c14nz nestartuje

1991-1998

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
loony
Příspěvky: 3
Registrován: 21 čer 2013, 21:32

c14nz nestartuje

Příspěvek od loony »

Zdravím, som tu nový a potreboval by som poradiť od skúsenejších :) .
Mám problém so štartovaním mojej astry. doteraz vždy chytila na brnk či bolo 30° alebo -20°. Na voľnobehu síce otáčky sem tam skákali 700-1500, ale inak jazdila vporiadu.
Minulú sobotu som ju zaparkoval a v pondelok ráno už nenaskočila. Len pretáčala, tak som sa po večeroch do nej pustil.
Vyskúšal som či hádže všade iskru a hádzalo. Pomocou ledky pripojenej na hallovu sondu v rozdeľovači som skontroloval aj to a vyzerala že ide.
Remeň preskočený nieje. Dal som dole kryt nasávania a keď vytiahnem vstrek, tak po otočení klúčika sa začne valiť benzín, takže čerpadlo by tiež malo fungovať. No lenže pri štartovaní ne suchá škrtiaca klapka. Vstrek som skúšal priamo na 12V a počuť ho klikať, len keď je namotovaný v saní tak ako keby nefungoval. Keď som ho dal späť tak po naštartovaní sa motor rozbehol, ale len s 1/2 až plným plynom a aj tak ako keby len na tri 2-3 valce, alebo ako keby ho dusilo moc benzínu a z výfuku sa valí dym a benzínový smrad, pritom sviečky iskria všetky aj boli rovnako opálené. Ak motor vypnem, auto zas s plným plynom nabehne tak na 30. pokus, prípadne nabehne na 2-3 sekundy ako keby vstrek na začiatku dal benzín a potom prestane. Skúšal som meniť čidlo tlaku vzduchu a výsledok bol rovnaký.
Vstrek som iný zatiaľ nemenil, kedže nemám žiaden po ruke a všetko robím v provizórnych podmienkach pri bytovke.
riadiaca jednotka mi sem tam pri pretáčaní hlásila chybu 22(potenciometer skrtiacej klapky-prilis nizke napatie) a 34 (snimac tlaku v sacom potrubi - prilis nizke napatie) ale potenciometer som premeral a snímač som mal druhý.
Teda nenapadá niekoho čo by to mohlo byť, alebo sa niekto s niečím takým nestretol, keď mi to spravilo takto zo dňa na deň.
Reklama
 

loony
Příspěvky: 3
Registrován: 21 čer 2013, 21:32

Re: c14nz nestartuje

Příspěvek od loony »

No takže to dusenie som vyriešil. Ale stalé sa to chová tak že to naštartuje na 30. krát alebo sem tam aj keď vytiahnem vstrek.
Teda vie niekto od čoho závisí či vstrek dáva benzín?... resp od akých čidiel?.... teda ked pri štartovaní nedá ani kvapku a pritom napätie na ňom je. teda ovláda ho riadiaca jednotka skrz čidlo tlaku vzduchu v nasavaní a hallovu sondu? ..... Je možné že ten vstrek je zlý? Bohužial nemám po ruke žiaden iný vstreka ako tak pozerám tak je celkom problém zohnať tento jednobodový vstrek pod 100€ :-/ .
Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 633
Registrován: 23 črc 2011, 16:18
Bydliště: Mikulov -Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: c14nz nestartuje

Příspěvek od ernst »

benzín ti možná jde.. ale nemusí mít dostatečný tlak a množství..

takže pokud jsi neměnil palivový filtr, je načase (pasuje i z felicie)
případně otevři víčko nádrže, jestli nemáš ucpané odvzdušnění..

a pokud ani to nepomúže, tak mrkni jestli nemáš ucpaný vstřikovač nějakými nečistotami.
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
loony
Příspěvky: 3
Registrován: 21 čer 2013, 21:32

Re: c14nz nestartuje

Příspěvek od loony »

No takže palivový filter vymenený a žiadna zmena. Akurát som prišiel na to, že pokiaľ štartujem tak vstrek sa tvári ako mŕtvy. Ale ak nalejem troška benzínu na klapku tak to hneď chytí ale kolíšu otáčky (+-300ot/min), ale až keď ich vytočím nad 2000-2500, vtedy skáču hore dole. Pokiaľ motor vypnem a chcem naštartovať, vstrek sa zas tvári ako mŕtvy, až kým nenalejem trocha benzínu na klapku. Keď prudko zošliapnem plyn tak motor hneď zareaguje, čiže nejakú chybu s upchatým palivom by som asi vylúčil. Palubák stále hlási 22 a 34 (potenciometer škrtiacej klapky-nízke nap. a snímač tlaku v sacom potrubí - nízke napatie). Potenciometer som znova premeral a porovnal s potenciometrom z C14SE a chová sa rovnako akurát že sa otáča do opačnej strany takže ho nemôžem skúsiť zameniť, takisto som prehodil senzor tlaku a to isté. Pokiaľ odpojím za jazdy senzor tlaku, alebo ten potenciometer, motor začne ísť celkom stabilne ale palubák mu začne dávať viac paliva a zmení trocha zvuk, ale otáčky nekolíšu. Káble nevyzerajú byť poškodené. Žeby bola chytená riadiaca jednotka?
Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 633
Registrován: 23 črc 2011, 16:18
Bydliště: Mikulov -Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: c14nz nestartuje

Příspěvek od ernst »

no.. ještě mě. napadá. vadne čidlo tlaku v saní... to. je ta krabička s hadickou. a zasuvkou se třemi dráty...
nebo ti motor někde přisává falešný vzduch
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
nebyon
Příspěvky: 2
Registrován: 18 zář 2013, 11:18

Re: c14nz nestartuje

Příspěvek od nebyon »

Ahoj ja mam problem tiez so startovanim a neviem si stym rady. Auto startuje bez problemov, ale ako nahle zacne prsat tak sa mi stava ze uz druhy krat nenastartujem (aj po osmich hodinach). Starter toci relé na čerpadlo zapne, ale nedava
napetie do čerpadla, takze nenastartujem. Na druhy den pridem a auto startne na prvy sup. Opel Astra F r.v. 1996 1,4 44 kW. Ak ma niekto podobnu skusenost prosim o radu.
nebyon
Příspěvky: 2
Registrován: 18 zář 2013, 11:18

Re: c14nz nestartuje

Příspěvek od nebyon »

Ahoj ja mam problem tiez so startovanim a neviem si stym rady. Auto startuje bez problemov, ale ako nahle zacne prsat tak sa mi stava ze uz druhy krat nenastartujem (aj po osmich hodinach). Starter toci relé na čerpadlo zapne, ale nedava
napetie do čerpadla, takze nenastartujem. Na druhy den pridem a auto startne na prvy sup. Opel Astra F r.v. 1996 1,4 44 kW. Ak ma niekto podobnu skusenost prosim o radu.
Odpovědět

Zpět na „Astra F“