Umírající budíky jsem řešil / trpěl asi tři roky. Oprava v servisu Opel Plzeň bez pár korun tisícovka. Studený spoj někde zezadu na desce, elektrikář věděl, kam má šáhnout, častý problém. Pokud by se opakovalo, vyměnit za novou.
Vážení majitelé Vekter...
Problém s mrtvými budíky
Umírající budíky jsem řešil několik let. Začalo to nevinně jednou dolů a hned nahoru. Potom dlouho nic a s časem se to začalo opakovat častěji a častěji. Jediné, co se rozsvítilo, byla kontrolka motoru, jinak nic. Ani podsvětlení. Dlouho jsem s tím žil, občas pomohly výstražné blinkry, občas otevření dveří (což je mi dnes zvláštní). Začal jsem to přisuzovat CIM modulu. Nechal jsem ho za cca 12000,- vyměnit. Zbytečně. Budíky nešly dál. Opět jsem dal auto do opel servisu, ať se na to podívají a problém vyřeší. CIM modul jsem si naporoučel sám. I pán ze servisu mě varoval, že pak to bude jen na mně, když se nic nezmění. Podruhé jsem dal na ně. Problém byl, jak jsem psal nahoře, ve studeném spoji na desce budíků. A když budou dál umírat, tak je to na výměnu. Pár měsíců vše v pohodě...
A pak to začalo nanovo. Až jednoho dne, kdy zase nic, ani demontáž a "probouchání" budíků na parkovišti nepomohlo, rozhodl jsem se je rozebrat. Našel jsem návod a pustil jsem se do práce. Zjistil jsem dvě
podstatné věci. První je, že
kluci v oplu do těch budíků vůbec nelezli, druhý pak, že problém nebyl v žádném studeném spoji, ale odtrženém konektoru na základní desce (viz odkaz -
všimněte si kolem každého pinu (dvanáct pinů uprostřed fotky), který má být připájen, odtržení od zbytku). Takže jsem oknem vyhodil zhruba 13 tisíc, ale pro příště vím, že napřed se v tom pohrabu sám, a když to poseru a nebudu si vědět rady, teprve potom začnu sypat kačáky...
Takže oprava znamenala mikropájkou proletovat všechny spoje konektoru a hle! Jako nové...
https://www.flickr.com/photos/46379954@ ... 7/sizes/o/