Stránka 1 z 1
svody
Napsal: 23 črc 2014, 15:19
od Pebody
zdravím
dnes sem byl na technické a naměřili mi lambdu 1,33 chudá směs
zdá se mi že netěsní jeden svod na levé straně (u spolujezdce)
jak je to složité na opravu doma?
Re: svody
Napsal: 05 zář 2014, 15:41
od Mirpie
záleží na motorizaci. U benzinového čtyřválce to máš dole za pár minut. Dělal jsem to (přetěsňoval). Jen pozor při dotahování, abys neukroutil závrtné šrouby, co trčí z hlavy motoru. A jsou-li svody prasklé, což ty litinové jsou často, tak jedině výměna.
Re: svody
Napsal: 05 zář 2014, 22:03
od denny
Kolega má spíš V6 a tam se svody teplem tak ohýbají,že utrhnou nebo i vytrhnou šrouby v hlavě.
Svod je nutno po demontáži nechat srovnat na brusce/je tam pakárna s uchycením/,pak odvrtat zbytky šroubů a opravit závity.Je lepší sundat hlavu,protože ruční úhlovou vrtačku tam udržet je skoro nemožné.Dělal jsem to mnohokrát a vždy jsem klel jak pohan.
Ten stechiometrický poměr je takový,že bych to viděl i na velmi děravý výfuk.Pokud by to bylo jen ve svodech,tak by to zaznamenala ř,jednotka,sonda je až v první trubce za svodama.
Re: svody
Napsal: 05 zář 2014, 22:24
od Colommbo
denny píše:Kolega má spíš V6 a tam se svody teplem tak ohýbají,že utrhnou nebo i vytrhnou šrouby v hlavě...
Dá se tomu nějak "předcházet", denny...?
Re: svody
Napsal: 12 zář 2014, 15:23
od Pebody
tak na svodu byla prasklina asi 4cm, koupil sem jiný, vyměnil a lambda už byla 1,03.
Byl tam hodně špatný přístup, musel sem sundat nádobku s vodou, filtrbox a krabičku tempomatu, pak už sem se dostal k některým šroubům, překážel ještě krací plech u svodu ten sem musel trochu ohnout. Šrouby vylezli z motoru v pohodě.měnit svod na druhé straně by bylo asi mnohem náročnější...
Měnil sem pak ještě silentbloky na ramenou a utrhl jednu lambda sondu, škoda že sem promeškal výprodej kdy prodávali od značky EPS za necelý 200.
kupovat použitou asi nemá smysl co?