Palivové čerpadlo sepne až při startu
Moderátor: Moderátoři
Palivové čerpadlo sepne až při startu
Ahoj, řeším na Vectře 1.6 16V rok 2001 problém, že čerpadlo při zapnutí klíčku nezabzučí a začne čerpat až při startu = delší start, nakonec motor chytne a vše ok. Tomuto problému předcházela porucha čerpadla, které bylo vyměněno za nové. V paměti závad nic není. Dá se s tím funovat,ale jelikož je auto rodičů, tak bych byl rád, kdyby fungovalo tak jak má, aby z toho nebyli nervozní Máte s tím někdo zkušenost? Díky...
- Reklama
Re: Palivové čerpadlo sepne až při startu
No to je ale správná funkce.Jednotka musí dostat signál ot klikovky a pak spustí čerpadlo.Je to i z důvodu např havárie-motor točí -jde palivo,motor netočí.nejde palivo.Jestli ti trvá dlouho start jde spíš o závadu,že palivo se vrátí až do nádrže ,nedrží v systemu-závada zpětného ventilu.
U tohoto systemu nedochází tzv k předtlakování jako u jednobodu.
U tohoto systemu nedochází tzv k předtlakování jako u jednobodu.
Re: Palivové čerpadlo sepne až při startu
ahoj
na moji vebe musim zapnout klic na kontrolky zatlaci mi palivo(slysim bzucet cerpadlo) a cca jak mi zhasne kontrolka ABS (asi3-4 sekundy) tak zacnu startovat a chyta okamzite pokud zacnu startovat hned po otoceni klicem tak start trva dele nez se palivo natlaci
Pančo
na moji vebe musim zapnout klic na kontrolky zatlaci mi palivo(slysim bzucet cerpadlo) a cca jak mi zhasne kontrolka ABS (asi3-4 sekundy) tak zacnu startovat a chyta okamzite pokud zacnu startovat hned po otoceni klicem tak start trva dele nez se palivo natlaci
Pančo
uceny z nebe nespadl
Re: Palivové čerpadlo sepne až při startu
ahoj kluci, díky za příspěvky. Dříve to taky fungovalo tak, že se zapnul klíček, rozsvítily kontrolky, zabzučelo čerpadlo a následně start byl otázkou okamžiku - takto mi to funguje na všech autech co jsem měl, vím že některé prý točíčerpadlem až se startérem, ale takové auto jsem neměl. Jde mi teď o to, že se to změnilo, čerpadlo nezabzučí po rozsvícení kontrolek, ale začne se točit až jakmile začnu startovat, pak to chytne až tak po 2-3 sekundách. Jinak už pak motor jede v pohodě a další starty jsou rychlejší pokud nestojí auto delší dobu (třeba pár hodin), ale i tak se to nedá srovnat s tím jak chytala dřív. Prostě je někde problém, nevím jestli je tam někde ventil, který řekne čerpadlu, že je natlakovaná soustava a tím pádem se čerpadlo naroztočí před startem (po nastartování už běží pak bez přestávky). Víte o nějakém takovém ventilu? případně kde ho najdu? Díky.
Re: Palivové čerpadlo sepne až při startu
možná že je to tím zpětným ventilem, kde ho najdu?
Re: Palivové čerpadlo sepne až při startu
ja si myslím že nedostáva dosť šťavy, tak ho nezopne a neťahá... a až keď začneš štartovať, rozbehne sa alternátor, dodá 14.4V a vtedy si čerpadlo dá povedať....
ale to je len názor...
ale to je len názor...
Opel Corsa 1.0 X10XE r.v. 1998, 2x Airbag, EPS
Opel Vectra Caravan 1.6i r.v. 1997, 2x Airbag, AC, 2x Electric Windows - PREDANÁ 15.9.2012
Daewoo Nexia GLX 1.5 16v r.v. 1996, Airbag, AC, ABS, 4x Electric Windows
Opel Vectra Caravan 1.6i r.v. 1997, 2x Airbag, AC, 2x Electric Windows - PREDANÁ 15.9.2012
Daewoo Nexia GLX 1.5 16v r.v. 1996, Airbag, AC, ABS, 4x Electric Windows
Re: Palivové čerpadlo sepne až při startu
ahoj,díky, tím to ale nebude, baterka je nová a točí jak vzteklá. Navíc kdyby neměla na otočení čerpadla tak by následně neměla už vůbec na otočení starterem...
Re: Palivové čerpadlo sepne až při startu
u mé 1.6ky (C16SE Osmiventil) se čerpadlo toči jen když toči motor.
ale někdy když zapnu klíček tak čerpadlo jen na okamžik (1-2 sekundy) zatlačí, a pak se znova rozběhne až při startu.
Sám nevím, čím je to ovlivněno, možná teplotou motoru nebo nějakou pamětí řídící jednotky ve které poloze se motor zastavil.
Třeba u mě to funguje tak, že když odpojím a zapojím jednotku a zatočím Prvně motorem (i teplým) tak stříknou všechny 4 vstřiky současně, jak motor chytne a já ho zdechnu a následně startuji znova, tak už vstřikují jen 2 vstřiky a motor chytne stejně, nebo dřive.
btw denny na jednobodu mi čerpadlo tlačilo taky až při startování, takže je asi dost možné, že to že čerpadlo nezatočí díky nějaké závadě kterou ale jednotka nehlásí..
ale někdy když zapnu klíček tak čerpadlo jen na okamžik (1-2 sekundy) zatlačí, a pak se znova rozběhne až při startu.
Sám nevím, čím je to ovlivněno, možná teplotou motoru nebo nějakou pamětí řídící jednotky ve které poloze se motor zastavil.
Třeba u mě to funguje tak, že když odpojím a zapojím jednotku a zatočím Prvně motorem (i teplým) tak stříknou všechny 4 vstřiky současně, jak motor chytne a já ho zdechnu a následně startuji znova, tak už vstřikují jen 2 vstřiky a motor chytne stejně, nebo dřive.
btw denny na jednobodu mi čerpadlo tlačilo taky až při startování, takže je asi dost možné, že to že čerpadlo nezatočí díky nějaké závadě kterou ale jednotka nehlásí..
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Re: Palivové čerpadlo sepne až při startu
jj, těžko posoudit, co je směroplatný - u předchozího áčkového Dualramu 2.6i čerpadlo dávalo až při startování, v případě současné V6 čerpadlo po zapnutí zapalování natlakuje, vypne a čeká...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Palivové čerpadlo sepne až při startu
taky si myslím, může tam být mechanická závada a v podstatě všechny elektrické okruhy můžou fungovat "korektně", akorát že nesměrodatně, pořád doufám, že se ozve někdo kdo bude vědět čím to je. Zatím to relé čerpadla asi zapojím na klíček,ať točí se zapnutým klíčkem pořád,ale rád bych to opravil tak aby to bylo v původním stavu před výměnou čerpadla. Ještě mi došlo, že byl nejdřív skoro úplně ucpaný palivový filtr, následkem toho se asi trápilo čerpadlo a nakonec odešlo úplně. Palivák i čerpadlo je vyměněno,ale je tady zase ta závada s tím nenatlakováním před startem...ernst píše:... je asi dost možné, že to že čerpadlo nezatočí díky nějaké závadě kterou ale jednotka nehlásí..