Teplota vody

Moderátor: Moderátoři

Tommyrm

Teplota vody

Příspěvek od Tommyrm »

Ahoj,poslední dobou jsem si všiml, že mi kolísá teplota motoru (vectra 1.8 16V). Dříve se rafička držela těsně pod 90st. za každých okolností, teďka dost často putuje až tak kousek pod 100st. Při různých venkovních (letních 15-30st) teplotách to dělá pořád stejně - když přidám, tak to jde nahoru a to i při 100kmh+ , kdy by se to mělo chladit asi celkem dobře. Nejsem mechanik, dík za tipy
Reklama

P.S.

Re: Teplota vody

Příspěvek od P.S. »

viděl bych to na odcházející termostat asi se seká :?:
VB 1.6 16V 74 KW 1996 -ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
ernst
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ernst »

není to těmi horky co jsou ted venku? :-)
zkus se mrknout zepředu na chladič jestli není zanešenej, mouchami, blatem atd... případně jestli nejsou vydrolené lamelky

případně zkomtrolovat jestli není zanešený nečistotami zevnitř.
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Colommbo

Příspěvek od Colommbo »

Mno, mě taky už napadla taková blbost - zkusit chladič hlavně směrem od motoru dopředu pořádně prostříkat proudem vody z hadice, je-li ta možnost... :oops:
W124 E320 R6 Coupé 1994
Tommyrm

Příspěvek od Tommyrm »

Tak jsem to včera ještě zkoušel vysledovat - takové jsou poznatky:

-Když je teplota na motoru kousek pod 100st. , větráky na chladiči neběží, takže ten přehřátý být nemůže
-Auto se nikdy nepřehřeje - vždycky to skončí na cca 100st.
-Jel jsem dneska ráno se a po zahřátí na cca 90st. voda po chvíli klesla na cca 80st a pak zas vylezla

Z toho předpokládám, že by to mohl být asi fakt vadný termostat

Dík všem a kdyby měl někdo ještě tip, napište
Colommbo

Příspěvek od Colommbo »