Ahoj, chci se zeptat jak mechanicky funguje funkční EGR, jestli jen otevře a zavře nebo jestli kmitá, a hlavně kdy a v jakejch otáčkách. Problematika: !MÁM ZASLEPENÝ EGR KLINGERITEM! Jedu například 60km/h 2000 - 2500ot/min a z motoru se ozývá kovový cvrkot, přidám trošku plynu a okamžitě je klid. Dlouho jsem řešil co by to mohlo být na live-diagnostice to nic nehlásilo, ale občas (5x do roka) se mi rozsvítí vrtulník -> diagnostika - EGR , nedával jsem tomu váhu, myslel jsem že si EGR ťuknul do klingeritu, tak jsem hledal závadu jinde - čidlo klepání, vstřiky, svíčky, atd. Je to zvuk jako když u benzínovej motor podtáčíte a potom se ozývaj ventily, ale to nezmizí pouhou změnou polohy plynovýho pedálu, zmizí to až když se zvednou otáčky.
Je to trochu zmatený, ale snad to pochopíte
Mechanická funkce EGR ventilu
Moderátor: Moderátoři
Mechanická funkce EGR ventilu
VB 1.6 16v 1998 74kW X16XEL
- Reklama
Re: Mechanická funkce EGR ventilu
Vyřešeno, EGR ventil kmitá (otvírá a zavírá) jako šicí stroj, ale až po zahřátí motoru na provozní teplotu a v závislosti na požadavku řidiče na výkon, na volnoběh nepracuje a při akceleraci taky ne. Začíná pracovat při klidné jízdě s konstantní rychlostí a výkonem motoru. Hned po koupi auta jsem ho vyndal vyčistil a neuváženě zaslepil, CHYBA!!! Byl jsem ovlivněn spoustou reakcí na to, že tam EGR nemusí být, že je to jen kvůli emisím a že se po zaslepení zvedne výkon, není to zas až tak pravda, motor je nějak nastaven, hlavně podtlakový systém a detekce O2 ve splodinách, po zaslepení se motor chová "divně" skáčou otáčky, při popojíždění v koloně sebou auto cuká jako by byl motor na gumičce do ponožek, přikládal sem to za chybu podtlakovým hadičkám a vyběhané klapce sání, po výměně krokového motorku se chod zlepšil, ale pořád to nebylo ono. Spotřeba vysoká, ale výkon lepší tak o 10%, aby ne když lambáda "cejtila" ve splodinách o něco víc kyslíku, proto to ŘJ vyhodnotila jako chudou směs, naložila pod kotel a otvírala EGR na doraz proto to cvrdlikání. Po sundání záslepky vytekl z hlavy kondenzát ze splodin spojený se starým rozpuštěným karbonem (aspoň se to vyčistilo ) EGR jsem opět zprovoznil a motor se chová klidně, pustím plyn otáčky okamžitě klesnou, už nedrží 2 vteřiny na 2000ot/min, ani se neozývá cvrkot. A spotřeba, po ujetí cca 300km šla na 100km o 1,5L DOLŮ!!!
Je to ale jen moje zkušenost, snad to někomu pomůže vyřešit podobný problém
Je to ale jen moje zkušenost, snad to někomu pomůže vyřešit podobný problém
VB 1.6 16v 1998 74kW X16XEL