Nefunkcni elektrika
Napsal: 02 lis 2012, 20:41
Dobrý den.
Vlastním Astru 93', motor C14NZ. Prováděl jsem výměnu těsnění pod hlavou, proto jsem porozpojoval několik konektorů elektrického systému. Mechanickou část jsem složil, pozapojoval zpět všechny konektory (předpokládám, že správně, protože jsou každý jiný, na jiném místě, i polarita je jednoznačná), ale elektrika funguje a nefunguje. Po připojení baterky se bez klíčku v zapalování rozsvítí kontrolka tlaku oleje, brzd a dobíjení. Po vložení klíčku motor nestartuje, po sešlápnutí spojkového pedálu se kontrolky rozsvítí vyšší intenzitou, startér motorem točí, ale motor nenaskočí, navíc se rozsvítí kontrolka závady motoru, po delším točení přestane svítit tlak oleje (správně). Vyndám klíček, kontrolky stále svítí. Po sešlápnutí spojky kontrolky zhasnou, někdy. Po opětovném připojení baterky zkouším rozsvítit světla (bez klíčku), ta se nerozsvítí, ale opět se rozsvítí kontrolky a zabzučí nějaký motůrek na vstřikovací jednotce, po vypnutí světel vše pohasne.
Kontroloval jsem ukostření motoru, baterky a alternátoru - spojení funkční. Všechny konektory jsem rozebíral, čistil benzínem, promazával Kontaktolem. Kontroloval jsem pojistky. Nechápu vliv spojky na elektriku, je to čistě mechanická věc bez jediného snímače - snad jen, že vodivě spojuje/rozpojuje přepážku mezi posádkou a motorem s motorem. Prohlížel jsem kabelové svazky, zda někde není nějaký kabel porušený. Prohýbal jsem kontakty na ECU.
Už jsem trochu bezradný. Auto nechci vozit do servisu, protože na jaře končí technická a auto už neprojde - koroze + emise. Nechci do něj už moc investovat, ale nějaké přibližovadlo (v domácnosti druhé) potřebuji - vesnice. Když to nerozchodím, tak jej vyřadím a pořídím jiné. Ale stejně bych to raději ještě na zimu rozchodil - před demontáží hlavy to fungovalo, tak proč ne teď.
Díky za jakékoliv nápady.
Vlastním Astru 93', motor C14NZ. Prováděl jsem výměnu těsnění pod hlavou, proto jsem porozpojoval několik konektorů elektrického systému. Mechanickou část jsem složil, pozapojoval zpět všechny konektory (předpokládám, že správně, protože jsou každý jiný, na jiném místě, i polarita je jednoznačná), ale elektrika funguje a nefunguje. Po připojení baterky se bez klíčku v zapalování rozsvítí kontrolka tlaku oleje, brzd a dobíjení. Po vložení klíčku motor nestartuje, po sešlápnutí spojkového pedálu se kontrolky rozsvítí vyšší intenzitou, startér motorem točí, ale motor nenaskočí, navíc se rozsvítí kontrolka závady motoru, po delším točení přestane svítit tlak oleje (správně). Vyndám klíček, kontrolky stále svítí. Po sešlápnutí spojky kontrolky zhasnou, někdy. Po opětovném připojení baterky zkouším rozsvítit světla (bez klíčku), ta se nerozsvítí, ale opět se rozsvítí kontrolky a zabzučí nějaký motůrek na vstřikovací jednotce, po vypnutí světel vše pohasne.
Kontroloval jsem ukostření motoru, baterky a alternátoru - spojení funkční. Všechny konektory jsem rozebíral, čistil benzínem, promazával Kontaktolem. Kontroloval jsem pojistky. Nechápu vliv spojky na elektriku, je to čistě mechanická věc bez jediného snímače - snad jen, že vodivě spojuje/rozpojuje přepážku mezi posádkou a motorem s motorem. Prohlížel jsem kabelové svazky, zda někde není nějaký kabel porušený. Prohýbal jsem kontakty na ECU.
Už jsem trochu bezradný. Auto nechci vozit do servisu, protože na jaře končí technická a auto už neprojde - koroze + emise. Nechci do něj už moc investovat, ale nějaké přibližovadlo (v domácnosti druhé) potřebuji - vesnice. Když to nerozchodím, tak jej vyřadím a pořídím jiné. Ale stejně bych to raději ještě na zimu rozchodil - před demontáží hlavy to fungovalo, tak proč ne teď.
Díky za jakékoliv nápady.