Stránka 1 z 3
Motor "klepe" Corsa C 1,0
Napsal: 25 lis 2013, 17:59
od opelfan
Ahojte,
po vykonaní veľkého servisu (motorový olej, olejový filter, vzduchový filter, kabínový filter, sviečky, palivový filter, chladiaca, brzdová kvapalina) som si všimol, že motor na voľnobeh výrazne klepe, zvuk takmer podobný dieslu. Pri výmene bol použitý olej Shell Helix AG 5W-30 A3/B3, ktorý spĺňa požiadavky GM. Predchádzajúci olej bol pravdepodobne 10W-40. Ak pridám voľnobežné otáčky na 900 klepot prestane.
Čo môže spôsobovať tento klepot?
Re: Motor "klepe" Corsa C 1,0
Napsal: 25 lis 2013, 18:09
od Kuba
Pokud byl servis vykonán ve specializovaném servisu Opel, tak bych jim to vrátil zpátky ať se starají
a pokud sis to dělal sám, případně pokud někdo "jen tak v garáži", tak bych se podíval jestli tam není toho oleje málo. Počítám s tím, že to je klepot spojený s "nejistým" chodem motoru. Taky je otázkou jestli byly použity svíčky, které tam mají být. Jednojiskrové svíčky, tam nedělají velkou dobrotu, osobně pro tento motor používám Bosch, které mají 3 jiskřiště
Re: Motor "klepe" Corsa C 1,0
Napsal: 25 lis 2013, 18:14
od opelfan
Kuba
Servis bol vykonaný v garáži, oleja je tam dostatok trošku nad vrchnou ryskou. Sviečky sú tam BOSCH dvojiskrové. Motor je po servise živší, len ten klepot na voľnobeh je výrazný. Chod má pravidelný.
Re: Motor "klepe" Corsa C 1,0
Napsal: 25 lis 2013, 18:26
od Kuba
Mám ten samej motor v Corse B a co jsem tam četl, tak určitý klepot je pro 3-válce specifický a normální. Pokud by to klepalo stejně i před servisem, tak bych to tipoval na hydroštely. Nevím o jak moc hlasitěji Ti to klape
Re: Motor "klepe" Corsa C 1,0
Napsal: 25 lis 2013, 18:49
od opelfan
Práveže pred servisom bol motor výrazne tichší na voľnobeh. Nie som si teraz istý, či je ten motor aj studený hlučnejší. Rozdiel je výrazný, pred servisom som zohriaty motor na voľnobeh v kabíne skoro nepočul, teraz jeho hluk je podobný akoby predomnou na semafóroch stál diesel a počul jeho klepot v kabíne
Re: Motor "klepe" Corsa C 1,0
Napsal: 25 lis 2013, 19:15
od Kuba
Tak s tímto jsem se ještě nesetkal, sem tam se mi stalo, že mi po výměně oleje motor chvilku klapal hlasitěji, ale to bylo jen chvilku, než se nový olej dostal všude, ale pokud to dělá pořád i po zahřátí, tak to je prapodivné
jen mě napadlo, že jak jsi psal, že původní olej byl 10W-40, tak jestli 5W-30 není na něj moc "řídký"
Re: Motor "klepe" Corsa C 1,0
Napsal: 25 lis 2013, 19:21
od opelfan
Môže nižšia viskozita takto výrazne zvýšiť hluk motora na voľnobeh?
Re: Motor "klepe" Corsa C 1,0
Napsal: 25 lis 2013, 19:42
od Kuba
Některé moderní motory používají ke snížení spotřeby paliva speciálně přizpůsobená maziva se sníženou viskozitou při 150 ºC. ACEA tyto lehkoběžné oleje označuje A1/B1, A5/B5, C1, C2. Vyloženě v popisu k nim uvádí, že použití je možné jen v motorech k tomu přizpůsobených. Pokud takový olej nalijete do konvenčního či staršího agregátu, mohl by třeba začít po zahřátí klepat, což znamená zvýšené opotřebení. Má zkrátka moc velké vůle pro tak řídký olej. Zatímco novému motoru klasickým olejem s vyšší vysokoteplotní viskozitou obvykle neublížíte (jen možná nebude tak úsporný), starší s většími vůlemi a méně výkonným olejovým čerpadlem by mohl mít potíže.
U letitých vozidel často platí, že důležitější než někdejší pokyny výrobce je to, na co je motor zvyklý. Pokud již někdo řešil zvýšenou spotřebu oleje přechodem na hustší nebo speciálně aditivovaný typ určený pro starší vozy, měl by na něj agregát jezdit i nadále. Mnohem dražší 0W-30 mu v žádném případě neprospěje. Starým motorům paradoxně ublížíte víc superdrahým řídkým mazivem než levnějšími hustšími typy.
Re: Motor "klepe" Corsa C 1,0
Napsal: 25 lis 2013, 19:56
od opelfan
Bohužiaľ neviem aký olej predchádzajúci majiteľ používal, ale dúfam, že 10W40ka motor stíši.
Re: Motor "klepe" Corsa C 1,0
Napsal: 25 lis 2013, 20:02
od Kuba
Myslím, že je pravděpodobné, že tam byl 10W-40, ale pokud to nevíš, tak se zkus poptat předchozího majitele a nebo rovnou tam zkusit nalít 10W-40