Stránka 1 z 2

Jak je na tom Y26SE ?

Napsal: 12 úno 2014, 23:30
od Jerry mouse
Zdar kluci, zaujimalo by ma ako je na tom z odstupom času čo sa tyka celkovej spolahlivosti vydrže, spotreby a atd. v porovnani z novšimi derivatmi z tej samej proviencie. :?: Myslim že to tiež bolo aj ako X25CE alebo tak nejak čo sa montovalo aj do Calibry a Omegy. ;)

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Napsal: 13 úno 2014, 10:44
od Colommbo
Motory Y26SE se montovaly jen do Omegy B facelift a VeBe facelift, nikam jinam... Netuším přesně, s čím (jakými novějšími deriváty) chceš tenhle motor porovnávat, ale co se spolehlivosti a výdrže týče, je to samozřejmě kus od kusu, jsou to ojetá auta... Mám tuhle Omegu (2001, MT) necelých pět let, najel jsem bezmála 70tis.km (na tachometru v současnosti 192t.km) a za mě osobně velká spokojenost (musím to zaklepat). Všeobecně známým problémem jsou ventilová víka (netěsnost), trochu si bere olej (asi gufírka ventilových dříků), ale je to stále v normě. Za celou dobu zatím jen oprava alternátoru, výměna váhy vzduchu a čidla kliky, jinak spotřební materiál - tyčky stabilizátoru, spodní ramena, zadní tlumiče a pružiny, přední gufero diferenciálu. Velmi tiché a pohodlné auto s pružným motorem a dlouhodobou průměrnou spotřebou kolem osmi litrů... 8-)

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Napsal: 13 úno 2014, 19:57
od Jerry mouse
Myslel som Z28.. ale ako pozeram tak to je už uplne ina konštrukcia, :oops: motor c25xe a x25xe su starši predchodcovia z menšim obsahom, tie sa použivali aj u Calibry tušim :?: ;) Mimochodom zvyšena spotreba oleja cez ventilove tesniace kružky bude danym vekom asi na mieste, nemčuri davaju tieto motory aj do astryG, tam už to musi jazdiť celkom pekelne. :lol:

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Napsal: 13 úno 2014, 20:28
od Colommbo
Oficiálně tyhle motory v AG určitě nejsou (http://www.opel-infos.de/modelle/astra_g3t.html). A 2.8 V6 motory kupř. v Insignii jsou už australské Holdeny. Tvrdí se, že jsou velmi dobré, lepší než německé (a v Anglii montované) vé šestky, vlastní zkušenost s nimi nemám... ;)

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Napsal: 13 úno 2014, 22:46
od m.artty
c25xe - Calibra, Vectra A
x25xe - Calibra (možná poslední kusy), Omega B, Vectra B
x25xei - Vectra i500
y26se - Omega B, Vectra B

x30xe - Omega B, Sitra
x30xei - ???
y32se - Omega B
z32se - Singnum, Vectra C

Tohle je taková celá rodina příbuzných motorů, kdy jsou nějaká části zaměnitelné a motory vypadají a jsou hodně podobné.

Pokud jsou na motoru plastová ventilová víka, teče z toho spousty oleje (u většiny). Zkušenosti mám s c25xe v Calibře, teď s ní jezdím - na dálku příjemná spotřeba do 8,5 litru. Krom těch ventilových vík nevím o žádném specifickém problému, tím pádem bych motory označil za to spolehlivější. U předokolek se na tom cokoliv špatně dělá, protože není místo. Motor má hodně čidel zdvojených, tím pádem se dokážou zastoupit - v létě jsem zkoušek různě rozpojovat konektory a přišel jsem snad na jeden nebo 2 stěžejní (bez těch to chcíplo), u některých se po odpojení rozsvítila závada a některé dokonce vůbec nic neovlivnili (asi by to chtělo delší projížďku).

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Napsal: 14 úno 2014, 08:22
od Colommbo
Majitelé motorů 2.5 a 3.0 v Omegách mají kliku, jejich (kroutící se a netěsnící) plastová ventilová víka lze ve finále plnohodnotně nahradit hliníkovými z 2.5 V6 ve VeBe, notabene tato hliníková víka mají úplně jiné trojbřité a širší těsnění. My s motory 2.6 a 3.2 máme smolíka, skrzevá zapalovací moduly víka jedině plastová s těsněním jak tkanička od bot, nová v ceně kolem 4.500,-Kč za kus, již včetně těsnění a všech O kroužků. :(

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Napsal: 14 úno 2014, 09:38
od m.artty
Já jsem na Calibru také dal hliníková. Vyzkoušel jsem 2 páry plastových a pořád to teklo, těsnění jakékoliv, utažení na momenty... nic nepomáhalo. Dal jsem hliník a je klid :) Jen tam potom nejde kryt motoru, protože mu překáží nalévací hrdlo umístěné v jiné pozici.

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Napsal: 14 úno 2014, 20:58
od Colommbo
motor X30XEI byl ve VeBe i30 od Irmscheru... :)
3.0i V6 i30 2962ccm 162kW(220k)/6200 300Nm/3600 X30XEI 6,9s 242km/h 1998 Specialmodel fra Irmscher

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Napsal: 28 led 2015, 11:05
od Jerry mouse
... ako nezasväteny človek vizuálne rozozna aké to ma viko podľa obrazku, myslel so si pôvodne že čierne je plastové, ale asi to nebude tak? :?:

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Napsal: 28 led 2015, 11:36
od Colommbo
Motory 2.5 V6 ve VeBe mají vždy víka ventilů hliníková, motory 2.5 a 3.0 V6 v Omegách mají víka plastová (černá) a motory 2.6 a 3.2 V6 (opět v Omegách) jsou vybaveny také víky plastovými. ;)