Stránka 1 z 1

Spadlý klíňak

Napsal: 28 črc 2014, 23:13
od Inman45
Zdravím,

nevím, ale dnes se mi stalo následující:

potřeboval jsem s 118 kW verzí vycouvat asi 150 m do prudkého kopce v úzké uličce. Ze začátku po rovince, ale porad na spojce a posledních 50 m ve stoupání začla smrdět jakoby spojka a i se začlo kouřit zpod kapoty. Je pravda, že dostala zabrat. No vzdal jsem to, sjel dolů, tě to odstavím na chodník, musel jsem opět couvat a hláška dobijení. Odnesl to klíňák (ten širší), ale je jen venku, zdá se naoko OK, ale půjde za nový.

Otázka zní, proč se tak stalo. Auto má 140.000, je po rozvodech a tehdy jsme vedli debatu, zda řemen měnit nebo. Nakonec měněný nebyl.

Teď je auto v servisu a výsledek dam. Modlím se jestli nebude ještě něco se spojkou, přece by ji nedvarilo par 10-ek m, když doposud neprkluzovala a byla OK.

Měl by ještě někdo jiný nápad, než kladky nebo řemen?

Díky

Re: Spadlý klíňak

Napsal: 29 črc 2014, 10:27
od Sunman
1/ hm, otázkou je proč má spadnout klínový řemen, když tento pouze točí alternátorem a možná ještě něčím dalším. Ovšem tento převod "neví" nic o tom zda se pohoné ústrojí trápí do kopce na spojku nebo jede na volnoběh. uměl bych si představit, kdyby si se pohyboval nějakými poskoky, že by nastávali určité rázy do pohonu.

2/ k smradu
měl jsem 2ks 160k a nikdy jsem necítil smrad "ze spojky" i když jsem je trápil někde v kopcech nebo na spojce při výjezdu na hlavní do kopce.
teď mám 2 měsíce novou 130k a od začátku, každý i mírný výjezd do kopce se spojkou je smradu až až. Příští měsíc budu na 30000km kontrolu tak to nechám skouknout.

Re: Spadlý klíňak

Napsal: 29 črc 2014, 15:06
od Inman45
A co třeba alternátor, může být, že netočí jak má, tím pádem přes kladky dochází k prokluzu řemene, zahřátí a jeho vypadnutí?

Re: Spadlý klíňak

Napsal: 30 črc 2014, 11:00
od Sunman
Opravdu teď nevím, co všechno je navěšené u Insignie na klinovém řemenu, který točí alternátorem. Ale u alternátoru by muselo být snad zadřené ložisko aby měl důvod spadnout (kromě případu, že je špatně nasazený a špatně napnutý).

U první Insignie jsem u 140 000km zadřel vodní čerpadlo, které je ovšem na stejném řemenu jako rozvody ale řemen to přežil, nespadnul ani se nepoškodil.

Re: Spadlý klíňak

Napsal: 31 črc 2014, 23:29
od Inman45
Řemen vyřešen, ale příčina jednoznačně neznámá. Jen dohady. Ale asi spojka dostala opravdu zabrat, bo v autě smrdí doteď. Ale spojkuje. Každopádně se připravuju na výměnu, tak se ptám, zda má někdo osobní zkušenost s jinými výrobci spojek, konkr. na Insignií ... Sachs, LUK, Valeo

Sunman: dle servisu, ten multiremen pohani alternátor a klimu. Pokud ti spojka smrdí tak brzy, je něco špatně na straně Opela. Asi ji sám neničíš. Trochu jsem teď početl případy o Captivách a spalenych spojkach po 15.000 km, ojedinele Subaru. Záruka neuznana a zrejme konstrukční chyba. Nechci strašit, ale pro zajímavost.

Re: Spadlý klíňak

Napsal: 01 srp 2014, 07:51
od Sunman
Předpokládám, že na spojce Insignie MY14 není snad rozdíl oproti MY09 nabo MY12. Na MY09 jsem ujel 150t a MY12 má ťeď přes 200t. Se spojkou vůbec žádný problém. Předpokládám, že pokud je tam problém tak je to konkrétní kus. Teď to nebudu řešit, během měsíce bude mít stejně 30t na garančku.

Re: Spadlý klíňak

Napsal: 02 srp 2014, 21:56
od honzina
nech si zkontrolovat napinak klin remenu umel se vyosit a klinak by ve ztizenem rezim mohl sklouznout

Re: Spadlý klíňak

Napsal: 17 čer 2015, 21:54
od Brembo SV
remen pohána alternátor,kompresor klimatizácie a čerpadlo pre servo. Pri výmene alebo udržbe odporučam vyskušat funkčnost volnobežky alternátora-nefunkčnost može byt neskor pekne predražená oprava.