Zdravim, zdedil som Opel Astra F, C14NZ, ktore 1 mesiac stalo. Pri pokuse o nastartovanie motor na prvy krat chytil ale nasledne okamzite skapal. Dalsie pokusy o nastartovanie uz doprevadzal zvuk nulovej kompresie (motor sa len pretacal) a auto samozrejme nenastartovalo.
Motor som z lahka rozobral a overil som kompresiu. Na kazdom valci je maximalne 2bar (velmi slaba, favorit ma 13).
Motor sa jednoducho toci ako keby vobec netlakoval, bez kompresie. Na aute boli menene rozvody, pred asi 15000km, bezalo OK.
Na internete som sa docital ze tento motor ma hydraulicke ventily, a zevraj sa niekedy musia po dlhom stati opat "natlakovat". Odporuca sa "tocit motorom do blba, kym nechyti", tato vec sa mi nezda, kedze som o nej vzivote nepocul.
Do valca som vstrekol motorovy olej, ale kompresia sa nezlepsila. Napada ma jedine ze poskocil rozvodovy remen, ale otacky vobec neboli vysoke, a motor bezal len maximalne 2 sekundy. V podstate nastartoval a zdechol.
Moze byt problem vo "vytecenej hydraulike", alebo naozaj poskocil rozvod? Ako to overit? Horny kryt rozvodu (aspon jeho cast) som uz dal dole. Na kryte vidimtiming mark, ale neviem s cim ho mam sparovat, a ako. Vie mi niekto poradit konkretny postup?
Dakujem velmi pekne!
Astra F 1.4 GL ziadna kompresia (C14NZ)
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Astra F 1.4 GL ziadna kompresia (C14NZ)
Nevím úplně přesně, jestli ten tvůj osmiventil má hydroštely, ale je to vysoce pravděpodobné... Jsou to takové kovové válečky, jež se při provozu naplní motorovým olejem a mají za úkol vymezovat přes vahadla ventilovou vůli. A je taky reálné, že pokud motor měsíc stojí, olej z (již opotřebovaných) hydroštelů postupně vyteče a ty pak neplní svoji funkci, tedy ventily mají v danou chvíli příliš velkou vůli, v sedlech pořádně netěsní a motor nemusí mít kompresi. Hydroštely se znovu zaplní olejem při dalším nastartování motoru nebo aspoň při dlouhém startování, kdy čerpadlo olej natlačí, proto ses taky mohl dočíst o "točení motorem doblba, kým nechytí"... Je tedy možné, že startoval-li jsi jen krátce, hydroštely se nestačily naplnit a taky má vliv viskozita oleje v motoru - hustému oleji obzvlášť v současných mrazech trvá déle, než jej čerpadlo do hlavy motoru (a do hydroštelů) dotlačí. Dobij akumulátor a zkus znovu startovat...
Tyhle hydroštely jsou z řadové 2.6i z áčkové Omegy s dvouventilovou technikou, to jen pro představu:
Tyhle hydroštely jsou z řadové 2.6i z áčkové Omegy s dvouventilovou technikou, to jen pro představu:
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Astra F 1.4 GL ziadna kompresia (C14NZ)
podobný problém jsem měl krátce po tom, když jsem koupil svou astru..
po jednom zimním startu začala klepat., bylo to tím, že zůstaly zaseklé hydroštěly ve zmáčknuté poloze, a díky tomu, že se nevymezovala vůle mi vypadly podložky mezi ventil a vahadlo.
na volnoběh klepání něšlo moc slyšet, jen motor šel na 3,5 válce... ale za jízdy to klepalo teda řádně..
nicméně hydroštely by se neměly upustit ani po dlouhé době stání, protože odtok oleje z nich je nahoře (to je ta dírka pod tím červeným kolečkem) takže to co popisuji výše by se ti nemělo stát, pokud motor nevypadá vevnitř, tak jak ten na fotce, myslím tím stav zanesení karbonovými úsadami.
spíš zkontroluj rozvody, nahoře na vačce musí sedět drážka v ozubeném kole proti výřezu v plastovém krytu , a dole na klikové hřídeli je šipka na ozubeném kole, ta zase sedí proti vybrání v obalu olejového čerpadla. musíš ale sundat řemenici,, aby šla vidět.
po jednom zimním startu začala klepat., bylo to tím, že zůstaly zaseklé hydroštěly ve zmáčknuté poloze, a díky tomu, že se nevymezovala vůle mi vypadly podložky mezi ventil a vahadlo.
na volnoběh klepání něšlo moc slyšet, jen motor šel na 3,5 válce... ale za jízdy to klepalo teda řádně..
nicméně hydroštely by se neměly upustit ani po dlouhé době stání, protože odtok oleje z nich je nahoře (to je ta dírka pod tím červeným kolečkem) takže to co popisuji výše by se ti nemělo stát, pokud motor nevypadá vevnitř, tak jak ten na fotce, myslím tím stav zanesení karbonovými úsadami.
spíš zkontroluj rozvody, nahoře na vačce musí sedět drážka v ozubeném kole proti výřezu v plastovém krytu , a dole na klikové hřídeli je šipka na ozubeném kole, ta zase sedí proti vybrání v obalu olejového čerpadla. musíš ale sundat řemenici,, aby šla vidět.
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Re: Astra F 1.4 GL ziadna kompresia (C14NZ)
Ahoj, dakujem za odpovede, tak astricka uz fici ako nova, motor funguje vynikajuco ) Skusil som metodu "tocit do blba, kym to nechyti", s tym rozdielom ze som najprv asi 5 minut s malymi pauzami tocil motorom bez sviecok (totalne naprazdno), nasledne som tam dal sviecky a tocil som dalej. Motor zacal zniet lepsie a lepsie, a po dalsich ~5 minutach startovania (teraz uz aj s dobijanim z favorita ) to chytilo & bang vozim sa do teraz ) Nikdy som nepocul o aute ktore mesiacom stania strati tlak v hydraulike a tym aj kompresiu na valcoch, ale vsetko je raz poprve.
Diky moc a nech vam aj Vase astricky sluzia este poriadne dlho.
Vilo )
Diky moc a nech vam aj Vase astricky sluzia este poriadne dlho.
Vilo )