Dobíjení - čím vyšší otáčky tím méně dobíjí
Napsal: 26 kvě 2014, 14:22
Nazdar
Včera se mi za jízdy při podřazení rozsvítila kontrolka dobíjení společně s kontrolkou brzd, jakmile poklesly otáčky pod cca 3200 tak dobíjení zhaslo, a na volnoběh dobíjí 14.08V se zaplými světly a ventilátorem na 1. polohu.(měřeno na silnici na kapacitoru k hudbě)
Poté co jsem dolej domů jsem znova zkoušel přidat plyn a multimetrem měřit ale kontrolka se už nerozsvítila, dobíjení bylo naprosto v pořádku 14.21V +- 0.15V při rozdílných oáčkách s vyplými spotřebiči.
Dnes se problém objevil znova přidám plyn a nad cca 4000ot se rozsvítí dobíjení i kontrolka brzd(ručka), čím vyšší otáčky motoru tím méně dobíjí. na volnoběh kdy je všechno vyplé dobíjí 14.2V když pozapínám všechno včetně vyhřívání okna + spuštěná vrtule chlazení dobíjí cca 13.15V čím více otáček tím méně dobíjí (až 11.9V)
Stalo se tohle někomu z vás? na co se mám zaměřit? na diodový můstek, nebo spíše ukostření alternátoru?
Včera se mi za jízdy při podřazení rozsvítila kontrolka dobíjení společně s kontrolkou brzd, jakmile poklesly otáčky pod cca 3200 tak dobíjení zhaslo, a na volnoběh dobíjí 14.08V se zaplými světly a ventilátorem na 1. polohu.(měřeno na silnici na kapacitoru k hudbě)
Poté co jsem dolej domů jsem znova zkoušel přidat plyn a multimetrem měřit ale kontrolka se už nerozsvítila, dobíjení bylo naprosto v pořádku 14.21V +- 0.15V při rozdílných oáčkách s vyplými spotřebiči.
Dnes se problém objevil znova přidám plyn a nad cca 4000ot se rozsvítí dobíjení i kontrolka brzd(ručka), čím vyšší otáčky motoru tím méně dobíjí. na volnoběh kdy je všechno vyplé dobíjí 14.2V když pozapínám všechno včetně vyhřívání okna + spuštěná vrtule chlazení dobíjí cca 13.15V čím více otáček tím méně dobíjí (až 11.9V)
Stalo se tohle někomu z vás? na co se mám zaměřit? na diodový můstek, nebo spíše ukostření alternátoru?