Stránka 1 z 1
y32se za x30xe
Napsal: 11 led 2014, 10:34
od Pebody
zdravím
je možné přehodit motor y32se do omegy B kde byl x30xe ?
co všechno je potřeba a jak je to náročné?
Re: y32se za x30xe
Napsal: 11 led 2014, 13:52
od Miro
tam se montovali oba motory.... takže to sedne v pohodě, ale co se týče elektriky to ti nepovím
Re: y32se za x30xe
Napsal: 11 led 2014, 16:38
od Colommbo
Y32SE - Euro III - elektronický pedál plynu, elektronická škrtící klapka, jiná řídící jednotka (jiný řídící systém motoru, dva samostatné zapalovací moduly), žádný EGR, čtyři lambdy, čtyři katalyzátory...
Re: y32se za x30xe
Napsal: 14 led 2014, 14:43
od Jenda21
Zdravím, s dovolením se zeptám...měl jsem za to, že s tím třílitrem nejsou problémy, ale tady
http://www.tipcars.com/magazin-opel-ome ... -6666.html jsem se toho dočetl docela dost. Ten 3.2 je na tom lépe? Díky moc a omlouvám se za dotaz mimo.
Re: y32se za x30xe
Napsal: 14 led 2014, 15:39
od Colommbo
Jen ve stručnosti a to hlavní: se špatně těsnícími ventilovými víky mají oplí V6 motory v Omegách opravdu problém. Motor 2.5 V6 ve Vectře B má ventilová víka hliníková, jež se nekroutí a navíc jsou opatřena o mnoho lepším těsněním s několika břity, šestiválce v Omegách mají víka plastová s tenkým těsněním jako tkanička od bot, osobně to považuju za konstrukční chybu a krok zpět. Dobrá zpráva pro majitele Omeg s motory 2.5 a 3.0 je ta, že plastová víka ventilů je možné nahradit víky z VeBe 2.5 V6 včetně těsnění, majitelé motorů 2.6 a 3.2 V6 však mají s ohledem na použití jiných zapalovacích modulů smůlu, v těchto případech víka nahradit nelze. Zbývá tedy jen výměna těsnění případně celých vík (v ceně kolem 4.400.-Kč za kus, jsou již opatřena těsněním a O kroužky.) Snímač otáček klikové hřídele občas zazlobí, ale je to s ním jako s každým jiným snímačem (čidlem) na motorech obecně, za zvláštní závadu to nepovažuju. Výměna rozvodů kolem 70tis.km včetně vodní pumpy a jinak běžný spotřební materiál. Pokud se o motor majitel aspoň trochu stará (a hlavně měli-li takový přístup i předchozí majitelé vozu), není se šestihrnky v Omegách žádný velký problém, díky němuž by měly být tyto motory označované za rizikové. Projev motoru a svezení s ním je na dobré a velmi příjemné úrovni. Koroze je prostě koroze, ale týká se spíš starších ročníků výroby, vozy po faceliftu v r. 1999 jsou na tom v tomto směru opravdu lépe. Omega 3.2 V6 se prodávala výhradně s AT, přestože tytéž motory kupř. v modelu Signum byly vybaveny i manuální převodovkou. O Omegách by se dalo povídat celý večer...