zahřívání brzd po výměně kotoučů a desek
Napsal: 14 srp 2014, 10:34
Zdravím všechny. Chtěl bych poprosit o pomoc s problémem, který se pokusím níže popsat.
Mám Vectru C, r.v. 2003, 2,2 16V, 108kW. Začalo se mi hřát pravé zadní kolo. Po prvním ohledání stanovil mechanik příčinu ve špatném (zarezlém) lanovodu ruční brzdy. Jedna deska byla sjetá téměř na plech a navíc se mu ani nelíbil chod pístku v brdiči, tak bylo rozhodnuto, že se vymění lanovod, kotouče, desky, a přetěsní se brzdiče. Z časových důvodů udělal mechanik tuto výměnu pouze u toho vadného kola + lanovod, s tím, že asi za týden uděláme druhé kolo. Stávající destičky byly Bosch s takovými třemi napruženými drátky na jedné destičce. Sehnal tedy stejné od NK. Kotouče taky NK. A tady začaly problémy. Po opravě prvního kola jsem zjistil, že kotouč stále lehce dře o desky a po ujetí cca 80km se kolo už docela slušně zahřeje a desky začnou pískat. Uběhl týden a přišel čas opravy druhého kola a hledání důvodu zahřívání prvního. Po odpojení hadice k brzdiči se tato jevila jako hůře průchozí, tudíž se vyměnily na obou stranách i hadice. A výsledek: kola se hřála už obě. Další krok byl přetěsnění hlavního brzdového válce. Opět beze změn. Tak jsem koupil znovu opravné sady brzdičů, tentokrát i s novými pístky (byť staré nevypadaly špatně), ale výsledek je beze změn.
Takže shrnutí: vyměněny kotouče, desky, hadičky, pístky + těsnení, hlavní brzdič přetěsněn, lanovod ruční brzdy, nová kapalina (pro ESP) a kola se stále hřejí.V řídící jednotce žádné závady nejsou.
Četl sem v "Jak na to", že u vozidel s ABS musí být odvzušnění provedeno přes zvláštní přístroj v servisu. Na některém fóru k tomu někdo zmiňoval že se jedná o přetlakové odvzdušnění čerpadla ABS. Může to být důvod?
Auto brzdí v pohodě, i ABS funguje. Ani nepozoruji nějaké brždění s vlivem na zpomalování auta nebo snížení výkonu. Ale už jsem po výměně toho všeho najel cca 200 km a nic se nezměnilo. Ještě podotýkám, že se nic nemění ani když jsou vyháklé lanovody. Skusili jsme snad už všechno.
Může mi někdo poradit, kde může být problém? Děkuji.
Mám Vectru C, r.v. 2003, 2,2 16V, 108kW. Začalo se mi hřát pravé zadní kolo. Po prvním ohledání stanovil mechanik příčinu ve špatném (zarezlém) lanovodu ruční brzdy. Jedna deska byla sjetá téměř na plech a navíc se mu ani nelíbil chod pístku v brdiči, tak bylo rozhodnuto, že se vymění lanovod, kotouče, desky, a přetěsní se brzdiče. Z časových důvodů udělal mechanik tuto výměnu pouze u toho vadného kola + lanovod, s tím, že asi za týden uděláme druhé kolo. Stávající destičky byly Bosch s takovými třemi napruženými drátky na jedné destičce. Sehnal tedy stejné od NK. Kotouče taky NK. A tady začaly problémy. Po opravě prvního kola jsem zjistil, že kotouč stále lehce dře o desky a po ujetí cca 80km se kolo už docela slušně zahřeje a desky začnou pískat. Uběhl týden a přišel čas opravy druhého kola a hledání důvodu zahřívání prvního. Po odpojení hadice k brzdiči se tato jevila jako hůře průchozí, tudíž se vyměnily na obou stranách i hadice. A výsledek: kola se hřála už obě. Další krok byl přetěsnění hlavního brzdového válce. Opět beze změn. Tak jsem koupil znovu opravné sady brzdičů, tentokrát i s novými pístky (byť staré nevypadaly špatně), ale výsledek je beze změn.
Takže shrnutí: vyměněny kotouče, desky, hadičky, pístky + těsnení, hlavní brzdič přetěsněn, lanovod ruční brzdy, nová kapalina (pro ESP) a kola se stále hřejí.V řídící jednotce žádné závady nejsou.
Četl sem v "Jak na to", že u vozidel s ABS musí být odvzušnění provedeno přes zvláštní přístroj v servisu. Na některém fóru k tomu někdo zmiňoval že se jedná o přetlakové odvzdušnění čerpadla ABS. Může to být důvod?
Auto brzdí v pohodě, i ABS funguje. Ani nepozoruji nějaké brždění s vlivem na zpomalování auta nebo snížení výkonu. Ale už jsem po výměně toho všeho najel cca 200 km a nic se nezměnilo. Ještě podotýkám, že se nic nemění ani když jsou vyháklé lanovody. Skusili jsme snad už všechno.
Může mi někdo poradit, kde může být problém? Děkuji.