Stránka 1 z 2
Chyba P2279-12
Napsal: 16 dub 2012, 18:41
od vvenca
Dnes při jízdě z práce auto přestalo táhnout, na přístrojovce se objevila kontrola emisí (oranžová vpravo dole s vyobrazením motoru). Doma jsem auto napojil na op-com a vypsalo to chybu P2279-12, ale nepodařilo se mi najít její český překlad. Na internetu jsem našel, že by to mohl dělat egr ventyl, tak jsem ho vyndal, celý rozebral, vyčistil a promazal. Trn uvnitř ventylu vůbec nebyl přirezlý a zlehka se pohyboval. Dále jsem vyndal i škrtící klapku a vyčistil kanálky pod ní v sání. Po namontování zpět se kontrolka emisí už nerozsvítila, ale auto stále nemá výkon. Do otáček jde pozvolna, téměř bez turboefektu. Nenapadá někoho, kde by mohl být zakopaný pes? Předem díky!
Re: Chyba P2279-12
Napsal: 17 dub 2012, 23:06
od fenca007
Vířivé klapky sání?
Re: Chyba P2279-12
Napsal: 17 dub 2012, 23:20
od Fritol
ma pravdu ten chlapec
pomuze ti vyměna saní.
Re: Chyba P2279-12
Napsal: 18 dub 2012, 03:33
od vvenca
Klapky v sání mám asi rok namontované nové. Pohledem jsem je taky zkontroloval, kdy na nich žádná vůle není a při přidání plynu se normálně otáčejí.
Re: Chyba P2279-12
Napsal: 18 dub 2012, 09:32
od lubaan
Tahle chyba by měla signalizovat únik vzduchu v sacím potrubí.Bude potřeba zkontrolovat celkovou těsnost potrubí,hadice,chladič stlačenýho vzduchu,váhu vzduchu,vzduchovej filtr,turbo,sání,ale taky třeba i výfukový potrubí,taky trubku mezi výfukovým potrubím a EGR ventilem.Je třeba zkontrolovat pomocí diagnostiky plnící tlak atd....
Re: Chyba P2279-12
Napsal: 18 dub 2012, 11:07
od denny
Zkus dát pod EGR plné těsnění\tím ho zaslepíš\,bude ti sice svítit NP,ale jestli to pojede odspodu ,tak je EGR na výměnu.Toto mám ověřeno na cca 50autech.
Re: Chyba P2279-12
Napsal: 18 dub 2012, 12:38
od vvenca
Zdravim všechny, díky všem za reakce, napíšu co je nového. Dnes dopoledne, jsem opět celý egr vyndal, opět kompletně vyčistil, sundal jsem hadici do intercooleru a z intercooleru, tyto hadice jsem prohlédl a neviděl jsem na nich žádné poškození. Pak jsem to vše namontoval zpět. Jel jsem auto projet, auto stále mělo malý výkon, kdy nástup výkonu byl někde kolem 2500 otáček, ale i tak to nebyl výkon jako dřív. Asi po 1 km auto spadlo do nouzáku, ale tentokrát se rozsvítila kontrolka s klíčem. Napíchl jsem to na op-com a ukázalo to chybu P1901-75, což by teda mělo být nějaké čidlo u DPF filtru. Podíval jsem se přes op-com na DPF filtr, kdy jsem zjistil, že jeho poslední regenerace proběhla před 1350 km a filtr je zanešený na 88 procent. Zkusil jsem spustit regeneraci přes op-com, kdy se na motoru zvedly otáčky asi na 3000, zde otáčky chvíli setrvaly, poté auto spadlo opět do nouzáku, otáčky klesly a regenerace se přerušila. V podstatě vůbec nezačala, protože v procentuálním ukazateli bylo stále 0 procent. Chyba byla opět P1901-75. Mám tedy takový dotaz, zda nemá někdo nějaký nákres výfuku s filtrem, kde přesně jsou čidla uložený a kolik jich tam je. Díky všem. A ještě jeden dotaz, může mít tato chyba něco společného s původní chybou P2279?
Re: Chyba P2279-12
Napsal: 18 dub 2012, 13:05
od lubaan
A kolik to ukazuje diferenční tlak?
Re: Chyba P2279-12
Napsal: 18 dub 2012, 14:25
od vvenca
Při teplotě motoru 55 st. to ukazuje diferenční tlak 9 -10 kPa.
Re: Chyba P2279-12
Napsal: 18 dub 2012, 14:53
od lubaan
A při jízdě?Myslim tim při zatížení motoru a těsně před tim,než to spadne do nouzáku.