Stránka 1 z 1

Info zastavba prev. F40 do ZA. Finale úspešne zrealizovane

Napsal: 17 srp 2014, 02:19
od Jerry mouse
Ahojte, mám to aj na Astra G fore tak to hodim aj sem kde bude asi viac informacii ohľadom mojej potreby pre možnu prestavbu! :arrow: Dneska sa po motani na nete som nahodou narazil na prevodovku F40 vo verzii na blok motora ako u Y22DTR/20DTH, Z20LET a podobne a motory staršich ročnikov :arrow: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -1-mt-0718 ovladanie a uchytenie motora No problemo ale, ostava vyriešiť poloosy a ozubenie vystupnej hriadele z prevodovky na osadenie vhodnej lamely. Preto by som chcel niekoho poprosiť o laskavosť kto ma možnost fizicky pozrieť na tuto prevodovku a niečo pomerať a zistiť! 8) Konkretne sa tato prevodovka použivala iba u dizlovej V6 3,0cdti a z kodom motora Y, to kvôli lepšemu celkovemu prevodu oproti kodu Z ale pre učely merania je to v podstate celkom jedno! :wink: Planujem to použiť v zafke nakoľko sučasne upgrade je dobre az vyborne do mesta + mimo obce ale na dialnici ist viac ako 120km tak mi to zvyšuje markantne celkovu spotrebu napr. pri 3000otm mi ide autak cca 130kmh a to je asi o 12 percent viac otačok ako pri starej F35-ke. Tato prevodovka je aktualne použivana v autach vyššej triedy oproti bežnym soc. astram a myslim si že bude na tom z kvalitou o dosť lepšie ako slavna M-32. Cena je taktiež dosť zaujimava aby sa to dalo zrealizovať, už len zistiť pár dôležitých detailov a ked to sadne tak hurááá do prestavby! 8)

Re: Info zastavba prevodovky F40.

Napsal: 17 srp 2014, 11:02
od Colommbo
Máš to, myslím, trošku pomotané, příteli... :) U motorů 3.0 cdti V6, u nichž je použita převodovka F40CR (kupř. VeCe caravan) mají oba motory, tedy Y i Z stejný stálý převod 3,55 a osobně nevím, jestli si montáží této převodovky do své Zafiry nějak pomůžeš, bo u tvého pětikvaltu má pětka převod 0,7 nebo 0,66 (podle provedení) a u šestivaltu F40CR má šestka převod 0,7 či 0,623 a bude tedy záležet jen na stálém převodu, jak se ti sníží otáčky motoru při dálniční rychlosti. Vysoké otáčky motoru na dálnici jsou u Zafiry bolest, o tom se ví... :(
http://www.opel-infos.de/modelle/vectra_ccar.html
http://www.opel-infos.de/getriebe/f35.html
http://www.opel-infos.de/getriebe/f40.html

Re: Info zastavba prevodovky F40.

Napsal: 17 srp 2014, 11:15
od Jerry mouse
Zabudol som dodať že už asi 3 mesiace mam v aute F23-SRT čo je prevodovka z oturbeneho benzinoveho 2-litra Z20let a ta je ako pišem v dialničnom tempe krapet pomalšia oproti pôvodnej F35 ktoré už mám 2x v garaži na ND ak by niekto mál zaujem. :idea: Auto jazdi ako keby malo 6-kvalt ale bez potrebnej šestky ktorá by to dorovnala na uroven pôvodnej F35-ky! :idea:Keby som stale ťahal napr. caravan tak je tato prevodovka super resp. ked nie som na dialnici, ale cesta do chorvatska alebo na Corfu je úplne iným zažitkom! :lol:

Re: Info zastavba prevodovky F40.

Napsal: 17 srp 2014, 11:24
od Jerry mouse
Colommbo píše:Máš to, myslím, trošku pomotané, příteli... :) U motorů 3.0 cdti V6, u nichž je použita převodovka F40CR (kupř. VeCe caravan) mají oba motory, tedy Y i Z stejný stálý převod 3,55 a osobně nevím, jestli si montáží této převodovky do své Zafiry nějak pomůžeš?
U celkoveho prevodu som vychadzal z tejto tabulky, :arrow: http://www.opel-infos.de/getriebe/f40.html kde sú dva rôzne celkove pomery, usudzoval som skôr že aj sedan môže mať inú hodnotu ako napriklad caravan, tak ako je to u rady aut AG a ZA celkom bežne! ;)

Re: Info zastavba prevodovky F40.

Napsal: 01 zář 2014, 10:19
od Jerry mouse
Colommbo píše: U motorů 3.0 cdti V6, u nichž je použita převodovka F40CR (kupř. VeCe caravan) mají oba motory, tedy Y i Z stejný stálý převod 3,55
... dostala sa mi do rúk varianta WR1 z celkovym prevodom 3.35 takže asi to tak celkom nemusi byť pravda! :roll: Mimochodom variant CR sa u týchto motorov nepoužival, ale iba WR1 z 3.35 ident CX alebo v pripade WR2 z 3.55 a identom EL,F2. ;)

Re: Info zastavba prevodovky F40 do ZA.

Napsal: 02 zář 2014, 22:11
od Jerry mouse
Otázka pre znalcov prevodoviek resp. majstrov čo to nie len rozoberali ale to aj uspešne poskladali. :lol: Mám možnost použiť iný koncový prevod z inej verzie tej samej prevodovky bud to z pomerom 3,89 alebo 3.91 ktorý sa zase zhana pomerne jednoducho a lacno! Myslim si že koncak čiže diferak by bolo možne vymeniť za pomalši bez nejakych komplikacii okrem vymedzenia vôli na hlavných ložiskach, alebo sa mylim? :?: :?:

Re: Info zastavba prevodovky F40 do ZA.

Napsal: 06 bře 2015, 19:15
od Jerry mouse
Takže po dlhšom čase oznamujem tým ktorý mi moc neverili že to dotiahnem do úspešného konca, ale aj tym čo mi možno aj fandili že už je to tu a dnešným dnom už 6-ti kvaltim! ;) :arrow: http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=16&t=28390

Re: Info zastavba prevodovky F40.

Napsal: 06 bře 2015, 22:45
od Jerry mouse
Colommbo píše:Máš to, myslím, trošku pomotané, příteli... :) bude tedy záležet jen na stálém převodu, jak se ti sníží otáčky motoru při dálniční rychlosti. Vysoké otáčky motoru na dálnici jsou u Zafiry bolest, o tom se ví... :
Tak pri 3000otm mám na ťahaku krásnych 160kmh a 130kmh zase pri 2250otm :) :D