Teplota vody

Moderátor: Moderátoři

Tommyrm
Příspěvky: 3
Registrován: 23 srp 2012, 17:51

Teplota vody

Příspěvek od Tommyrm »

Ahoj,poslední dobou jsem si všiml, že mi kolísá teplota motoru (vectra 1.8 16V). Dříve se rafička držela těsně pod 90st. za každých okolností, teďka dost často putuje až tak kousek pod 100st. Při různých venkovních (letních 15-30st) teplotách to dělá pořád stejně - když přidám, tak to jde nahoru a to i při 100kmh+ , kdy by se to mělo chladit asi celkem dobře. Nejsem mechanik, dík za tipy
Reklama
 

P.S.
Příspěvky: 468
Registrován: 28 říj 2009, 20:33
Bydliště: Karlovarsko

Re: Teplota vody

Příspěvek od P.S. »

viděl bych to na odcházející termostat asi se seká :?:
VB 1.6 16V 74 KW 1996 -ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 633
Registrován: 23 črc 2011, 16:18
Bydliště: Mikulov -Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota vody

Příspěvek od ernst »

není to těmi horky co jsou ted venku? :-)
zkus se mrknout zepředu na chladič jestli není zanešenej, mouchami, blatem atd... případně jestli nejsou vydrolené lamelky

případně zkomtrolovat jestli není zanešený nečistotami zevnitř.
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1836
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Teplota vody

Příspěvek od Colommbo »

Mno, mě taky už napadla taková blbost - zkusit chladič hlavně směrem od motoru dopředu pořádně prostříkat proudem vody z hadice, je-li ta možnost... :oops:
W124 E320 R6 Coupé 1994
Tommyrm
Příspěvky: 3
Registrován: 23 srp 2012, 17:51

Re: Teplota vody

Příspěvek od Tommyrm »

Tak jsem to včera ještě zkoušel vysledovat - takové jsou poznatky:

-Když je teplota na motoru kousek pod 100st. , větráky na chladiči neběží, takže ten přehřátý být nemůže
-Auto se nikdy nepřehřeje - vždycky to skončí na cca 100st.
-Jel jsem dneska ráno se a po zahřátí na cca 90st. voda po chvíli klesla na cca 80st a pak zas vylezla

Z toho předpokládám, že by to mohl být asi fakt vadný termostat

Dík všem a kdyby měl někdo ještě tip, napište
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1836
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Teplota vody

Příspěvek od Colommbo »

Ty příznaky jsou úplně normální - vyjedeš, termostat je zavřený, kapalina v malém okruhu se ohřeje na cca 90st., termostat otevře velký okruh, takže se promíchá ohřátá kapalina s neohřátou a poklesne teplota na cca 80st. a dalším zahříváním se to dostane třeba znova k devadesátce a někdy výš, podle momentálních provozních a vnějších podmínek. Nemá-li motor tendenci se přehřívat či dělat nějaké další problémy, tož bych si s tím nedělal těžkou hlavu, ty stupně jsou jen podle budíku a taky to nemusí být směroplatný... :oops: Notabene přetlakem vytvořeným v chladící soustavě má chladivo bod varu až někde kolem 110-120stupňů... Jen si hlídej dostatek chladiva ve vyrovnávací nádržce - studený motor po rysku KALT. ;)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
Mirpie
Příspěvky: 354
Registrován: 03 led 2011, 10:57
Bydliště: JM kraj

Re: Teplota vody

Příspěvek od Mirpie »

v první řadě bych testnul to nejjednodušší a to větráky na chladiči či termospínač, který je spíná. Natoč motor a nech to prostě ohřát až na 95-100°C, to by měly sepnout větráky. Zároveň zkontroluješ omakem horní hadici na chladiči, pokud bude při ohřátém motoru motoru vlažná, neotevírá termostat. Já to teda na víc jak 90°C neohřeju ani při těchto letních teplotách, to mi už sepnou větráky a spadne to na 80°C, pak to drží stabilních 85°C. dokud někde nezpomalím a nefunguje tak již náporové chlazení. Vyleze to na 90°C a pak zase zasáhnou větráky. Termostat mám nový a funguje pěkně, naopak když natočím studený motor, tak 85°C to mám do 2minut jízdy.
U tebe je možný, že termostat prostě otevírá později, či stejně tak se později pustí větráky. 100°C nevidím jako velký problém.
A jak tu někdo psal, kontroluj množství chladicí kapaliny.
Pokud by přeci jen pak začal být problém s přehříváním, zaměřil bych se na ty větráky zda sepnou kdy mají, na chladič, zda je dobře průchozí jak pro vzduch tak pro vodu a nakonec i zda vodní čerpadlo tlačí co má.
Omega Caravan 2.2 (Z22XE) Elegance 2001
Tommyrm
Příspěvky: 3
Registrován: 23 srp 2012, 17:51

Re: Teplota vody

Příspěvek od Tommyrm »

.......mám tam 2 chladiče hned za sebou, to jsou oba od vody? Jeden je totiž úplně vřelý a druhý studený. když se spustí větráky, tak běží na obou naraz
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1836
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Teplota vody

Příspěvek od Colommbo »

Máš-li dva chladiče hned za sebou, tož ten blíž k motoru je vodní (bývá tlustší, vedou do něho hadice z chladícího okruhu a ten je horký) a ten dál od motoru blíž k nárazníku je od klimatizace, ten bývá tenčí, plošší. A větráky mi fungují stejně, když po jízdě vypnu motor a ten je víc zahřátý, "dochlazují" ho větráky běžící všechny současně, jak jeden zadní od chlazení motoru tak i dva zpředu od klimatizace.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 633
Registrován: 23 črc 2011, 16:18
Bydliště: Mikulov -Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota vody

Příspěvek od ernst »

záleží jaký máš termostat a tepelný špínač ventilátorů,
já mám třeba v autě termostat otevírající při 92°C a tepelný spínač (jednorychlostní) který sepne vrtule pri 105°C

poku se ti auto nepřehřeje, tak v rom problém nehledej, vše se chová normálně,větráky běží současně, akorát když sepneš klimu tak by měl jet jen jeden (ale můžou jet i oba, záleží na autě)

a jak píše collombo jeden chladič je na chl. kapalinu a druhej je na klimatizaci
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Odpovědět

Zpět na „Vectra B“