvidíš ten sajrajt co z toho zůstane.. to samé se děje i v naftě..

pokud chceš jezdit na bionaftu (30%) tak jezdi proč ne ale je potřeba abys minimálně každej týden tankoval a tím vlastně naftu oživoval (pak záleží jak dlouho ji mají na pupmě)
když náhodou s touto naftou auto odstavíš třeba na půl roku, tak je dost možné že už nenastartuješ...
stejný problém jsem zažil po roce odstavení vozidla s obyčejným dieselem s rotačním čerpadlem, které bylo zcela zalepené i se vstřiky, jenže u starých systémů se daji vstřiky rozdělat vyčistit a seřídit, u commonrailu to jen tak nejde vstřiky jsou seřízené a někdy i naprogramované už výrobcem (proto barevné značení třeba u fordu )

prostě je to humus kterej je prakticky k ničemu, je to dražší na výrobu, agresivnější k plastům, s vodou tvoří kyseliny které podporují korozi, atd atd..

jediný co snad, tak že 100% bionafta je plně rozložitelná v přírodě, ale kdo jen tak rozlívá naftu do okolí? já teda záhonky zalívám vodou :D, a je jakože vyrobitelná z obnovitelných zdrojů.. ale s jakou efektivitou???

dejved: zjisti si nákladnost výroby ethanolu a jak je to s daněním tohoto paliva tady v čr...