rada pre kupujuceho
Moderátor: Moderátoři
rada pre kupujuceho
Ahoj ludia planujem sii kupit insigniu doteras som mal len auta od volkswagnu a preto sa chcem spytat ktora by bola lepsia kupa co sa tyka kvality? passat CC alebo insignia? o insigniach som pocul par veci o tom ako im odchadzaju rozne casti podvozku a taak skratka ma zaujima len vas nazor ci su to spravne nemecky spravene podvozky..diky
- Reklama
Re: rada pre kupujuceho
Tak neviem, pripadám si tu často ako agent opla.
1/ mal som Passat B5 r.v.2000 prvý PD motor 1.9TDI 115k. Najazdil do roku 2008 ca250 000km.
plusy:
- Na podvozku som menil len "harmoniky" na prednej náprave.
- Podvozok bol mäkký, pohodlný, veľmi dobre viedol na rozbitých a vyjazdených cestách. Možno aj vďaka úzkym pneu ktoré sa vtedy nosili 195/55x15
- vynikajúca klíma Climatronic (resp. to ako je naprogramovaná)
- vynikajúce spracovanie v tom čase - všetko pod čalúnením odhlučnené, pripevnené. Po 250000km žiadne klepanie niečoho, vrzanie a pod.
- úsporný motor
mínusy
- Problém bol v závade ktorá sa prejavovala nepravidelne v "ovládaní plynového pedála". Auto išlo len na voľnobeh. Žiadny servis neprišiel na príčinu, vymenili mi 5 pedálov, káblový zväzok a neviem čo ešte. Vždy to išlo mesiac až rok a potom ma to znova niekde nechalo.
- Po ca 4-och rokoch boli utrhané gumové harmoniky tlmičov ktoré chránia piestiky tlmiča.
- pomerne nákladný servis po každých 15000km, spotreba oleja (ale hovorím o PD motore)
2/ od toho času
Vectra C 2.2DTI, 150 000km
Vectra C 1.9CDTI 150k, 150 000km
Vectra C 1.9CDTI 150k- túto mám doteraz, má 320 000km
Insignia Sport 2.0CDTI 160k - 160 000km
Insignia Sport 2.0CDTI 160k - táto končí u mňa v máji 195 000 km
Na Vectrách sa nikdy nič na podvozku nemenilo. Na poslednej v roku 2013 menené "harmoniky" prednej nápravy a po ca 250 000km nejaké gumové priechodky na zadnej náprave (klepanie), cena ca 10 EUR.
Insignie sú obe s podvozkom FlexRide - na prvej vytiekol olej z predného tlmiča pri 25000km, výmena v záruke. Na oboch Insigniách, na terajšej asi pred mesiacom - hlučné ložisko zadného nápoja na pravej strane.
Podvozok Opla je z inej kategórie - podstatne tvrdší, má väčšiu tendenciu v zákrute na priečnej nerovnosti odskočiť. Napríklad dlhé estakády na talianskych diaľniciach v zákrutách a úzkych jazdných pruhoch treba v 140km/h vedieť čo auto môže spraviť a počítať s tým.
Podvozok je často vedený pneumatikami - ale rozdiel je v 245/45x18. Snáď najvychvalenejší podvozok u BMW3 je v tomto presne rovnaký.
V podvozku a v závadách by som po mojich skúsenostiach s Oplami určite nehľadal problém.
Čo to je že "niektoré diely odchádzajú"? Napiš konkrétne čo si počul. Koľko najazdíš ročne?
Všeobecné krčmové kecy sú proste k Oplu vždy negatívne, naopak k VW group, BMW je vždy všetko božské. Najviac pripomienok a rozumov v týchto rozhovoroch majú majitelia starších pežotov, renaultov a fábií. Na to nedaj nech si už kúpiš čokoľvek.
Tak ako som tu už písal niekoľkokrát, Insignia určite nie je ideálne auto, má svoje muchy. Z vlastných by som 30k za ňu nedal ale za Passata tiež nie.
Mínusy Insignie do r.2012 (model 2014 budem mať až v máji):
- chýba tesnenie kapoty motora. V zime je motor špinavý ako prasa
- bočné zrkadlá majú zlý aerodynamický tvar, takže voda ktorá špliecha od predných širokých pneu dopadá priamo na zrkadielka. Po 100km v daždi v nich nie je vidieť nič
- extrémne výkonná ale zle naprogramovaná klíma, ktorá sa v automatickom režime snáď ani nedá použiť.
- chýba chladená schránka!!! To bolo už vo vectrách pred 10 rokmi.
- málo odhlučnený podvozok v spojení s dodávanými širokými pneu Continental sú nepríjemné. Treba potom vyberať pneu podľa hlučnosti, ale aj tak je na moje gusto hlučnosť pomerne vysoká
Plusy:
- lepšie sedačky ako EGR v Insignii som inde nenašiel, odvtedy čo ich používam nemám bolesti chrbtice
- AFL xenony, tiež som zatiaľ nič lepšie nevidel
- vynikajúce brzdy na podvozku flexride - 17" sada
- nenápadné ale neskutočne dobré ESP (treba vidieť spolu s inými autami na dráhe v Pachfurthe)
- vyzerá úplne inak než krabicoidný Passat
1/ mal som Passat B5 r.v.2000 prvý PD motor 1.9TDI 115k. Najazdil do roku 2008 ca250 000km.
plusy:
- Na podvozku som menil len "harmoniky" na prednej náprave.
- Podvozok bol mäkký, pohodlný, veľmi dobre viedol na rozbitých a vyjazdených cestách. Možno aj vďaka úzkym pneu ktoré sa vtedy nosili 195/55x15
- vynikajúca klíma Climatronic (resp. to ako je naprogramovaná)
- vynikajúce spracovanie v tom čase - všetko pod čalúnením odhlučnené, pripevnené. Po 250000km žiadne klepanie niečoho, vrzanie a pod.
- úsporný motor
mínusy
- Problém bol v závade ktorá sa prejavovala nepravidelne v "ovládaní plynového pedála". Auto išlo len na voľnobeh. Žiadny servis neprišiel na príčinu, vymenili mi 5 pedálov, káblový zväzok a neviem čo ešte. Vždy to išlo mesiac až rok a potom ma to znova niekde nechalo.
- Po ca 4-och rokoch boli utrhané gumové harmoniky tlmičov ktoré chránia piestiky tlmiča.
- pomerne nákladný servis po každých 15000km, spotreba oleja (ale hovorím o PD motore)
2/ od toho času
Vectra C 2.2DTI, 150 000km
Vectra C 1.9CDTI 150k, 150 000km
Vectra C 1.9CDTI 150k- túto mám doteraz, má 320 000km
Insignia Sport 2.0CDTI 160k - 160 000km
Insignia Sport 2.0CDTI 160k - táto končí u mňa v máji 195 000 km
Na Vectrách sa nikdy nič na podvozku nemenilo. Na poslednej v roku 2013 menené "harmoniky" prednej nápravy a po ca 250 000km nejaké gumové priechodky na zadnej náprave (klepanie), cena ca 10 EUR.
Insignie sú obe s podvozkom FlexRide - na prvej vytiekol olej z predného tlmiča pri 25000km, výmena v záruke. Na oboch Insigniách, na terajšej asi pred mesiacom - hlučné ložisko zadného nápoja na pravej strane.
Podvozok Opla je z inej kategórie - podstatne tvrdší, má väčšiu tendenciu v zákrute na priečnej nerovnosti odskočiť. Napríklad dlhé estakády na talianskych diaľniciach v zákrutách a úzkych jazdných pruhoch treba v 140km/h vedieť čo auto môže spraviť a počítať s tým.
Podvozok je často vedený pneumatikami - ale rozdiel je v 245/45x18. Snáď najvychvalenejší podvozok u BMW3 je v tomto presne rovnaký.
V podvozku a v závadách by som po mojich skúsenostiach s Oplami určite nehľadal problém.
Čo to je že "niektoré diely odchádzajú"? Napiš konkrétne čo si počul. Koľko najazdíš ročne?
Všeobecné krčmové kecy sú proste k Oplu vždy negatívne, naopak k VW group, BMW je vždy všetko božské. Najviac pripomienok a rozumov v týchto rozhovoroch majú majitelia starších pežotov, renaultov a fábií. Na to nedaj nech si už kúpiš čokoľvek.
Tak ako som tu už písal niekoľkokrát, Insignia určite nie je ideálne auto, má svoje muchy. Z vlastných by som 30k za ňu nedal ale za Passata tiež nie.
Mínusy Insignie do r.2012 (model 2014 budem mať až v máji):
- chýba tesnenie kapoty motora. V zime je motor špinavý ako prasa
- bočné zrkadlá majú zlý aerodynamický tvar, takže voda ktorá špliecha od predných širokých pneu dopadá priamo na zrkadielka. Po 100km v daždi v nich nie je vidieť nič
- extrémne výkonná ale zle naprogramovaná klíma, ktorá sa v automatickom režime snáď ani nedá použiť.
- chýba chladená schránka!!! To bolo už vo vectrách pred 10 rokmi.
- málo odhlučnený podvozok v spojení s dodávanými širokými pneu Continental sú nepríjemné. Treba potom vyberať pneu podľa hlučnosti, ale aj tak je na moje gusto hlučnosť pomerne vysoká
Plusy:
- lepšie sedačky ako EGR v Insignii som inde nenašiel, odvtedy čo ich používam nemám bolesti chrbtice
- AFL xenony, tiež som zatiaľ nič lepšie nevidel
- vynikajúce brzdy na podvozku flexride - 17" sada
- nenápadné ale neskutočne dobré ESP (treba vidieť spolu s inými autami na dráhe v Pachfurthe)
- vyzerá úplne inak než krabicoidný Passat