Stránka 1 z 1

VC 110KW

Napsal: 16 led 2013, 19:50
od Pokert
Ahoj,

objevila se u mne zajímavá závada.

Loni v říjnu mi začalo pískat turbo, tak jsem ho nechal vyměnit.
Po asi měsíci jsem začal pozorovat, že se mi zcela náhodně občas zvedne spotřeba asi 2-3x.
Prostě jedu na tempomat 100km/h za svých 4,8l a pak najednou to vyskočí na 10-12l/100km a tak to zůstane. Na volnoběh asi 6l/100km, při zastavení 5l/h, dokud motor nevypnu a znovu nenastartuju. Pak je to zase chvíli ok. Když to vylítne a zastavím, cítím silně naftu.
Dělá to čím dále častěji.

Nevíte co to může být?

Co servis, to názor:
-prasklá hlava
-EGR ventil
-svíčky
-dokonce i špatné turbo (přestože je po výměně)

Budu moc rád za každou zkušenost a názor.

Díky moc!

LP

Re: VC 110KW

Napsal: 16 led 2013, 20:12
od m.artty
No pokud silně cítíš naftu, tak by bylo dobré se podívat na motor jestli někde neteče.... třeba u přepadů vstřiků.

Re: VC 110KW

Napsal: 16 led 2013, 20:46
od plazivec
Nech zkontrolovat DPF, pravděpodobně už bude ucpaný příliš, aby se bez větších problémů sám vypálil...

Re: VC 110KW

Napsal: 17 led 2013, 11:27
od denny
Ta zvýšená spotřeba je vždy po dobu regenerace DPF aby se vypálil.Je potřeba regeneraci nechat dokončit,nevypínat motor.Jinak potom nechatudělat regeneraci staticky diagnostikou.Předejde se tím spoustě problémů.

Re: VC 110KW

Napsal: 17 led 2013, 12:15
od Colommbo
Někdy si někteří majitelé nepřečtou pořádně manuál a ani netuší, co v autě mají či nemají a jak se o to starat, ale to není specifikem jen tohoto fóra... :(