Stránka 1 z 3

Zaslepení EGR ventilu u 2.2 106kw 1999

Napsal: 22 dub 2013, 22:04
od muscletom
Dobrý den, nevíte jak zaslepit EGR ventil? Jedná se mi hlavně o to, aby motor zpátky nenasával spaliny, které už jednou vyprodukoval. Dále také kvůli zasírání sání humusem. Někde píšou, že se má zadělat přívod a jinde odvod nebo vyrobit jinné těsněni mezi EGR ventil. Děkuji za rady a přeji krásný den ;)

Re: Zaslepení EGR ventilu u 2.2 106kw 1999

Napsal: 28 čer 2013, 06:21
od Mirpie
pokud funguje jak má, tak není třeba se v tom vrtat. Otevírat by měl jen při plně otevřené škrtící klapce a i v tom přpadě přepustí max 20% spalin. A u 2.2 si nejsem jist, zda ho vůbec má.

Re: Zaslepení EGR ventilu u 2.2 106kw 1999

Napsal: 12 srp 2013, 09:33
od Mirpie
tak 2.2 106kW EGR nemá, aspoň ta moje ne.

Re: Zaslepení EGR ventilu u 2.2 106kw 1999

Napsal: 12 srp 2013, 21:09
od Colommbo
U Omegy jsou 2.2 dvě, Y22XE nebo Z22XE, a EGR mají oba motory... :) http://www.opel-infos.de/modelle/omega_b2.html

Re: Zaslepení EGR ventilu u 2.2 106kw 1999

Napsal: 19 srp 2013, 06:50
od Mirpie
beru zpět, opravdu tam je. Pěkně schovanej pod motorkem stěračů. Zkoušel jsem ho odpojit a žádnou chybu elektronika nehlásila,tak by nemusel být problém i s odpojením po zaslepení.

Re: Zaslepení EGR ventilu u 2.2 106kw 1999

Napsal: 19 srp 2013, 10:56
od Colommbo
Mirpie: Z toho si nic nedělej, já byl taky přesvědčenej, že má-li motor e-gas, nebude mít EGR (třebas u mojí Y26SE)... :) Až kamarád (Omega 2.2 benzín) mě přesvědčil, že dvadvojky EGR ještě mají... :o

Re: Zaslepení EGR ventilu u 2.2 106kw 1999

Napsal: 19 srp 2013, 11:23
od Mirpie
přítomnost EGR mě netrápí, zatím se zdá, že nezlobí, protože auto normálně jede a nic oranžového na mě nebliká. Aspoň případně vím, co mě může potenciálně pozlobit. Zatím do toho leju jen benzin, pominu-li přední brzdy, táhla předního stabilizátoru, olej, řemen, svíčky, filtry.
Až teď odešel náhle akumulátor a začal zvonit katalyzátor, tak oboje jsem vyměnil. A jak jsem na to koukal a šrouboval lambdy atd tak jsem právě žádnej EGR neviděl, je fakt dobře ukrytej.

Re: Zaslepení EGR ventilu u 2.2 106kw 1999

Napsal: 13 kvě 2014, 08:56
od Mirpie
měnil jsem těsnění pod výfukovými svody a když už to bylo dole, naskytnul se lepší přístup k EGR (je oddělený od svodů, vzadu mezi motorem a kabinou). Tak jsem ho zaslepil a vrátil zpět. Po ujetí cca 60km se rozsvítila oranžová kontrolka motoru. Takže buď to softwarově ošetřit nebo nevím. Konektor jsem nechal zapojený. Ještě zkusím variantu s odpojeným konektorem. Pokud to nezhasne, tak to vrátím do původního stavu. Zatím s tím potíže nebyly.

Re: Zaslepení EGR ventilu u 2.2 106kw 1999

Napsal: 13 kvě 2014, 17:20
od blazekivan
Vřele doporučuji zaslepit tuto pitomost. Posledně jsem dělal svíčky a ty byly očouzené jako blázen . Je pravda , že motor už má svoje za sebou ( 320000km) takže si veme i nějaký ten olejíček.
A teď jak na to. Odpojit konektor, odšroubovat EGR ventil a z tenkého mosazného plechu vystříhnout přesně dosedací plochu ventilu s prostřiženým otvorem, kde je vlastní ventil a s otvory na připevnění ventilu. Ventil přišroubovat nazpět. Připojit konektor a je hotovo.

Re: Zaslepení EGR ventilu u 2.2 106kw 1999

Napsal: 13 kvě 2014, 18:50
od Colommbo
Kdyby sis býval pořádně přečtl Mirpie-ho příspěvek, nemusels vlastně vůbec nic psát... :lol: