Stránka 1 z 1
Jaké si udržovat otáčky motoru????
Napsal: 25 čer 2013, 21:54
od vorkoholik
HOOJTE ,prosím o radu.
Mám opel astra F Clasic 1.6i 55kw benzín a zajímalo by mně jaké si mám udržovat běžne provozní otáčky při jízdě po mněstě.
Stává se mi totiž že když jedu reálných 50sát na 4ku a motor má cca 1500ot tak občas jako by pocukává ale když jedu těch 50sát na 3ku tak je sice hlučnější,točí cca 2200ot ale jede kultivovaně.Mněl jsem před tím fordy a ty ten problém nemněly tak si říkám jestli astra nemá jinak stavěné převody.Jo a termímem reálná rychlost 50km myslí skuečnou rychlost podle radaru i navigace,tacháč mi premněřuje o cca 10 km nahoru ale to prý u starších oplů bývá.jinak jede hezky,Díííík moc za názory.vorkoholik
Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????
Napsal: 25 čer 2013, 22:09
od Colommbo
V podstatě to záleží na rozhodnutí a citu každého soudruha, motor by se ale měl točit lehce a, jak říkává jeden zkušený kolega, "radostně".
Osobně jezdím po městě při 50km/h většinou na pětku a co se otáček motoru týče, ve tvém případě bych se přikláněl spíš k té čtyřce...
Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????
Napsal: 25 čer 2013, 22:23
od Miro
ja zařadim při 70 pětku a ono to nějak jede
Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????
Napsal: 25 čer 2013, 23:00
od vectra11
Přesně tak,je to o citu. Jet 50 není problém na 4ku pokud je to rovinka a nemáš v plánu extra zrychlovat,ale na 5ku? To je vražda! Motoru rozhodně více škodí podtáčení než když ho proháníš. Každopádně při klidné jízdě a 1500 ot. by ti to škubat nemělo.
Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????
Napsal: 25 čer 2013, 23:09
od Miro
2,6 V6 je s krouťákem trochu jinde než naše poloviční osmiválce
Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????
Napsal: 25 čer 2013, 23:44
od ernst
jezdím na 4ku když vím, že nebudu potřebovat zrychlovat... a podřadit přeci není zase takový problém..
jinak s tím pocukáváním kolem 1500 ot mám taky trochu problém,a nejsem schopen přijít na to proč.. ačkoli by se to dít nemělo..
děje se mi to hlavně když podřadím třeba na dvojku ve městě před kruháčem, tak mi auto 2x až 3x škubne.. jako bych se rozjížděl v autoškole.. ale částečně to dávám za vinu svíčkám.. ty jako jediné jsem ještě nevyměnil...
Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????
Napsal: 26 čer 2013, 09:43
od Colommbo
vectra11 píše:Přesně tak,je to o citu... ...ale na 5ku? To je vražda! Motoru rozhodně více škodí podtáčení než když ho proháníš...
S tvojí první a poslední větou naprosto souhlasím, nicméně jezdím takhle (při poklidné jízdě po městě či obci) už víc jak třináct let, ony ty benzínový šestivály skutečně (jak poznamenal Miro) pracujou v trošku jiném režimu a 1250ot/min. při 50km/hod. v jejich případě není podtáčení, i z tohoto režimu jsou schopné (a ochotné) i do většího kopce s nepatrným přidáním plynu zrychlovat... Ale obecně je to všecko o souhře hlavy s nohama, ať už se jedná o jakýkoli motor...
Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????
Napsal: 26 čer 2013, 21:51
od vorkoholik
Hojte,díky za připomínky.
trošku mně to připomnělo i jiný problém který mi nastal.mněl jsem KO silenbloky držící motor a převodárnu tj. všechny tři.Když jsem koupil nové značky tuším MOOG tak ty byly tvrdé jak kámen a rezonovaly jako by byl motor chycený bez nich na prudko.Nepomohla ani rada machanika odjet na nich cca 3000 km že sednou.Tak sem se pak naštvaně rotzhodl vymněnit je za orginál starší GM opel a rezonance ustaly ale menší občasné vibrace při jízdě se projevují nadále (i v souvislosti s otáčkami,vis.prvotní dotaz).Každopádně mám nový vzduchový i palivový filtr svíčky i kabely k nim, což mi sice taky umírnilo občasné škubání jenže ne trvale.Co se týká citu ovládání vozu myslím že jej mám,myslíte že by to mohlo souviset s nějakou el. součástkou v motoru???Snímač polohy škrtící klapy ,skryté sítko před vstřikováním atd???? Díky za názory
Re: Jaké si udržovat otáčky motoru????
Napsal: 04 črc 2013, 09:53
od Fogi
Občas mě zaráží otázky na tomhle fóru
.. ale budiž
.. jestli ti 1,6 při 1500 otáčkách pocukává, tak to není nic špatně (max. můžou hůř pálit svíčky) takže jestli po městě budeš mít 3 a těch 2200 otáček, tak ten motor ti určitě nezabiješ a budeš mít nižší spotřebu, než kdybys ho škrtil na 4 a. Nebo jestli tam mermomocí chceš mít 3, tak jezdi 53km/h. To ti už 4 s odřenejma ušima vezme a když tě změří, tak odečtou toleranšní odchylku 3km/h a jsi pořád na 50. Tím pádem všichni budou spokojeni