Ahoj, máš moc otázek najednou......
Postupně, k dennímu svícení. Spekulovat jestli je nebo není vhodné koupit nějaké "méně" značkové led je věcí kazdého. Na trhu je spousta výrobců. No name led, různé pásky atd. jsou hodně levné, co ale homologace a kvalita?? Já preferuju řešení od Helly je dražší, ale má veškeré potřebné homologace kvalita je někde jinde a k něčemu to vypadá.
Já tam chci dát tyhle: Hella-Nr.: 2PT 009 599-801
ceníková cena cca: 5000,- na netu se ale dají sehnat i levněji.
Budu to dělat sám.
Leták od Helly v Češťině je tady
http://www.hella.cz/_data/svetla-pro-denni-sviceni.pdf
Bi-xenony u VC jsou skutečně "SUPER-DÁLKOVKY". Xenon svítí díky el.magnetické klapce naplno + se přidává ještě další refletkor. Ten největší bonbonek je ovšem AFL (světla se natáčejí do zatáček podle volantu) a mají integrovaná odbočovací světla. Hezky to je ukázáno tady na videu na stránkách německého Opelu:
http://www.opel.de/shop/technics/afl/index.act
Přechod z xenonů na bi-xenony u VC jde, já to u svého auta dělal sám. Samotná montáž problém není, časově cca 6 hodin. Problém je sehnat na to levně díly, protože u Opela to jsou strašný pálky. Cena jednoho světla je (na obrázku čirá optika katalogové číslo 1216558) u Opela přes 27.000,- Přesnou cenu možno zjistit tady:
http://dily.opel.cz/index.php?action=section&id=19658
Špatný na tom je že kromě dvou světel jsou potřeba ještě další věci:
2 x AFL Powermodul obj. č. 6235257
1x AFL Řídící jednotka obj. č. 6235256
+ drobnosti jako ISO piny, držák řídící jednotky..........
Takže je to dost drahá záležitost
2 originál velmi zachovalé kompletní xenonové světlomety (čirá optika) mi po přestavbě zbyly pokud by někdo měl zájem můžu nabídnout.
PS: Led do parkovaček nedávám (počítač hlásí prasklou žárovku) koupil jsem modré žárovičky od Philipse a dobrý......