Výměna spojky a dvouhmotového setrvačníku na Vectra Z19DTH
Napsal: 20 črc 2014, 01:02
Musim se vám tady pochlubit, jak jsem měnil spojku a setrvák
Už celkem dlouho jsem věděl, že se setrvákem je ámen. Naučil jsem se s tim jezdit tak, že se to dalo celkem přežít, tak jsem to dlouho neřešil. Když už jsem to měl chuť řešit já, tak zase neměl chuť nebo odvahu jeden ze 3 automechaniků v okolí, který tak nějak znam. Proto to nakonec dopadlo tak, že jsem si to musel vyměnit sám. Už delší dobu jsme to řešili s Magabedou, kterýho to brzy čeká taky. Nakoupili jsme společně díly za slušnou cenu a protože mi praskla manžeta na poloose, tak jsem nečekal a pustil se do toho. V domácích podmínkách. Bez zvedáku a všech možných přípravků. Jen s běžným nářadím. Podrobnej návod tu psát nebudu, ten je tady, jen napíšu pár postřehů z demontáže a montáže a dam sem pár fotek z týhle akce.
Dělal jsem to asi 4 dny, občas ve dvou. Ovšem ne jen spojku a setrvák, ale i další jiný věci, jako výměna oleje v motoru, oprava výfuku, výměna manžet na poloosách, výměna čidla diferenčních tlaků DPF, očištění a natření nápravnice, výroba přípravku na předepnutí přítlačáku..... Nikdy jsem nic podobnýho nedělal, tak proto se to tak táhlo.
Auto mělo v době výměny najeto 293 000km. Netušim, jestli byla spojka a setrvák ještě původní. Auto jsem koupil se 129 000km a setrvák už si občas poklepával.
Začal jsem sundáním nárazníku, spodního krytu motoru. Povolil jsem matice na nábojích kol, při tom jsem utrhnul nástavec z goly BGS nebo něco takovýho, no asi nic moc kvalitka . Nástavec z goly Fortum už vydržel . Pak šla ven část výfuku od katalyzátoru k DPF, jenže šrouby na spoji přírub u DPF samozřejmě nešly povolit, tak šel výfuk ven celej. Štefty v přírubě DPF jsem už kdysi odvrtal, tak jsem měl teď trochu míň práce s timhle bazmekem. Při tej příležitosti jsem navařil nový držáky na střední rouru, starý držely už jen silou vůle. Dál šel ven startér- přístup k němu? Kdyby tu byl blicí smajlík, tak jich tu bude jak naseto . Pak jsem zavěsil motor pomocí toho, co jsem doma našel. Potom šla ven nápravnice, to šlo dobře. Vypuštění oleje z převodovky- byl jsem docela překvapenej, jakej pěknej olej v ní byl, čekal jsem pěknej humus. Pak už šla ven převodovka, to šlo celkem taky dobře. Pak už jsem se díval na spojku se setrvákem. Spojka byla v docela dobrým stavu, lamela taky. Zato setrvák byl úplně hotovej. Byl už tak vyřízenej, že byl nějak přetočenej- nešlo s nim pootočit tak, aby se dal strčit torx do šroubů. Mlátil jsem do něj kladivem dost dlouho, než se mi ho povedlo pootočit tak, abych se s torxem do šroubů dostal. Pak už jen sundat gufero na klice a dát nový. Montáž už šla dobře. Problém byl s jednim šroubem u spojkovýho ložiska. Šroub byl moc zalepenej lepidlem a měl hlavu na torx, ale byl hrozně mělkej a samozřejmě se žvejknul. Musel jsem to odvrtat, navařit matku a pak vytočit, hnus . Montáž spojky šla dobře. Celkem blbě se tam v leže dávala převodovka, je těžká jak prase, ale nakonec jsme jí tam dostali. Pak už to šlo všechno docela dobře. Až odvzdušnění spojky byl trošku oříšek, ale nakonec se to povedlo. Kromě vyměněných dílů nic nezbylo .
Dojmy po ujetí 2000km:
V autě už nic neklepe, motor je na volnoběh o moc tišší s o moc menšíma vibracema.
Auto se mnohem líp rozjíždí, ať už z místa nebo při zrychlování za jízdy.
V nízkých otáčkách už nic nedrnčí.
Jízda ve městě je něco úplně jinýho.
Přijde mi, že se snížila spotřeba.
O něco líp jde řadit z vyšších rychlostí na nižší.
Nějaký videa:
http://youtu.be/9IE4GSlFaCE
http://youtu.be/S7NiEPBeJMw
http://youtu.be/HYJnXjFC_aY
Už celkem dlouho jsem věděl, že se setrvákem je ámen. Naučil jsem se s tim jezdit tak, že se to dalo celkem přežít, tak jsem to dlouho neřešil. Když už jsem to měl chuť řešit já, tak zase neměl chuť nebo odvahu jeden ze 3 automechaniků v okolí, který tak nějak znam. Proto to nakonec dopadlo tak, že jsem si to musel vyměnit sám. Už delší dobu jsme to řešili s Magabedou, kterýho to brzy čeká taky. Nakoupili jsme společně díly za slušnou cenu a protože mi praskla manžeta na poloose, tak jsem nečekal a pustil se do toho. V domácích podmínkách. Bez zvedáku a všech možných přípravků. Jen s běžným nářadím. Podrobnej návod tu psát nebudu, ten je tady, jen napíšu pár postřehů z demontáže a montáže a dam sem pár fotek z týhle akce.
Dělal jsem to asi 4 dny, občas ve dvou. Ovšem ne jen spojku a setrvák, ale i další jiný věci, jako výměna oleje v motoru, oprava výfuku, výměna manžet na poloosách, výměna čidla diferenčních tlaků DPF, očištění a natření nápravnice, výroba přípravku na předepnutí přítlačáku..... Nikdy jsem nic podobnýho nedělal, tak proto se to tak táhlo.
Auto mělo v době výměny najeto 293 000km. Netušim, jestli byla spojka a setrvák ještě původní. Auto jsem koupil se 129 000km a setrvák už si občas poklepával.
Začal jsem sundáním nárazníku, spodního krytu motoru. Povolil jsem matice na nábojích kol, při tom jsem utrhnul nástavec z goly BGS nebo něco takovýho, no asi nic moc kvalitka . Nástavec z goly Fortum už vydržel . Pak šla ven část výfuku od katalyzátoru k DPF, jenže šrouby na spoji přírub u DPF samozřejmě nešly povolit, tak šel výfuk ven celej. Štefty v přírubě DPF jsem už kdysi odvrtal, tak jsem měl teď trochu míň práce s timhle bazmekem. Při tej příležitosti jsem navařil nový držáky na střední rouru, starý držely už jen silou vůle. Dál šel ven startér- přístup k němu? Kdyby tu byl blicí smajlík, tak jich tu bude jak naseto . Pak jsem zavěsil motor pomocí toho, co jsem doma našel. Potom šla ven nápravnice, to šlo dobře. Vypuštění oleje z převodovky- byl jsem docela překvapenej, jakej pěknej olej v ní byl, čekal jsem pěknej humus. Pak už šla ven převodovka, to šlo celkem taky dobře. Pak už jsem se díval na spojku se setrvákem. Spojka byla v docela dobrým stavu, lamela taky. Zato setrvák byl úplně hotovej. Byl už tak vyřízenej, že byl nějak přetočenej- nešlo s nim pootočit tak, aby se dal strčit torx do šroubů. Mlátil jsem do něj kladivem dost dlouho, než se mi ho povedlo pootočit tak, abych se s torxem do šroubů dostal. Pak už jen sundat gufero na klice a dát nový. Montáž už šla dobře. Problém byl s jednim šroubem u spojkovýho ložiska. Šroub byl moc zalepenej lepidlem a měl hlavu na torx, ale byl hrozně mělkej a samozřejmě se žvejknul. Musel jsem to odvrtat, navařit matku a pak vytočit, hnus . Montáž spojky šla dobře. Celkem blbě se tam v leže dávala převodovka, je těžká jak prase, ale nakonec jsme jí tam dostali. Pak už to šlo všechno docela dobře. Až odvzdušnění spojky byl trošku oříšek, ale nakonec se to povedlo. Kromě vyměněných dílů nic nezbylo .
Dojmy po ujetí 2000km:
V autě už nic neklepe, motor je na volnoběh o moc tišší s o moc menšíma vibracema.
Auto se mnohem líp rozjíždí, ať už z místa nebo při zrychlování za jízdy.
V nízkých otáčkách už nic nedrnčí.
Jízda ve městě je něco úplně jinýho.
Přijde mi, že se snížila spotřeba.
O něco líp jde řadit z vyšších rychlostí na nižší.
Nějaký videa:
http://youtu.be/9IE4GSlFaCE
http://youtu.be/S7NiEPBeJMw
http://youtu.be/HYJnXjFC_aY