Stránka 1 z 2

Letní gumy - techničák vs. realita

Napsal: 23 bře 2012, 13:29
od koudalos
Potřebuju poradit ohledně výběru letních pneumatik. V techničáku (Astra F combi 1,7 TDS 1996) mám uveden největší možný rozměr pneu 195/55 R15 84H/S. Pneu v tomto rozměru jsou o litr dražší než pneu o rozměru 195/50 R15 82V. Pochopitelně nechci vyhazovat peníze a tak bych volil ty menší, jenže nevím, jestli je můžu obout, když mají menší váhový index. Všechny ostatní pneu uvedené v techničáku mají index 82. Poradí někdo???

Re: Letní gumy - techničák vs. realita

Napsal: 23 bře 2012, 15:36
od Miro
maš tam i jiné alternativní rozměry

Re: Letní gumy - techničák vs. realita

Napsal: 23 bře 2012, 16:18
od m.artty
Na auto patří to co máš v techničáku. Když tam dáš něco jiného, tak se to sice neposere, ale jsou tu možné problémy:

a) na STK
b) s policií (jestli to nebude jak pěst na oko, tak si toho nevšimnou a neřeší)
c) v případě zaviněné nehody by se mohla cukat pojištovna při plnění

Jestli chceš šetřit, dej tam 13"....

Re: Letní gumy - techničák vs. realita

Napsal: 23 bře 2012, 17:46
od koudalos
Miro: pro R15 mám jen jediný rozměr a to ten, který jsem sem uváděl.

m.arty:
a) vyřešeno
b) rozdíl mezi rozměrem 55 a 50 určitě policajty do očí netřískne
c) toho jsem si vědom
d) loni jsem kupoval liťáky R15 a vyhazovat je nechci. Disky na R13 bych musel koupit, takže ve výsledku bych nic neušetřil.

Šlo mi spíš o to, jestli ty gumy to auto "unesou" kvůli tomu nižšímu váhovému indexu a nebude to nějak zlobit třeba v zatáčkách, při vyšších rychlostech atd.

Re: Letní gumy - techničák vs. realita

Napsal: 23 bře 2012, 20:36
od Miro
nebude to zobit ;)

Re: Letní gumy - techničák vs. realita

Napsal: 13 dub 2012, 22:18
od koudalos
Tak jsou na autě! 195/50 R15. Jsou trochu nižší a zdá se, jakoby byly lehce podhuštěný, přičemž tlak je cca 245. Je to v poho?

Re: Letní gumy - techničák vs. realita

Napsal: 13 dub 2012, 22:53
od Colommbo
Že se gumy zdají lehce podhuštěný je právě proto, že jsou o fous nižší (50 oproti 55) a mají nižší váhový index (84 je na 500kg a 82 na 475kg.) Budou potřeba asi foukat trochu víc, než uvádí výrobce auta, aby se bočnice tolik nedeformovaly, bo by to mohlo dělat problémy v zatáčkách a guma se pak i může nadměrně zahřívat. Auto bude drncavější, ale zvykneš si. ;) Kdybys je foukal normálně a jsi zvyklý jezdit trošku ostřeji, dostávaly by v zatáčkách pěknej záhul... :(

Re: Letní gumy - techničák vs. realita

Napsal: 13 dub 2012, 22:58
od koudalos
Zas abych je moc nepřefouk. :) Taky mě napadlo jim natlačit trochu víc kyslíku. Kolik tam mám tak dát? Výrobce třeba na zadek při plným nákladu uvádí i 310. Mno, zítra vezu čtyři lidi, tak tomu trochu přifecnu. Prdnout by to asi nemělo ne?

Re: Letní gumy - techničák vs. realita

Napsal: 13 dub 2012, 23:43
od ernst
já mám 195/50 R16 a policajti na to nic neříkali :D ... i když ono je to asi jak kterýho chytneš

mám je nafoukaný na 2,6 a nejsou problémy :-)

prdnout by ti to nemělo.. ale na pneumatice je napsaný max tlak na který je stavěná . tak ten radši nepřasahovat

Re: Letní gumy - techničák vs. realita

Napsal: 13 dub 2012, 23:49
od koudalos
Díky! ;) Chtěl jsem znát zkušenosti někoho, kdo má něco podobnýho na autě a může říct, jak se to chová. Ale teda jestli máš R16, tak to ta guma už musí být hodně tenoučká! :) A váhový index máš kolik? Já 82, ale v TP je 84 pro R15. Jinak je u všech menších verzí 82. A máš to uvedeno v TP jako alternativu?? :geek: