Stránka 1 z 1
Přehřívá se motor a pravděpodobně nedobíjí
Napsal: 11 říj 2013, 00:09
od dcq
Koupil sem astru 1.6 benzín rv 1/1997 po ujetí pár km sem zjistil že autu pořád kolísá teplota podle stylu jízdy, ale s autem se nedá jet v koloně teplota po chvilce stoupne přes 100 skoro k červenému, pomáhá pustit topení na plno. Problém číslo 2 nastal když sem přišel k zamčenému autu a všiml si že na palubce svítí kontrolka baterky , samozřejmě sem nenastartoval musel sem do toho žduchnout - naskočilo to hned. Po opětovném vypnutí sem už znova nenastartoval a při otočení klíčem jde z motoru jen cvakavý zvuk. Děkuji za jakékoliv rady!
Re: PROSÍM O POMOC, PŘEHŘÍVÁ SE MOTOR A PRAVDĚPODOBNĚ NEDOBÍ
Napsal: 11 říj 2013, 00:42
od ernst
Je normální, že jde rafika teploměru až k červenému poli(v koloně). Ventilátor chladiče, pokud máš jednostupňové provedení, sepne až při 105°C, což je už začínající červené pole.
Kolísání teploty bude nejspíš termostatem. Začíná se otevírat při 95°C.
Správně by měl za jízdy držet stálou teplotu, samozřejmě, pokud budeš auto "honit", bude teplota v zátěži vyšší.
Svítící kontrolky,pokud není klíček v zapalování, dělá často vadná kostra karoserie.
Zkontroluj hnědý kabel mezi autobaterií a chladičovou stěnou, těsně nad levým světlometem je kostřící bod.
Pokud ti nepomůže ani oprava ukostření, změř, jak dobíjí alternátor/zkontroluj řemen.
Re: PROSÍM O POMOC, PŘEHŘÍVÁ SE MOTOR A PRAVDĚPODOBNĚ NEDOBÍ
Napsal: 11 říj 2013, 15:41
od dcq
no takže sem přišel k autu a beterka byla vybita úplně našrot, každopádně kostru jsem očistil a i další spoje na baterce. zkusil to nakopnout přes kabely ale ani se to nehlo žádná kontrolka se ani nerozsvítila. dal jsem tam druhou baterku a zase se rozsvítila kontrolka baterky nastartoval a kontrolka hned zhasla... má to kostry ještě někde jinde?
Re: PROSÍM O POMOC, PŘEHŘÍVÁ SE MOTOR A PRAVDĚPODOBNĚ NEDOBÍ
Napsal: 11 říj 2013, 21:48
od ernst
pokud jsou kostry v pořádku, nech změřit alternátor, mohl by být vadný regulátor nebo diodový blok.
pokud není alternátor v činnosti, mělo by být na svorce D+ (od té vede drátek ke kontrolce) nulové napětí proti kostře, po nastartovaní a uvedení alternatoru v činnost se napětí změní na napětí generované tedy 13,5V až 14,5V
pokud tomu tak není, je alternátor vadný.
kostřící body jsou pod plastovými kryty prahů, ten k přistrojové desce je přímo za ní, ale tam bych problém neviděl, tyhle kostry neodcházejí, nejčastěji je problém hlavně hned u baterie a nebo přímo v alternátoru.
Re: Přehřívá se motor a pravděpodobně nedobíjí Příspěvek
Napsal: 16 lis 2013, 11:05
od dcq
tak to byl diodový blok... 2500,. repas