Dobrý den,
mám dotaz, který se v podstatě ztotožňuje již s jedním vláknem z roku 2012, ale je bez adekvátní odpovědi, tak se ptám znovu: Auto jezdilo OK, dáno do servisu kvůli opravě klimošky a utrženému kabelu na podvozku a při odjezdu a od té doby nepravidelně cuká při rychl. stupnich 2-4 a otáčkách 1600 - 1900. Je to znát někdy při rozjezdu do kopce, na rovine ani ne, ale to neznamená, že to nevynechává, jen to možná není tolik znát. V servisu mi krom požadovaných oprav také kontrolovali vstřiky (nepožadováno, ale prý OK) a měnili palivový filtr a AGR ventil. Může to cukání být způsobeno špatným AGR ventilem příp. nějakým nechtěným zásahem do vstřiků? Jen vím, že před servisem mi to i s utrženým kabelem k čidlu na výfuku jezdilo dobře a po opravě to začalo pocukávat, bohužel nepravidelně. Jet teď do zahraničí mi nepřijde poklidné , na diagnostice nic nehlásí, kontrolky OK. Samozřejmě je tu i mizivé procento, že se něco pokazilo v době servisování nezávisle na opravě, ale moc tomu nevěřím.
Výměna AGR ventilu způsobí nepravidelné cukání ?
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Výměna AGR ventilu způsobí nepravidelné cukání ?
Zkuste odpojit EGR. Sice bude chvilku svítit kontrolka závady a následne kontrolka emisí, ale pokud je chyby na straně EGR, tak cukání ustane. Dejte pak vědět.
Re: Výměna AGR ventilu způsobí nepravidelné cukání ?
Pokud se jedná o motor Z19DT 88kW,tak po výměně EGR za nový a při příznacích zacuknutí v inkriminovaných otáčkách je nutno přehrát soft za upravený od GM právě kvůli zacuknutí.
Dnes jsem jedno dělal,ale nějak to nerozchodila EEPROM,takže umrtveno.
Odeslal jsem ji k lékaři do Brna,tak uvidím,jaký bude verdikt RomanK.Doufám,že pan doktor ji rozmluví.
Dnes jsem jedno dělal,ale nějak to nerozchodila EEPROM,takže umrtveno.
Odeslal jsem ji k lékaři do Brna,tak uvidím,jaký bude verdikt RomanK.Doufám,že pan doktor ji rozmluví.
Re: Výměna AGR ventilu způsobí nepravidelné cukání ?
Ano motor je to Z19DT 88kW. Byl jsem domluven v servisu, že se agr vymění a uvidíme, leč při 70 km cestě do servisu to necuklo ani jednou, takže bylo zřejmé, že něco podnikat a nepoznat zlepšení nešlo. Opět jsem si vzpoměl na totožný dotaz z roku 2012 https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=80&t=4303 kde to bylo závislé na venkovní teplotě, při cestě do servisu bylo cca 12 C takže to nedělalo, když jsem jel po 3 hodinách pryč, tak se teplota zvedla na 17-18 C a na 100 km trati to udělalo asi třikrát (spíše závisí, jestli se jezdí ve městech, na dálnici to necítím). Asi ten agr pujdu prohodit, když bude teď tepleji a pokud se to nezlepší, ještě kontrolovali vstřiky, ale při tom se snad nemohlo nic "zapatlat", tak to bude asi závada závislá nepřímo na opravě, takže pak už i cokoli, snímač na klice, váha vzduchu...? atd. Když ten agr nechám odpojit, nebude to mít náhodou problém s DPF filtrem, abych ho nějak nezadělal a za týden netrčel u Mariboru )
Re: Výměna AGR ventilu způsobí nepravidelné cukání ?
Jo a zapoměl jsem, že v servisu mi taky přehráli aktualizaci diagnostiky, takže teď ji má snad aktuální, možná to lépe rozpozná problém, v každém případě výstražné kontrolky nic nehlásí. Předpokládám že to není ten upravený soft od GM?
Re: Výměna AGR ventilu způsobí nepravidelné cukání ?
Já mám EGR odpojen už 8.000km a DPF je naprosto v pohodě. Jediné na co to má trochu vliv je na řazení automatické převodovky, ta řadí o něco později. Mám MKJ a tak přesně vidím co se s nim děje. Mohu říci, že po celou tu dobu v podstatě nedochází k znečištění DPF a jeho čištění probíhá pouze po dosažení 80% zanešení po ujetí cca 1.500km (ale to je pouze matematický model v řídíci jednotce, který se ukazuje na MKJ a diagnostice, který nemá se stkutečným zanešením nic společného). V okamžiku spuštění regenerace je v tahu diferenční tlak 6-8 kPa což je zanedbatelné. Řídící jednotka nastaví Nouzový režim až po dosažení diferenčního tlaku 35 kPa. ( bez EGR mam pocit, že bych bez potřeby regenerace najel třeba i 4.000km)... Mám však motor Z19DTH 110kW, 270.000km a původní DPF.
Re: Výměna AGR ventilu způsobí nepravidelné cukání ?
Zdravím, mám přesně ten samý motor a problém, akorát má jiné logo (Fiat JTDm 1.9 8v 88kW).
Nový EGR a oscilace EGR které způsobují cukání auta v některých otáčkách: Vím že oživuji staré vlákno, ale může tu někdo napsat nějaké podrobnosti o tom, co se má dělat s nahráváním do ŘJ?
Jedná se o to, aby diagnostika řekla ŘJ "teď máš nový čistý EGR, chovej se tak k němu", nebo se jednalo vysloveně o opravený řídící software ŘJ, ve kterém byla chyba způsobující tyhle oscilace+cukání?
Pokud je to oprava vadného software, byla to svolávací akce kterou platil servis/výrobce, nebo to šlo z kapsy majitele?
A hlavně - má k tomu někdo nějaké podrobnosti, abych servisu vůbec mohl říci, co po nich chci? Jméno problému, ID opravy atp.?
Nový EGR a oscilace EGR které způsobují cukání auta v některých otáčkách: Vím že oživuji staré vlákno, ale může tu někdo napsat nějaké podrobnosti o tom, co se má dělat s nahráváním do ŘJ?
Jedná se o to, aby diagnostika řekla ŘJ "teď máš nový čistý EGR, chovej se tak k němu", nebo se jednalo vysloveně o opravený řídící software ŘJ, ve kterém byla chyba způsobující tyhle oscilace+cukání?
Pokud je to oprava vadného software, byla to svolávací akce kterou platil servis/výrobce, nebo to šlo z kapsy majitele?
A hlavně - má k tomu někdo nějaké podrobnosti, abych servisu vůbec mohl říci, co po nich chci? Jméno problému, ID opravy atp.?