Stránka 1 z 1

Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Napsal: 16 led 2013, 14:08
od Jenoušek
Zdravím všechny přítomné,
moc Vás žádám o radu. Mám velký problém. Po přimrznutí stěračů na Opel Astra F r.v. 1994 se mi přerušila dodávka el. proudu k stěračům - jsou nefunkční jak přední tak i zadní. Dále nefunguje ostřikovač a nesvítí levé přední potkávací světlo. Ač v knížce je uvedeno, že pojistka č. 3 jistí jak stěrače tak klakson, po vyjmutí pojistky klakson dále troubí, ale stěrače a ostřikovače nereagují. Při instalaci nové pojistky klakson funguje, ale stěrače a ostřikovače jsou mimo provoz. Pokud mi někdo poradíte, co s tím mám dělat budu velice rád.
Díky moc za případné odpovědi

S pozdravem

Jenoušek

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Napsal: 16 led 2013, 14:39
od ZDENDA1
pořádně bych překontroloval všechny pojistky :!:

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Napsal: 16 led 2013, 18:53
od Colommbo
Přesně jak píše ZDENDA1, bo u Opelu, bohužel, vždycky neplatí, že co je psáno, je i dáno - vlastní zkušenost... :)

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Napsal: 16 led 2013, 20:20
od Jenoušek
Tak po výměně pojistek došlo k tomu, že ostřikovače a zadní stěrač fungují, ale přední stěrače nefungují - s pomocí dosáhly horní úvratě, ale dolů do základní polohy je již nelze posunout - jsou naprosto zapevněny a nelze s nimi pohnout. Při obsluze páčky stěračů do polohy jednoho setření (mžikové) cvaká v kabině auta nějaké relé, ale stěrače dále nereagují. Zkoušel jsem je promazat WD těsně u karosérie zda nejsou jen zatuhlé, ale ani po umístění auta do garáže nedošlo k úpravě stavu. (domníval jsem se, že táhla stěračů jsou zamrzlá). Díky moc za dosavadní odpovědi.

S pozdravem

Jenoušek

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Napsal: 16 led 2013, 21:23
od Colommbo
Je ještě možnost, pokud jsi zkoušel pouštět stěrače v době, kdy byly přimrzlé, že se protočila hřídelka v mechanismu táhel a stěrače jsou teď v koncové poloze a nejdou sepnout. Musel bys sundat torpedo a celý mechanismus zkouknout, případně rozdělat a zjistit, jestli funguje samotný motorek (má doběhový vypínač) a ve vypnuté (koncové) poloze motorku znovu stěrače nasadit...

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Napsal: 21 čer 2020, 18:30
od piko7697
Neviem ci to niekomu pomôže, ale skúsimpri prepnutie páčky stieračov všetko fungovalo normálne. Problém nastal keď som packu prepol do nulovej polohy. Stierače zostali stáť tam kde som ich vypol. Vymenil som relatko. Nič. Zohnal som funkčný motorček, vymenil. Nič. Už mi zostávala len vadná páčka. Zohnal som a chystal sa vymeniť. Po od plastovaní spínacej skrinky som našiel problém. Neviem ako ale páčka vyskočila zo štekra a držala len na dvoch kontaktoch. Po zasunutí všetko funguje.

Re: stierače vybruju v dolnej polohe

Napsal: 21 čer 2020, 18:38
od piko7697
Skúste niekto poradiť.
Všetko funguje ako má, Le keď vypnem stierače, tie sa vrátia do spodnej polohy a tu nastáva problém. Po dosiahnutí koncového bodu sa rozkmitaju. Niekedy po 10-20 sekundách prestanú, inokedy musím ramienko stierača mierne potiahnuť smerom k motoru. Vtedy to prestane. A takto dookola.
Zacalo to samo od seba, báz akéhokoľvek zásahu.
Mate niekto skúsenosti?
Ďakujem

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Napsal: 29 pro 2024, 15:46
od frenkyy2
Zdravim prosím o radu,
Astra F stierače mi v poslednom cykle pri ich vypnuti ostanú na ľavej strane a sem tam sa stane že trhavo sa posunú do normálnej polohy.Akoby nevládali sa vratit do normálnej polohy ,to isté sa deje ak ich vyklopim dopredu cize idú tak na prázdno.V každej rýchlosti1- 2- 3 fungujú len keď ich vypnem ostanú na lavej strane alebo v strede.Vsetko som premazal,aj to premazane bolo.Uz neviem motorček ,relé,cyklovac,púzdra? Pozriem ešte na packu ovládania ale aj tak..
Vďaka.

Re: Nefunkční stěrače a ostřikovače - porucha

Napsal: 30 pro 2024, 08:09
od vasekpetr1
Pokud táhloví ramínek obou stěračů je dobře promazané a chodí po sundání z tisícihranu z osky motorku lehce i pohybem ruky, potom může být chyba v běžci koncového spínače v převodovce motorku. Rozdělat motorek stěračů, vyčistit od staré vazelíny, zkontrolovat přítlak kontaktu na dráhu, doplnit čerstvou vhodnou vazelínu a hlavně se koukni na ozubená kolečka převodovky, jestli nejsou ojetá - mohly by v případě přidření ramínek stěračů "přeskakovat". Ještě by mohl být problém v relátku cyklovače K8, přes jehož kontakt se v nulové poloze páčky vrací napětí na doběh ramínek (kontakty 5-2 na relé K8).
Pokud máš zkoušečku napětí, bylo by dobré na zeleném vodiči, který jde z kontaktu C z motorku stěračů na relé cyklovače K8 kontakt 5, ověřit přítomnost napětí za provozu stěračů. Mělo by se zde v pravidelných intervalech objevovat napětí od koncového spínače. Pokud zde bude vše v pořádku, tak ověřit to samé na modrém vodiči z kontaktu 2 relé K8 na páčku stěračů S9.2.
http://www.opelastra.cz/technika/schemata/schema8.jpg