Stránka 1 z 4

Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 16 čer 2012, 16:37
od Colbricon
Zdravím všechny

Po nějaké době nový problém. Bez zjevného důvodu najednou odešla baterie - dvě poslední startování byla hodně pomalá a to třetí už pod úrovní napětí, které auto akceptuje. Říkal jsem si že to bude baterií, má za sebou šest let a v zimě jedno totální vybití... auto jsem rozjel z kopce, ale ...

Po nějaké době jízdy se rozsvítila kontrolka dobíjení (symbol baterie), začal vynechávat posilovač řízení a v různých intervalech se na přístrojovém štítu rozsvěcují kontrolky ABS, TC, Airbagu, pásů... Auto zatím jede, ale nejsem si jist, zda je v tahu jen baterie, nebo odešel alternátor.

Lze to zjistit v servisním menu? Úroveň napětí dobíjení? Na fóru jsem také našel informaci, že může být v háji jen diodový můstek. Kde v motorovém prostoru ta věc je, lze svépomocí nějak přepájet?

Jinak, co stojí altík a jeho výměna, nebo dá se řešit jinak?

Díky za rady, tipy...

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 16 čer 2012, 17:26
od megabeda
Měl jsem úplně stejnou závadu. Tohle je alternátor, baterka se úplně vybije a pak selhávají různé el. systémy. Zjistíš to velmi jednoduše - jednak ti po nastartování po chvilce začne svítit kontrolka dobíjení a za druhé - (v podstatě jsi si odpověděl v sám) v servisním menu lze zobrazit napětí v palubní síti - normální stav při běžícím motoru 13,8-14,1V Ty budeš mít tak 10 - 11V.

Řešení - výměna alternátoru - diodový můstek doma nekuchej, je jeho součástí. Nový alternátor od Opela je utopie. V Liberci nad poštovním náměstí (za kolejema) hned vedle hlavní silnice, je prodejna repasovaných altíků - dáš starý - dostaneš nový. Max. tedy doma alternátor vyndej.
Takhle bych to řešil já.

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 16 čer 2012, 18:00
od Colbricon
Máš recht, nedalo mi to a znovu jsem to nahodil (roztlačením) a prohlédl si v klidu co to dělá. V servisním menu napětí 10.5, po dvou minutách rozsvícená kontrolka dobíjení a za chvilku nato na servisním displayi kontrolka obrázek volantu s vykřičníkem - čili odpojený posilovač.

NO už to tak asi bude - nemáš pls nějaký kontakt na tu prodejnu, že bych se s nima zkusil domluvit, zda mají altík skladem a tak. Nemám možnosti ani vybavení na vytahování alternátoru, budu to muset nechat udělat nějakým fachmanům. Buď Autotom nebo mám blíž Bartoše (naproti Magně). Je to hodně práce, nebo pár šroubů a řemen?

Každopádně, díky.

PS. Jen takový dojem, ale nesere se to auto už trochu moc, nebo to je na 185 000 tak akorát? :) Asi pude z baráku a nahradím nějakým atmosférickým benzínem :)

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 16 čer 2012, 19:10
od megabeda
Zas tak hrozný to není, ale je to tam dost stísněný prostor - řemen dolů, vytáhnout naftový filtr s držákem. Vyndat jde vrchem (pokud nemáš nez. topení) to se musí spodem a demontovat poloosa.

Neřek bych že se to sere nějak víc než jiný auta - vše má svou životnost, je to 7 letý auto který má 180.000 tis. si vem jen v jakým stavu musí být ložiska v alternátoru, kladky, drážkový řemen, vyměníš a máš zase min. na 150.000 tis. pokoj :-) Jsou to všechno stejný opakující se závady o kterých se ví - Dvouhmotý setrvák, modul sání, alternátor, konektor 3 trysky, ramena, DPF.......... Je to i otázka provozu auta, které je stavěné na německé dálnice.

Kontakt na prodejnu nemám, jel jsem okolo tak jsem si toho všiml.......

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 16 čer 2012, 20:39
od Colbricon
Ještě poslední dotaz do pléna:

Trochu jsem pohledal na netu a na tento typ motoru 1.9 CDTi 110 kW jsem objevil několik alternátorů, rozdíl je hlavně v nabíjecím proudu.

Vypadá to, že základní má 105A, ale jsou k dispozici i verze se 120A nebo 140A nabíjecího proudu.

http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... =17946.1.0

Rozdíl je samozřejmě v ceně, ale jsou i 105A s naprosto různou cenou... třeba tyto.

http://www.e-cat.cz/c-1069_196837_89257 ... nator.html

http://www.startery-alternatory.cz/alte ... r/d-71449/

Nějaké zkušenosti? Pokud nebude fungovat ta možnost repase / výměny, asi objednám něco z tohoto...

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 17 čer 2012, 19:13
od novotnypepa
Já už to řešil také, při 170 tis se rozsvítila kontrolka a bylo to. Výměna můstku vyšla na 2000kč. Mám 105A altík. Záleží to na výbavě, pokud máš vyhřívaná sedadla apod. Čím víc spotřebičů v autě tím silnější altík.

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 18 čer 2012, 06:09
od megabeda
Já mám taky 105 A origo z výroby a to mám i vyhřívání sedaček. Tenhle typ se montoval asi nejvíce. Ty 2000,- tě stála jen výměna můstku, nebo komplet repase s přeložiskováním?

Mě tohle potkalo na dovolené cca před 3 roky, nemohl jsem si to opravit sám, tenkrát to byl taky diodový můstek, - repase alternátoru ( můstek, ložiska, zda měnili volnoběžku nevím) mě přišla u Opela s montáží na 8000,- kč :-(

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 18 čer 2012, 17:29
od novotnypepa
Ta cena byla za můstek + výměnu. Ložiska, uhlíky, řemenice to jsem si zkontroloval sám. Tenkrát to bylo nejlevnější řešení.

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 25 čer 2012, 18:56
od Sunman
alternátor som menil po ca 230 000km tak, že som odpojil baterku pri montáži ESP tlačítka a po opätovnom pripojení už bol mostík alternátora v ťahu (:
servis povedal že je to normálne u vectry C (:
keďže všetko je na elektriku v tomto aute tak je schopné na baterku prejsť okolo 40km a potom odchádzajú všetky systémy a konec.

ešte si dovolím vysloviť obdiv nad odvahou colbrocona štartovať toto auto spustením z kopca a potom to ešte zopakovať roztlačením.
Hneď keď vymeníš alternátor myslím že bude dobre aby si začal šetriť na nové rozvody, v horšom prípade na novú hlavu a ventilový rozvod...

Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...

Napsal: 13 bře 2013, 22:45
od mareton
je to divný, ale auta kopírují populaci, čím novější model, tím větší slečinka....
I když věřím tomu, že zničení motoru roztlačením je fáma, tak to zkoušet budu tak leda až to bude mít zůstatkovou cenu deset litrů ;-)


Jinak jsem na tom stejně... v pondělí více a více diodek, přestalo foukat topení, vypla se i palubovka (se všema ručičkama) nicméně jsem jel dál a dál... už se ani palubák nedokázal nastartovat dál než za logo opel a když jsem dojížděl na parkoviště, tak už to kuckalo jak když by docházela nafta... šílený.

Nyní řeším co dál.... dle automechanika, že prý se protáčí (jeho dedukce, že nešel ani posík)... ne, točí se dobře.... prostě něco je zle... a první co musím zjistit je jak ho vyndat....

Nebyl by nějaký návod?