Stránka 1 z 1
Kolísání volnoběžných otáček
Napsal: 01 bře 2012, 09:19
od Juris
čau všichni...
chtěl bych se zeptat, zda mám řešit problém s kolísajícími otáčkami se studeným motorem na svém GTS.. Když jedu po městě a stavím a pak následně stojím na semaforech, tak mi mírně (kolem tisíce) lítají otáčky. Jakmile jedu-pohoda, když se to trochu ohřeje, nebo je motor zcela zahřátý, tak to neudělá.
Někde jsem slyšel, že je to snad normální, že si to sama přidává elektronika, aby se snad tím udržovala v pohotovosti či co...???!
tak se ptám na vaše zkušennosti a rady, pokud Vám to taky dělá..
díky
Re: Kolísání volnoběžných otáček
Napsal: 02 bře 2012, 18:41
od VencaB
Mě to dělá to samé a zatim jsem to níjak neřešil. Ale zajímalo by mě čím to je
Re: Kolísání volnoběžných otáček
Napsal: 18 zář 2018, 09:03
od Zeppelin
Ahoj, auto po dlouhé době začalo dělat problémy, konkrétně zběsilý start motoru, někdy trvá, než chytne, přičemž se rozsvítí kontrolka motoru a kontrolka ESP a na volnoběh to dělá toto...
https://youtu.be/71HH9aB64IQ
Výpis závad:
z jednotky motoru: P0340 - čidlo vačky (trvalý stav) (je dáno nové, ale nevím, co za značku; budeme měnit za jiné, konkrétně VDO)
z jednotky brzd: U2105 - řídící jednotka motoru (neplatná data, trvalý stav)
Je znát, že auto není tak živé.
Měněno čidlo kliky (dáno zn. VDO, protože čtení závad hlásilo u chyby P0340 kliku, ale bylo to špatně přeložené, je to vačka).
Při odpojení čidla vačky žádná změna (?).
Škrtící klapku jsme čistili (ale už mám druhou v pořadí, původní odešla asi tak před šesti roky).
Pokud budete mít někdo nějaký nápad... Díky!
EDIT: Pokud by to někoho zajímalo, tak i přesto, že čidlo vačky bylo nové, tak si nerozumělo s ŘJ a auto cukalo, netáhlo, blbě jelo. Zakoupen jiný nový snímačky, tentokrát značky VDO (ten předchozí nevím, ale stál zhruba polovic, co to VDO) a auto jede naprosto perfektně.
Re: Kolísání volnoběžných otáček
Napsal: 23 pro 2018, 18:35
od Zeppelin
Po výměně čidel kliky a vačky za nové (VDO) nějaký čas v pořádku. Nicméně situace se vrátila do předchozího stavu, kdy volnoběh nepravidělně kolísá (ne však vždy... pokud se ale volnoběh ihned neustálí, tak otáčky stále houpou kolem volnoběžných a nechce se to ustálit) a k tomu se rozsvítila kontrolka motoru, chyby jsou dvě - P0170 (systém upravy paliva za katem - příliš bohatá směs / trvale) a P0420 (učinnost systému katu je pod prahovou hodnotou / trvale).
Katalyzátor je asi tak půl roku rok starý, druhá lambda (za katem) je asi dva roky stará, ta před katem původní. Váha vzduchu původní.
Není někdo od Plzně, kdo by dokázal na osciloskopu změřit lambdy? Chci jít vylučovací metodou.