Stránka 1 z 1

Mechanická funkce EGR ventilu

Napsal: 10 lis 2012, 12:41
od pitrs130
Ahoj, chci se zeptat jak mechanicky funguje funkční EGR, jestli jen otevře a zavře nebo jestli kmitá, a hlavně kdy a v jakejch otáčkách. Problematika: !MÁM ZASLEPENÝ EGR KLINGERITEM! Jedu například 60km/h 2000 - 2500ot/min a z motoru se ozývá kovový cvrkot, přidám trošku plynu a okamžitě je klid. Dlouho jsem řešil co by to mohlo být na live-diagnostice to nic nehlásilo, ale občas (5x do roka) se mi rozsvítí vrtulník -> diagnostika - EGR , nedával jsem tomu váhu, myslel jsem že si EGR ťuknul do klingeritu, tak jsem hledal závadu jinde - čidlo klepání, vstřiky, svíčky, atd. Je to zvuk jako když u benzínovej motor podtáčíte a potom se ozývaj ventily, ale to nezmizí pouhou změnou polohy plynovýho pedálu, zmizí to až když se zvednou otáčky.

Je to trochu zmatený, ale snad to pochopíte :D

Re: Mechanická funkce EGR ventilu

Napsal: 14 lis 2012, 21:15
od pitrs130
Vyřešeno, EGR ventil kmitá (otvírá a zavírá) jako šicí stroj, ale až po zahřátí motoru na provozní teplotu a v závislosti na požadavku řidiče na výkon, na volnoběh nepracuje a při akceleraci taky ne. Začíná pracovat při klidné jízdě s konstantní rychlostí a výkonem motoru. Hned po koupi auta jsem ho vyndal vyčistil a neuváženě zaslepil, CHYBA!!! Byl jsem ovlivněn spoustou reakcí na to, že tam EGR nemusí být, že je to jen kvůli emisím a že se po zaslepení zvedne výkon, není to zas až tak pravda, motor je nějak nastaven, hlavně podtlakový systém a detekce O2 ve splodinách, po zaslepení se motor chová "divně" skáčou otáčky, při popojíždění v koloně sebou auto cuká jako by byl motor na gumičce do ponožek, přikládal sem to za chybu podtlakovým hadičkám a vyběhané klapce sání, po výměně krokového motorku se chod zlepšil, ale pořád to nebylo ono. Spotřeba vysoká, ale výkon lepší tak o 10%, aby ne když lambáda "cejtila" ve splodinách o něco víc kyslíku, proto to ŘJ vyhodnotila jako chudou směs, naložila pod kotel a otvírala EGR na doraz proto to cvrdlikání. Po sundání záslepky vytekl z hlavy kondenzát ze splodin spojený se starým rozpuštěným karbonem (aspoň se to vyčistilo :D ) EGR jsem opět zprovoznil a motor se chová klidně, pustím plyn otáčky okamžitě klesnou, už nedrží 2 vteřiny na 2000ot/min, ani se neozývá cvrkot. A spotřeba, po ujetí cca 300km šla na 100km o 1,5L DOLŮ!!!

Je to ale jen moje zkušenost, snad to někomu pomůže vyřešit podobný problém