Jezdim spravne s Astrou CDTi 1.7?
Napsal: 24 srp 2013, 23:42
Ahoj,
předem se omlouvám, pokud je můj dotaz off-topic, ale nějak mi to nedá se pozeptat.
Mám Astru CDTi 1.7 z 2005. Všude narážím na info jak se chovat k dieslu, ale pořád mi tak nějak chybí pár konkrétních věcí a moudrých slov - možná i kritiky (za tu budu vděčnej asi nejvíce).
Shrnu co vím a pak přidám v čem, tak nějak, "lavíruji":
Vím/dělám:
- Nedřít to za studena, po zahřátí občas protáhnout plyn do vyšších otáček, doklapat (chvilku) na dálnici po delší jízdě,
- Při podřazování nebo přeřazování dát lehký meziplyn, z kopce mít kvalt a nenechat padnout otáčky pod 2000rpm,
- Snaha držet otáčky pokud možno mezi 2000 - 3000 rpm a nenechat to na kvalt brblat pod nějakých 1500.
Přemýšlím/Nevím:
1. Jak to dělat správně při dojezdu/odjezdu ve/z městě - tzn. rozjíždím se z křižovatky (1. - 2500-2800 rpm a dávám 2., při rychlosti cca 45 - 48km/h mám otáčky opět okolo 2800 a dávám za 3. a lehkým sešlapem plynu jí vezmu na cca 2100rpm a tam se snažím držet) - je lepší takhle nebo spíše držet 2. více vytočenou?
2. Když dojíždím do křižovatek, tak tam většinou nějaký čas je, ale někdy se to prostě nedá stihnout a jediné co udělám, že vyhodím kvalt a těch posledních pár metrů beru na volnoběh až do křižovatky. Škodí takovýhle volnoběh hodně? A je to vůbec dobře, takhle?
3. Tempomat a mimoměsto (okrsky né dálnice). Takže mám 4. okolo 90km/h a ťuknu tam tempomat. Už se o nic nestarám, ale z kopce slyším jak motor lehce brzdí a do kopce zase zabírá - odpovídá tohle ideálu představy dlouhé práci za neměnných otáček - asi moc ne. Takže škodím motoru, nebo neškodím?
4. Je vůbec dobré tempomat používat za podmínek kopcovité krajiny nebo ho nechat čistě jenom na dálnici a rovné cesty?
Budu rád za Vaše názory, celkem bych to pěkný autíčko nerad zničil, takže pokud by jste viděli i kravinu v tom co dělám tak se do mne pusťte.
Díky moc a hodně km...
předem se omlouvám, pokud je můj dotaz off-topic, ale nějak mi to nedá se pozeptat.
Mám Astru CDTi 1.7 z 2005. Všude narážím na info jak se chovat k dieslu, ale pořád mi tak nějak chybí pár konkrétních věcí a moudrých slov - možná i kritiky (za tu budu vděčnej asi nejvíce).
Shrnu co vím a pak přidám v čem, tak nějak, "lavíruji":
Vím/dělám:
- Nedřít to za studena, po zahřátí občas protáhnout plyn do vyšších otáček, doklapat (chvilku) na dálnici po delší jízdě,
- Při podřazování nebo přeřazování dát lehký meziplyn, z kopce mít kvalt a nenechat padnout otáčky pod 2000rpm,
- Snaha držet otáčky pokud možno mezi 2000 - 3000 rpm a nenechat to na kvalt brblat pod nějakých 1500.
Přemýšlím/Nevím:
1. Jak to dělat správně při dojezdu/odjezdu ve/z městě - tzn. rozjíždím se z křižovatky (1. - 2500-2800 rpm a dávám 2., při rychlosti cca 45 - 48km/h mám otáčky opět okolo 2800 a dávám za 3. a lehkým sešlapem plynu jí vezmu na cca 2100rpm a tam se snažím držet) - je lepší takhle nebo spíše držet 2. více vytočenou?
2. Když dojíždím do křižovatek, tak tam většinou nějaký čas je, ale někdy se to prostě nedá stihnout a jediné co udělám, že vyhodím kvalt a těch posledních pár metrů beru na volnoběh až do křižovatky. Škodí takovýhle volnoběh hodně? A je to vůbec dobře, takhle?
3. Tempomat a mimoměsto (okrsky né dálnice). Takže mám 4. okolo 90km/h a ťuknu tam tempomat. Už se o nic nestarám, ale z kopce slyším jak motor lehce brzdí a do kopce zase zabírá - odpovídá tohle ideálu představy dlouhé práci za neměnných otáček - asi moc ne. Takže škodím motoru, nebo neškodím?
4. Je vůbec dobré tempomat používat za podmínek kopcovité krajiny nebo ho nechat čistě jenom na dálnici a rovné cesty?
Budu rád za Vaše názory, celkem bych to pěkný autíčko nerad zničil, takže pokud by jste viděli i kravinu v tom co dělám tak se do mne pusťte.
Díky moc a hodně km...