Stránka 1 z 4
Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88kW
Napsal: 24 úno 2012, 08:33
od mnekola
Zdravím všechny a prosím o radu.
Nedávno jsem koupil Vectru C Caravan, 10/2007, 1.9cdti, 88kW. Minulý týden začala svítit kontrolka "autíčko s klíčem" a pak k tomu začala blikat kontrolka žhavení. Obě kontrolky svítí/blikají neustále. Auto jede normálně, spotřeba nezvýšená. Vyčetl jsem, že auto s klíčkem by mohla být voda v palivovém filtru - ten vyčistili - svítí dál. Blikání žhavení - probíhající čištění filtru pevných částic -> hodinu a půl po dálnici a kontrolka stále bliká. Na diagnostice pán říkal něco o teplotě výfukových plynů. Poradí prosím někdo?
Díky
M.Nekola
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Napsal: 24 úno 2012, 09:17
od megabeda
Ahoj, pokud Ti bliká kontrolka hžavení jedná se o zanesený filtr pevných částic, kdy saturace přesáhla mezní hodnotu. Každopádně to chce diagnostikou vyčíst chybu. Otázkou zůstává proč se nespustí regenerace. Zřejmě není splněna jedna z podmínek pro její zahájení. Co třeba termostat? Je v pořádku? Ohřeješ motor na provozní teplotu?
Ze zkušenosti vím, pokud je saturace přes 90% a najedu na dálnici a jedu cca 1-2 minuty 120 km/h regenerace po této době bezpečně začne.
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Napsal: 24 úno 2012, 20:55
od denny
Jestliže trvale svítí autí s klíčkem,tak je v paměti uložen chybový kod a to trvalý.Takže nejdřív musíš opravit system.Pokud jede jednotka v nouzovém režimu,žádnou regeneraci nepovolí.
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Napsal: 25 úno 2012, 17:36
od 3tp2
Víděl bych to na nějakou chybu spojenou s DPF (proto auto s klíčem) a tím pádem se nespustí regenerace,chce to diagnostikovat chybu,odstranit a pak pravděpodobně spustit statickou regeneraci přes diagnostiku. Jinak chybu "teplota výfukových plynů" jsem řešil taky,musel jsem měnit čidlo co je v DPF
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Napsal: 26 úno 2012, 08:23
od mnekola
Zdravím a děkuji za všechny rady. Začnu asi kontrolou kabelu od čidla výfukových plynů - řešilo se to zde - téma - Chyba P1900.
Ještě jednou díky.
M.Nekola
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Napsal: 26 úno 2012, 12:51
od Juris
čau chlapi, jen že tady pročítám vlákno... taky se mi objevuje kontrolka autíčka s klíčkem...
kontrolka se mi vždy rozsvítí když žkavím před strtem a když nastartuji, kontrolka ještě nějakou chvilku (několik vteřin) svítí a pak zhasne... Za jízdy se již nerozsvítí.
Poraďte..
nevím zda se tím mám vzrušovat, či ne..
dle příručky je psáno, že pokud nezačne blikat, či se nerozsvítí při jízdě, tak to není problém..
Jinak výkon motoru je pořád stejný, spotřeba taky
Díky za rady
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Napsal: 26 úno 2012, 13:04
od 3tp2
Dělá to vadná žhavicí svíčka,taky jsem to měl a přesně tak jak píšeš,vyměn nejlépe všechny
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Napsal: 29 úno 2012, 10:53
od mnekola
Vyřešeno - překousaný kabel od čidla výfukových plynů. Regenerace filtru pak proběhla během 15ti km na dálnici.
Díky za rady!
M.Nekola
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Napsal: 14 srp 2012, 17:22
od granit
Měl jsem stejnou závadu "Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení" Vectra C, 1.9CD
TI 16V (Z19DTH) 110kW.
Utržený kabel od čidla v DPF. Po opravě zhasla kontrolka "auto s klíčem" a při následné jízdě proběhla regenerace DPF a přestala blikat kontrolka žhavení.
Děkuji za toto FORUM.
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Napsal: 24 srp 2012, 08:49
od 3tp2
Nechce se mi zakládat nový téma tak napíšu sem ....
Už dvakrát za sebou se mi ted stalo toto: Filtr DPF má nasycení 90% a při jízdě do táhlého kopce otáčky tak 2500 se rozsvítí chyba,dle op-comu je to P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure koukám tedy za jízdy na live data a při tomto nasycení má auto na neutrál 3-4 kpa a při jízdě do kopce 30 kpa což po chvíli vyhodí chybu,tu vymažu a jedu dál opatrně aby nevyskočila chyba až dokud nemám saturaci 100% pak se normálně pustí regenerace a po doběhnutí na neutrál tlak 0 kpa a při 2500 otáčkách 5-6 kpa,pak je zase klid až do 90% saturace,zajímá mě proč se pouští regenerace tak pozdě,předtím se spouštěla kolem 90. Jediná změna na autě je že poslední dva měsíce tankuju výhradně na Shell
A ještě v Op-Comu je v programování položka replace DPF pressure sensor - jak se to provádí? Hned po regeneraci a na neutrál?