Katalyzátory Omega 3.2V6
Napsal: 14 led 2013, 15:42
Zdravím pánové, měl bych jeden dotaz. Na mojí Omeze (benzín 3.2V6, r. v. 2001) mi zlobí katalyzátory. Opakovaně se mi poslední dobou rozsvěcovala kontrolka emisí a při načtení závad vždy vyskočilo, že "katalyzátor nedosahuje mezních hodnot" (nebo tak nějak). V katalyzátorech na poklep nic nechrastí, takže vypálené a vysypané nejsou, ale měřili jsme osciloskopem lambda sondy před i za katalyzátorem (na každé větvi výfuku jsou 2) a podle nich katalyzátory nefungují tak jak by měly. Na přední lambdě vypadal grafický výstup z měření jako velmi pěkná pravidelná sinusovka, jedna křivka jako druhá, všechny prakticky se stejným maximem i minimem (zhruba 0,1-0,8 V). Podle mého názoru ukázkový průběh pro funkční lambda sondu. Na zadní lambdě byl průběh o něco posunutý, víc rozkolísaný, některé výkyvy byly větší a některé menší, ale mezní hodnoty byly prakticky stejné, jako na přední lambdě. A pro obě řady válců to vypadalo podobně. Pokud to správně chápu, při správné funkci katalyzátoru by napětí na přední lambdě při konstatních otáčkách motoru mělo pravidelně kolísat, jak si řídící jednotka opakovaně obohacuje a ochuzuje směs - a tak se mi taky obě přední lambda sondy chovají. Na zadních lambdách by také měla být křivka pravidelná, tvarem by měla kopírovat křivku přední lambda sondy, ale maxima i minima by měly být při správné funkci katalyzátoru menší (křivka by měla mít plošší tvar) - což by mělo odpovídat jinému složení spalin za katalyzátorem. U mě bohužel obě zadní lambdy dosahují podobných mezních hodnot, jako přední - takže směs spalin před i za katalyzátorem se nijak výrazně neliší, tzn. že katalyzátory umírají
Když jsem se jen tak ze sportu optal v autorizáku na cenu nových katalyzátorů, šel jsem do kolen - bylo to pomalu víc než zůstatková hodnota auta Takže buď se na opravu vykašlu a budu jezdit dál se svítící kontrolkou (a na STK budu muset nějak uplatit měření emisí), nebo zkusím nějaký univerzální katalyzátor. Na ty mám bohužel dost rozporuplné reference - v servise mi říkali, že už se jim prý párkrát stalo, že namontovali do auta univerzální katalyzátor a nic se nezměnilo, stejná chyba se objevila znovu. Proto bych se chtěl zeptat, jestli s podobným problémem někdo nemáte zkušenost, nejlépe jestli nemůžete doporučit konkrétní katalyzátor, který by se dal použít (případně jestli se někomu doma neválí rozstřelená 3.2V6 na díly, s funkčními katy ). Předesílám že relevantní jsou informace z aut s motory, které plní EURO3 - tj. 3.2V6, 2.6V6 a 2.2. Předem díky za jakoukoli odpověď k věci.
Když jsem se jen tak ze sportu optal v autorizáku na cenu nových katalyzátorů, šel jsem do kolen - bylo to pomalu víc než zůstatková hodnota auta Takže buď se na opravu vykašlu a budu jezdit dál se svítící kontrolkou (a na STK budu muset nějak uplatit měření emisí), nebo zkusím nějaký univerzální katalyzátor. Na ty mám bohužel dost rozporuplné reference - v servise mi říkali, že už se jim prý párkrát stalo, že namontovali do auta univerzální katalyzátor a nic se nezměnilo, stejná chyba se objevila znovu. Proto bych se chtěl zeptat, jestli s podobným problémem někdo nemáte zkušenost, nejlépe jestli nemůžete doporučit konkrétní katalyzátor, který by se dal použít (případně jestli se někomu doma neválí rozstřelená 3.2V6 na díly, s funkčními katy ). Předesílám že relevantní jsou informace z aut s motory, které plní EURO3 - tj. 3.2V6, 2.6V6 a 2.2. Předem díky za jakoukoli odpověď k věci.